Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2021-01-10, 19:44
  #25
Medlem
Turist i tidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordLancaster
Ni vet hur det är. Så fort en norrlänning öppnar munnen dräneras hela rummet på humor. Det blir genast allvarlig, moloken stämning. Norrlänningen är ett svart hål dit humor går för att dö.

Jag har aldrig hört en norrlänning säga något roligt. Om de mot förmodan försöker är det inte ens helhjärtat. Deras enda form av humor verkar vara att stelt dra till med ett "skämt" som de inte ens själva verkar tycka är särskilt roligt. Ingen spontanitet, ingen wit över huvud taget. Varför är det så?

Du har helt rätt. Vi norrlänningar är ena tråkiga människor. Dom som har humor flyttar snabbt till Stockholm och blir standup-komiker. Men dom är inte många. Vi humorlösa som är kvar här trivs ändå. Man kan leva sitt liv utan att gapflabba hela jävla tiden som stockholmare gör. Jag vet det för jag har varit där en gång...eller...nja...resan blev inställd. Men det betyder inte att jag har fel.
Citera
2021-02-16, 20:37
  #26
Avstängd
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
Så människor boendes på en yta som består utav 60% av Sverige har ingen humor hmm okej, du måste vidga dina vyer.
Här har vi svaret! Glest befolkad yta står för humor.

Så grönlänningar och mongolier förstås ännu roligare än norrlänningar.
Citera
2021-02-19, 13:03
  #27
Medlem
Mr.Mxyzptlks avatar
För när en norrläning drar ett skämt, tar det 3 dgr innan det når närmaste person. Och då är det inte lika roligt längre.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback