Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2019-10-13, 07:38
  #37
Avstängd
seekkkm1s avatar
Är inte polacker lite som ryssar? Kallblodiga och otrevliga, generellt?
Citera
2019-10-13, 10:58
  #38
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Hur är den medelklassen olik?

Kortfattat Ingen gillar islam och man är mer nationalistisk lagd även om man inte tycker om nuv politiskt polskt styre
Genusdebatter existerar inte öht. Något som är lite trist är att en del är rätt homofobiska.
Citera
2019-10-13, 10:59
  #39
Medlem
Ichwills avatar
Jag har inga problem med polacker så länge dom är i Polen.
Citera
2019-10-13, 11:26
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoulevardAlruna
Kortfattat Ingen gillar islam och man är mer nationalistisk lagd även om man inte tycker om nuv politiskt polskt styre
Genusdebatter existerar inte öht. Något som är lite trist är att en del är rätt homofobiska.

Polacker är efterblivna för vi Sverige vet att det är fint och modernt att vara bög.
Citera
2019-10-13, 11:35
  #41
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Polacker är efterblivna för vi Sverige vet att det är fint och modernt att vara bög.


Nja håller inte med, att en sexuell läggning skulle vara modern eller att det skulle vara fint att vara bög. Jag tycker bara att det anstår ett modernt bra samhälle att inte vara homofobiskt. Som de behandlar gays i Afrika och Mellanöstern är verkligen illa. Det hör inte hemma i Sverige el Europa. Polacker är inte såna som stenar bögar liksom men jag tror att det finns en allmän homofobisk attityd tyvärr.
Citera
2019-10-13, 11:47
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoulevardAlruna
Nja håller inte med, att en sexuell läggning skulle vara modern eller att det skulle vara fint att vara bög. Jag tycker bara att det anstår ett modernt bra samhälle att inte vara homofobiskt. Som de behandlar gays i Afrika och Mellanöstern är verkligen illa. Det hör inte hemma i Sverige el Europa. Polacker är inte såna som stenar bögar liksom men jag tror att det finns en allmän homofobisk attityd tyvärr.

Du kanske har märkt att Sverige är ganska ensamt om att glorifiera bögar och att resten av mänskligheten inte tycker att bögar är fantastiska. Ett fungerande samhälle skapar av kärnfamiljer som lever i stabila förhållanden och skaffar barn inte bögar som bögar varandra i röven. Du tycker att förtjusning över bögar är "modernt" men framtiden kanske är annan än du vill att den ska vara.
__________________
Senast redigerad av larsjohansson 2019-10-13 kl. 11:52.
Citera
2019-10-13, 16:39
  #43
Medlem
urgts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Polacker är efterblivna för vi Sverige vet att det är fint och modernt att vara bög.

Är nog mer att skärpt folk inser att manlighet är CP-SM. Hade Einstein varit transvestit och tagit metervis med stock i röven varje dag hade han fortfarande varit överlägsen Kalle, maskulin som bara fan, svagt G i matten.

Vem fan bryr sig liksom? Är varken beundransvärt eller katastrof, mest irrelevant.
Citera
2019-10-14, 00:09
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urgt
Är nog mer att skärpt folk inser att manlighet är CP-SM. Hade Einstein varit transvestit och tagit metervis med stock i röven varje dag hade han fortfarande varit överlägsen Kalle, maskulin som bara fan, svagt G i matten.

Vem fan bryr sig liksom? Är varken beundransvärt eller katastrof, mest irrelevant.

Vad hade hänt om Einstein var en apa eller en delfin?
Citera
2019-10-16, 22:57
  #45
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Du kanske har märkt att Sverige är ganska ensamt om att glorifiera bögar och att resten av mänskligheten inte tycker att bögar är fantastiska. Ett fungerande samhälle skapar av kärnfamiljer som lever i stabila förhållanden och skaffar barn inte bögar som bögar varandra i röven. Du tycker att förtjusning över bögar är "modernt" men framtiden kanske är annan än du vill att den ska vara.


Jag varken glorifierar eller förtjusas över bögar, jag har en ganska neutral inställning till dem. Och jag tycker att det anstår ett modernt land att acceptera homosexualitet. Tycker inte att det är på modet eller vad du nu vill ha fram. Men du missförstår väl med flit antar jag
Citera
2021-09-05, 21:44
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Polen, polacker och polska är för mig inte ett land utan en "region", deras gräns har aldrig legat riktigt stilla, de har fallit och återuppstått, de har gått från stormakt till att bli ett gränsområde etc etc.

Säger om Polen som Chamberlain sa om Sudetenlandet "ett gräl långt borta mellan folk vi inte vet mycket om".

Vad mer kan vi säga om våra grannar?

Polen är närmast östeuropas Frankrike, högfärdiga, men ändå långt efter utvecklingsmässigt, har aldrig vunnit något krig på riktigt, hävdar att deras kultur minsann är så fin, historisk och dominant men ses på ändå som konstig och lätt pervers, någonting man kan se åt men aldrig tänka sig att anamma.

Det är egentligen inte konstigt att tyska nazister blev så förbryllade när de invaderade, bakvänt barbari är granne med gammal högkultur, som i Frankrike, vackra platser som Versailles men ändå så äter folk sniglar och möglig ost.

Hoppas din hjärna har vuxit lite på de 14 åren som gått sedan du skrev detta. Du har så många faktafel.
Citera
2021-09-06, 00:11
  #47
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swiatowid
Hoppas din hjärna har vuxit lite på de 14 åren som gått sedan du skrev detta. Du har så många faktafel.

Berätta vad som är så fel. Jämför gränserna genom tiden, flyttat hit och dit (emellanåt försvunnit) det är i princip den enda faktan jag har, allt annat är menat som oseriöst hån och rent subjektiva uppfattningar då "tycker" behöver inte vara faktabaserat. För övrigt ser Löfven ut som en herpessmittad babian, det är vad jag tycker sen behöver det inte vara sant för den sakens skull. Lämna tillbaka liket till Fonus och sluta gravplundra.
Citera
2023-05-10, 18:12
  #48
Medlem
Polacker verkar vara lite korkade och efterblivna, iaf de inom byggbranschen.
De är väl slaver, och de verkar inte vara några ljushuvuden direkt, bara snäppet bättre än folk från mellanöstern.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback