Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-18, 17:40
  #1
Medlem
h4xors avatar
Fick betala trängselskatt trots att fordonet ej har åkt i något trängselskatts område. Vad kan detta bero på? Kan det vara någon som kör med falska plåtar? Regnummret är samma, men fordonet har ej åkt där.
Citera
2018-07-18, 17:43
  #2
Medlem
Bara att bestrida och begära ut bildbevis. Inga konstigheter, förutom att du måste betala för att sen få tillbaka dom om jag inte minns fel.
__________________
Senast redigerad av DiceX 2018-07-18 kl. 17:45.
Citera
2018-07-18, 17:46
  #3
Medlem
BalleAnkas avatar
Det kan vara en bil med lettiska nummerskyltar, och som råkar ha samma reg nr som du.
Citera
2018-07-18, 18:13
  #4
Medlem
Ronilles avatar
Jag överklagade. Skickade en skärmdump på min Outlook och förklarade varför jag inte kunde ha befunnit mig på platsen samt att bilen stod på jobbets parkering.

Två dagar efter fick jag att det var avskrivet.
Citera
2018-07-18, 19:48
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BalleAnka
Det kan vara en bil med lettiska nummerskyltar, och som råkar ha samma reg nr som du.
Lettiska skyltar har två bokstäver och 4 siffror. Litauiska skyltar är väldigt lika svenska. Estländska har tre siffror och tre bokstäver. Take your pick. No, not your d**k!
Citera
2018-07-18, 20:44
  #6
Medlem
Det kan bli knas när den automatiska kameraavläsningen scannar skyltarna och nån utländsk skylt liknar de svenska och har eller uppfattas ha samma nummer som en svensk bil.

Jag fick för ett par år sen ett brev om avgift för trängselskatt på en av mina bilar. På den medföljande bilden så var det ett lastbilssläp med samma regnummer som en gammal BMW jag har i garaget, som är nerplockad i molekyler och inte varit i trafik sen minst 15 år. Ett kort samtal där jag påtalade att bilden visade ett lastbilssläp och regnumret tillhör en liten personbil, så blev saken omedelbart avskriven
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback