Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-25, 00:51
  #49
Medlem
ANewWayToSayHoorays avatar
Jag älskar denna glassen. Bäst att chokladen är kall och knaprar i munnen as gött!
Citera
2018-07-25, 01:29
  #50
Medlem
D_V_Ss avatar
Köpte en chokladV på Hemköp för just 10 kr idag. Oklart vilken jag föredrar. Helt klart att vaniljförpackningen är bra mycket snyggare.

Känns som resan är slut nu. Lite av en tomhetskänsla. Kanske får maila de som tillverkar Viennetta och höra om de ändå inte ska satsa på lite mer smaker i utbudet.

Mer Viennetta till folket.
Citera
2018-07-25, 10:59
  #51
Medlem
kostymnisses avatar
Jovisst äts denna fortfarande.
Blir en lagom enkel efterrätt ibland.
Citera
2018-07-27, 12:28
  #52
Medlem
Rebali179s avatar
Viennetta det var längesedan jag åt en sådan.
Men finns den fortfarande så kommer det bli ett köp snart.
Tack för påminnelsen
Citera
2018-08-09, 19:23
  #53
Medlem
Denna kan dyka fram på köksbordet vid väldigt få tillfällen :P
Citera
2018-09-13, 09:51
  #54
Medlem
Viennetta är tokgod och ska avnjutas lite lätt smält. Personligen gillar jag vanilj varianten bäst.
Kan lätt äta en Viennetta helt själv.
Citera
2018-09-13, 10:38
  #55
Medlem
Sqeptisks avatar
Hmm, är det någon som äter GB:s köpglass överhuvud taget??

http://annfernholm.se/2018/09/04/bre...har-i-glassen/

Inget Sqeptisk skulle slänga in i matluckan precis
Citera
2018-09-13, 12:11
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqeptisk
Hmm, är det någon som äter GB:s köpglass överhuvud taget??

http://annfernholm.se/2018/09/04/bre...har-i-glassen/

Inget Sqeptisk skulle slänga in i matluckan precis

Fernholm är en jävla mupp... Det finns en anledning till att tillsatser får E-nummer, gissa varför? För att de är GODKÄNDA att använda i livsmedel och är helt ofarliga för oss.

Vad förväntar ni er i en massproducerad glass?
Citera
2018-09-24, 04:36
  #57
Medlem
neuron-drones avatar
Goda saker från ens barndom har de slutat med. Men något som var vidrigt redan då, får finnas kvar ännu! Den borde utplånas med atombomber. Jag minns vad glad jag var för att vi skulle få glass till efterrätt och sedan var det denna vidriga "tårta". Trots att äldre sorters glasstårta var mycket godare. Man inbillade sig att det var något speciellt lyxigt med denna. Tror det berodde på att kabel-TV och reklam var nytt för många och att det var hippt att köpa reklamprodukterna.

Jag lyckades till viss del vända denna invasion av Viennetta då jag lärde mig göra glace au four. Den kunde efterfrågas av min familj, men inte om det kom gäster. Då dög bara Viennetta. Då satt de vuxna och talade så gott om denna glass som om man var mitt uppe i en reklamfilm. Vidrigt är ordet.
Citera
2019-02-09, 10:37
  #58
Medlem
Äter enbart vienetta på somrarna
Citera
2019-02-09, 11:22
  #59
Medlem
Castlevanias avatar
Har inte käkat Viennetta på flera år. Å andra sidan käkar jag mindre glass överhuvudtaget numera. Brukade bli lockad till inköp då de såldes på livsmedelsbutiken för 10 spänn. Tyckte det var ett riktigt bra pris. Mycket glass för pengarna. Nu var det längesen jag såg den säljas till nedsatt pris. Hann prova Viennetta Strawberry några gånger innan den togs bort ur sortimentet. Synd för den var god.
Citera
2019-02-09, 11:30
  #60
Medlem
Har för mig att det är GB som tillverkar den. När den kom fanns det väl inte så många konkurrenter till den. GB var överhuvudtaget ganska ensamma på Sverigemarknaden då.
Nu finns det ganska mycket liknande glass som är importerade att välja på, bl.a. på Lidl som någon nämnde tidigare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback