Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-18, 12:29
  #1
Medlem
Har läst alla trådar sen skjutningen på Galaxy i juni men har svårt att få en helhetsbild över sommarens skjutningar då det i varje tråd lyfts upp olika grupperingar och anledningar som kan ligga bakom dåden.

Någon som har insikt eller känner att den har fattat vad som händer och vill hjälpa till med en sammanfattning över alla skjutningarna?

- vilka grupperingar finns det och vilka tillhör de olika grupperingarna?
- vem tror man ligger bakom skjutningen på Galaxy på drottninggatan och varför?
- vem ligger bakom skjutningarna som inträffat efter det? (numrera gärna tydligt med plats. Någon måste varit hämndaktion för Galaxy men även A.M3kkys omkrets har beskjutits igen?)
- vad finns det för koppling till M och K falangen som stred för typ 10 år sen?
- det talas frekvent om mordet på några albanska bröder för några år sedan och att det är nu deras vänner hämnas? Vilken gruppering tillhör dessa?
- Gh*ra nämns även ofta men vem är detta och vilken gruppering tillhör han?


Jag blir förvirrad för vad jag förstått så var Mir*a (tidigare ledare M falang med sin numera döda bror) på plats strax efter skjutningen på Galaxy och började lasta skadade i sin bil, vilket tyder på ett nära band till den numera kallade M gruppen där A.M3kky bl.a finns? Och bröderna i M falangen var även nära vän till H*ng som blev beskjuten vid Galaxy. Samtidigt så talas det om att en person som kallas för "juden" kan ligga bakom (indirekt) skotten i måndags där en person sköts ihjäl på Rosengård, då han som sköts ihjäl var misstänkt för att ha kidnappat "judens" bror. Om jag förstått det rätt så var offret på Rosengård nära vän till A.M3kky och enligt någon tråd så satt Mir*a och andra ur M falangen inne några år då de skjutit mot(?) några personer i Trelleborg som hade rånat juden(?), då verkar det ju som att det är folk med nära koppling till M falangen/gruppen skjuter på varandra? Kan någon bekräfta och göra en enkel och lätt begriplig sammanställning över vem som tillhör vilken gruppering och vad de har gjort?
Citera
2018-07-18, 16:12
  #2
Medlem
Detta skrev Blatter187 idag i tråden om mordet i måndags på Rosengård: (FB) Skottlossning i Rosengård, Malmö 2018-07-16, en avliden, någon som vill utveckla, bekräfta eller avfärda detta?

Bröderna Shkembim och Qendrims anhöriga och har nog allierat sig med den 21 årige albanens anhöriga som sköts ner vid Gullvik av Mekky eller hans grabbar och som var hemmahörande i Kristianstad tror jag. Bara 21 åringens pappa har satt runt en miljon på AM:s huvud och där tror jag även Shkembims och Qendrims anhöriga anslutit. Zaki satt ju häktad för mordet på Qendrim och släpptes. Jag tror riktiga torpeder har hyrts in där dom först sköt vid Galaxy framför polishuset och sedan klippte zaki som ingenting när han stod bland massa kriminella i ett område som vanligt folk undviker att gå förbi vanligtvis. Andra spåret kan mycket väl vara dani jude. För dom som inte vet så är Dani runt 33-34 och är serb. Han tillhör den förra generationen och är vän med Mirza samt att han tillhör den innersta kretsen av serbiska kriminella. Han syns sällan i stan bor utomlands för det mesta och handlar med tonvis och kg när de gäller röka och kokain. Han är som många säger ingen bråkstake utan mer affärsman men sitter på enorma pengar och har mäktiga vänner som kan lösa hans problem UTAN problem. För ca 2 månader sen kidnappades hans lille bror och var borta i några dagar. Hans lillebror 20 år och som enligt många är lite efter i huvudet återfanns oskadd. Kidnapparna krävde 500 000 euro i lösensumma. Jag vet inte hur det slutade men enligt oberoende källor betalade Dani för att få hem sin bror och om det är den önskade summan han betalade eller inte vet jag inte. Men Polisen grep personer för den kidnappingen och en av dessa var Zaki men han släpptes efter några dagar. Jag tror att 2-3 personer sitter än idag häktade för kidnappingen.
Citera
2018-07-18, 20:04
  #3
Medlem
nihilverums avatar
Flyttar tråden till ett mer lämpligt delforum.

Aktuella brott och kriminalfall --> Organiserad brottslighet

/Moderator
Citera
2018-07-19, 12:35
  #4
Medlem
Här ska du få en bra länk där du kan läsa och få mycket info och bakgrund om alla händelser:

http://blog.zaramis.se/2018/01/16/ga...och-sofielund/
Citera
2018-07-21, 12:15
  #5
Medlem
Malmö-polisen verkar i alla fall ha en klar bild om vilka som står på tur att bli skjutna. Nu varnar de i förväg. Men med tanke på att gängen idag bär skyddsväst kommer inte upplysningen som en överraskning.

https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7003087
Citera
2018-07-21, 13:32
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Malmö-polisen verkar i alla fall ha en klar bild om vilka som står på tur att bli skjutna. Nu varnar de i förväg. Men med tanke på att gängen idag bär skyddsväst kommer inte upplysningen som en överraskning.

https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7003087

Hur gick det med insatsen mot skjutningarna som började vid årsskiftet?

Metoden som ska stoppa skjutningarna

Citat:
Publicerat tisdag 20 juni 2017 kl 15.16

Metoden "Group Violence Intervention" har minskat antalet dödsskjutningar i flera amerikanska städer. Nu ska metoden stoppa våldsvågen i Malmö.

Planen är att metoden ska börja användas i Malmö vid årsskiftet.

Polisen har alltså börjat med det här sedan årsskiftet och vad blev resultatet? I dag dök klockan 04:00 dök en liknande nyhet upp om att den här metoden ska stoppa skjutningarna.

Vad fan håller Sveriges Radio på med?
Citera
2019-12-26, 20:29
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av le_boucher
Har läst alla trådar sen skjutningen på Galaxy i juni men har svårt att få en helhetsbild över sommarens skjutningar då det i varje tråd lyfts upp olika grupperingar och anledningar som kan ligga bakom dåden.

Någon som har insikt eller känner att den har fattat vad som händer och vill hjälpa till med en sammanfattning över alla skjutningarna?

- vilka grupperingar finns det och vilka tillhör de olika grupperingarna?
- vem tror man ligger bakom skjutningen på Galaxy på drottninggatan och varför?
- vem ligger bakom skjutningarna som inträffat efter det? (numrera gärna tydligt med plats. Någon måste varit hämndaktion för Galaxy men även A.M3kkys omkrets har beskjutits igen?)
- vad finns det för koppling till M och K falangen som stred för typ 10 år sen?
- det talas frekvent om mordet på några albanska bröder för några år sedan och att det är nu deras vänner hämnas? Vilken gruppering tillhör dessa?
- Gh*ra nämns även ofta men vem är detta och vilken gruppering tillhör han?


Jag blir förvirrad för vad jag förstått så var Mir*a (tidigare ledare M falang med sin numera döda bror) på plats strax efter skjutningen på Galaxy och började lasta skadade i sin bil, vilket tyder på ett nära band till den numera kallade M gruppen där A.M3kky bl.a finns? Och bröderna i M falangen var även nära vän till H*ng som blev beskjuten vid Galaxy. Samtidigt så talas det om att en person som kallas för "juden" kan ligga bakom (indirekt) skotten i måndags där en person sköts ihjäl på Rosengård, då han som sköts ihjäl var misstänkt för att ha kidnappat "judens" bror. Om jag förstått det rätt så var offret på Rosengård nära vän till A.M3kky och enligt någon tråd så satt Mir*a och andra ur M falangen inne några år då de skjutit mot(?) några personer i Trelleborg som hade rånat juden(?), då verkar det ju som att det är folk med nära koppling till M falangen/gruppen skjuter på varandra? Kan någon bekräfta och göra en enkel och lätt begriplig sammanställning över vem som tillhör vilken gruppering och vad de har gjort?
Vad heter Dani Jude på riktigt?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback