Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-18, 01:49
  #1
Medlem
tja! Vet imte om detta är rätt ämnes tråd att posta på...
men Jag har en äkta Canada Goose jacka liggandes hemma och jag behöver veta om det finns någon möjlighet att köpa en ny separat päls till den, har letat länge nu och jag behöver en äkta då jag skall bergsklättra och semestra i Irland.
jag kommer att behöva en varm päls till min goose. min har blivit totalt sönderriven och sliten, behöver en full ersättnings krage.

snälla om ni vet vart jag kan få tag på detta så är jag oerhört tacksam.
endast seriösa svar tack!

tack på förhand
Citera
2018-07-18, 01:57
  #2
Medlem
Gå till närmsta återförsäljare och fråga om det är något dom kan hjälpa med??

Förövrigt från en icke expert bergsklättrare men med erfarenhet upp till 5600m, Canada Gose jacka vill du absolut inte bestiga något med.. Stor klumpig jacka som tar mycket plats plus att den väger mycket.
Citera
2018-07-18, 08:59
  #3
Medlem
tack för svaret!
frågade inne på NK, de sa att de endast finns ett fåtal verifierade återförsäljare till päls och att det kan beställas.

jo du har rätt, men har gått alldeles fint innnan med min snowmantra, pälsen hjälper även mycket för värme runt huvudet, därför behöver jag vara redo

Tjejen som jobbade inne på NK rekomenderade päls grossisten.
https://pals-grossisten.com/Canada-g...ättnings-krage

kan ladda upp ett par bilder om det blir bra, letar fortfarande efter fler alternativ.

tacksam om någon har fler tips innan jag lägger min beställning
tack!
Citera
2018-07-18, 17:21
  #4
Medlem
MrChows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glidaren563
[..]Tjejen som jobbade inne på NK rekomenderade päls grossisten.
https://pals-grossisten.com/Canada-g...ättnings-krage

Rekommenderade NK verkligen en piratdetalj från en piratsida till en äkta jacka? Jag är tveksam till att den ens kommer att passa din jacka, har du tur är knapphål/dragkedja (hur den nu är fäst?) snarlika originalet. Har din CG Snow Mantra förresten avtagbar päls?
Citera
2018-07-18, 18:20
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrChow
Rekommenderade NK verkligen en piratdetalj från en piratsida till en äkta jacka? Jag är tveksam till att den ens kommer att passa din jacka, har du tur är knapphål/dragkedja (hur den nu är fäst?) snarlika originalet. Har din CG Snow Mantra förresten avtagbar päls?

tja!
tydligen hade hon handlat där tidigare och sett att det finns något liknande där, men hon visste inte om den var bra...
så är fortfarande osäker dock, finns det några alternativa sidor som har???

pälsen på min snow mantra går inte avtagbar, men den är såpass sliten på luvan så att pälsen är helt borta.
jag behöver en dragkedja samt päls, en full ersättning, detta är viktigt för mig!

har redan kontaktat supporten på grossisten
Citera
2018-07-29, 14:36
  #6
Medlem
Glömde tillägga att jag fick min päls och den var superfin!
kan ladda upp en bild snart
tack för den hjälp jag fick
mvh
Citera
2018-10-30, 21:41
  #7
Medlem
Skulle du kunna skicka bild på hur pälsen blev o ser ut. Jag behöver en ny päls till min parajumper kodiak så tänkte fråga om du vet om man kan beställa päls till de jackorna också. Hur sätter du fast pälsen?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback