• 1
  • 2
2018-07-18, 11:57
Minns det som en lite "vuxnare" glass från barndomen. Ibland hade mamma köpt hem en Viennetta, istället för någon annan glass. Det var gott som efterrätt efter maten, men inte en favorit. Inte jätte god men ätbar och hade, för mig, en lite mystisk aura. Kanske var för att glassen kändes mer "vuxen" och därför lite häftig att äta.

Kom inte ihåg vilka smaker den hade..
Nu äter jag den aldrig längre (kanske får inleda semestern snart med lite Viennetta och persikojuice).

Äter ni Viennetta även nu?
Vad är era åsikter om den "vuxna" glassen?
När brukar ni servera Viennetta?
Citera
2018-07-18, 11:58
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Minns det som en lite "vuxnare" glass från barndomen. Ibland hade mamma köpt hem en Viennetta, istället för någon annan glass. Det var gott som efterrätt efter maten, men inte en favorit. Inte jätte god men ätbar och hade, för mig, en lite mystisk aura. Kanske var för att glassen kändes mer "vuxen" och därför lite häftig att äta.

Kom inte ihåg vilka smaker den hade..
Nu äter jag den aldrig längre (kanske får inleda semestern snart med lite Viennetta och persikojuice).

Äter ni Viennetta även nu?
Vad är era åsikter om den "vuxna" glassen?
När brukar ni servera Viennetta?
Ah, Vienetta! Hade glömt bort den.
Var väl poppis slutet av 80-talet?
Då fanns det Vanilj eller Choklad att välja på. Ansågs mer "lyxig" än vanlig glass.
Den var grymt god i alla fall. Ska köpa i helgen bara för det!
Citera
2018-07-18, 12:09
Medlem
franges avatar
Finns Vienetta ens kvar? Äter visserligen djävligt sällan glass - men jag har inte hört något, sett någon nämna, sett någon artikel om, eller ens tänkt på det sen typ det glada nittiotalet?
Citera
2018-07-18, 12:11
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Finns Vienetta ens kvar? Äter visserligen djävligt sällan glass - men jag har inte hört något, sett någon nämna, sett någon artikel om, eller ens tänkt på det sen typ det glada nittiotalet?

https://www.gb.se/produkter/viennetta-vanilj/

Har för mig att jag blev bjuden på en sån glass inte allt för länge sedan.
Citera
2018-07-18, 12:18
Medlem
vadsadusadus avatar
Det händer ibland hos min farmor eller min killes mamma att man blir bjuden på den. De är både i samma ålder, runt 75. Har faktiskt inget emot den, men inget jag köper själv.
Citera
2018-07-18, 13:16
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Ja. Ett helt paket åt gången. Sen mår jag illa och gråter över att jag aldrig blir vuxen på riktigt.
Citera
2018-07-18, 13:16
Moderator
rotadents avatar
Jag köpte den för något år sen av nostalgiskäl, jag tycker att den var helt okej. Ingen sensation så sett, men ungefär som jag mindes den. Lidl har en ripoff på Vienetta som jag inte minns vad den heter, men den är väldigt lik originalet. Den har jag också köpt någon gång när den var sjukt billig, dock tyckte jag att den var sämre.
Citera
2018-07-18, 13:20
Medlem
Dofternas avatar
Vem fan har råd med sånt?
Citera
2018-07-18, 13:21
Medlem
Larasofts avatar
Folk 75 +, det är en rätt stor och trogen grupp.
Citera
2018-07-18, 13:31
Medlem
vadsadusadus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Vem fan har råd med sånt?

Råd? Vienetta kostar numera oftast runt 10 kr. Rena billighetsglassen.
Citera
2018-07-18, 13:52
Medlem
GanjaThorulfs avatar
Haha Vienetta så sunkigt
Citera
2018-07-18, 13:54
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vadsadusadu
Råd? Vienetta kostar numera oftast runt 10 kr. Rena billighetsglassen.

Kostar ju för tusan 22.90 på ICA Kvantum.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in