Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-18, 00:12
  #1
Medlem
Köpte en domän för lite kul phishing men redan efter 2 dagar fick jag meddelande om att dom avslutade mitt köp och hosting.

Behöver 2 saker.

1. Kunna köpa vilket domännamn jag vill. Tex facebook-Anderssonlogin.com. verkat va rtt jövla problem hos alla typ då det är skyddade företag elr nåt. Testade fbsignin-attemptone.com och flaggadrs direkt för dey va fb i domännamnet.

2. Betala med bitcoin.


Något tips?
Citera
2018-07-18, 00:31
  #2
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreashansson8
1. Kunna köpa vilket domännamn jag vill. Tex facebook-Anderssonlogin.com. verkat va rtt jövla problem hos alla typ då det är skyddade företag elr nåt. Testade fbsignin-attemptone.com och flaggadrs direkt för dey va fb i domännamnet.

1. Glöm det. Lite förenklat så har FN organet WIPO möjlighet att beslagta vilket domännamn som helst om det bryter mot internationella regler om immaterialrätt inom de TLD som hanteras av ICANN. Vilket är alla som kan nås från en "normal" namnserver.
__________________
Senast redigerad av EckiEcki 2018-07-18 kl. 00:50.
Citera
2018-08-10, 19:46
  #3
Medlem
https://njal.la/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback