Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-17, 23:05
  #13
Medlem
janwindahls avatar
Flyttar lite.

Relationer och samlevnad: allmänt --> Relationsakuten
/Moderator
Citera
2018-07-17, 23:08
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ryggradslus
Vad drömde du sen? I min värld vill de flesta kvinnor bli uppvaktade på speciella sätt.

Är det en någorlunda snygg kvinna med helt normalt socialt liv så kan jag lova att intressen finns både till höger och vänster.

Det samma gäller för för riktigt snygga män. Kanske inte i samma utsträckning men så är det.

I många fall är det säkerligen helt rätt att vara den allra bästa i uppvaktandet. Kanske ligga på, visa intresse.

Men just eftersom kvinnan i fråga ska ut och resa ställer jag mig bakom tidigare skribenter i att TS helt klart bör ha is i magen. Förstör det inte om du nu inte redan har gjort det.

TS. Ni fick inte ihop en andra dejt vilket ni båda ville. Bara att svälja. Tråkigt.
Inget bra kommer ur att vara en jobbig jävel när hon ska iväg.
Is i magen.
Citera
2018-07-17, 23:10
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertfan
Låter som att hon blev sur och tog ut nederlaget i förskott, hon uppfattade att det var en bortförklaring att du inte kunde ses. Eventuellt att du nog inte är så intresserad och kanske har andra tjejer på gång. Så nu gör hon igen på dig med att ignorera, för att inte vara den som verkar mest intresserad.

Du får väl visa tydligt intresse nu annars kommer hon nog fortsätta sura/lägga ner. Men spring inte efter henne som en toffel utan visa bara tydligt en gång, och hjälper det inte får du helt enkelt strunta i henne och se om hon kommer krypandes då.

Yepp äntligen en som förstår vad det handlar om Blir bara så trött med förslag på att spela svårfångad. Tjejen vill ha din uppmärksamhet och nästa drag är ditt.
Citera
2018-07-17, 23:48
  #16
Medlem
Scarlettstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daniel.95
Jag har ett litet problem där jag och en tjej har träffats för en längre tid sen. Vi har pratat med varandra dagligen via sms. Vi har varit på en dejt och det gick bra, både jag och hon verkar tycka om varandra. Vi planerade att ha en andra dejt någon vecka senare. Eftersom hon är ute och reser nu, så ville hon träffas innan hon reste iväg, men jag kunde inte för jag hade väldigt mycket att göra på mitt jobb. Då skrev hon ett långt meddelande om varför vi inte lika gärna kunna ses efter mitt jobb, innan hon reste iväg. Vi hade ju ändå planerat en dejt efter att hon kommer hem. Så nu till mitt problem, alla våra sms har varit väldigt gulliga fram till nu, då hon fått för sig att avvakta och se hur vi ska göra när hon kommer hem? Och hon har även smått börjat ignorera mig. Känns som hon gjort ett väldigt litet problem till ett väldigt stort problem i mina ögon...

Vad säger ni?

Hon blev sårad/sur över att du inte ansåg att det var tillräckligt viktigt att träffa henne innan hon åkte iväg. Du kunde ha träffat henne efter jobbet. Hon kände sig bortprioriterad och tror nog att hon inte betyder så mycket för dig.

Därmed blir hon rädd och backar, för vem vill riskera att lägga sina känslor hos en person som inte är så brydd tillbaka. Om du spelar svår nu så är det nog helt kört.
Ta och prata med henne och fråga om hon tog illa upp av att du inte hann träffa henne.
Citera
2018-07-18, 00:18
  #17
Medlem
En tjej som visar starkt intresse bombar dig med meddelanden. Det finns inga tvivel.
Citera
2018-07-18, 00:23
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmME1993
En tjej som visar starkt intresse bombar dig med meddelanden. Det finns inga tvivel.
Du har fel. Det är inte något kvinnor måste göra för att bevisa intresse för män.

Det skulle ju inte fortgå under ett helt förhållande med en mängd skrivande. Men jag svarade efter min erfarenhet av män. Oseriösa män gör sig inte besvär eller avbryter när de fått napp någon annanstans.
Citera
2018-07-18, 01:37
  #19
Medlem
Heauxms avatar
Jag hade känt mig åsidosatt och att du inte anser mig vara tillräckligt viktig/värd till att Du kan skrapa fram lite tid där vi kan umgås före resan. Jag hade också svalnat i texten.

Hon är fortfarande intresserad men hon har tagit lite illa upp vilket lett till en känsla av avtändhet för henne.
Citera
2018-07-18, 04:22
  #20
Medlem
Scarlettstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmME1993
En tjej som visar starkt intresse bombar dig med meddelanden. Det finns inga tvivel.

Helt riktigt
Citera
2018-07-18, 05:02
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ordmojlig
Du har fel. Det är inte något kvinnor måste göra för att bevisa intresse för män.

Det skulle ju inte fortgå under ett helt förhållande med en mängd skrivande. Men jag svarade efter min erfarenhet av män. Oseriösa män gör sig inte besvär eller avbryter när de fått napp någon annanstans.

Det är inte i syfte att bevisa ”Nu ska jag bomba honom med meddelanden för att bevisa mitt intresse”

Nu menar jag inte riktigt ”bomba bomba” utan en intresserad tjej skriver varje dag och frågar hur man mår, vad man gör, vad man har för planer, skriver godmorgon och godnatt etc.

Sen finns det dem som kan vara tokiga i en och verkligen bomba, sen dem som vill bli underhållna.
Citera
2018-07-18, 11:47
  #22
Medlem
Jag förstår vad ni menar, det är klart att man vill träffas. Men hon sa ändå att vi kan ses efter hon kommit hem, för hon kommer hem på lördag. Det som förvånade mig var att vi har skrivit med varandra varje dag och så nämnde jag när vi skulle träffas, och då nämnde hon att hon var besviken på mig att vi inte kunde ses innan. Men hon skriver detta mitt på semestern, och det är i detta skede hon började ignorera mig. Jag vill ju inte verka för på heller? För hon skrev att hon ska höra av sig när hon kommer hem och se hur vi ska göra.
Citera
2018-07-18, 14:24
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmME1993
Det är inte i syfte att bevisa ”Nu ska jag bomba honom med meddelanden för att bevisa mitt intresse”

Nu menar jag inte riktigt ”bomba bomba” utan en intresserad tjej skriver varje dag och frågar hur man mår, vad man gör, vad man har för planer, skriver godmorgon och godnatt etc.

Sen finns det dem som kan vara tokiga i en och verkligen bomba, sen dem som vill bli underhållna.
Inte jag. Har jag aldrig någonsin gjort utan vidare eftersom det är en kvinnofientlig värld och en man som är intresserad och visar respekt, förstår det underförstått eftersom just attityder om kvinnor är jävligt tydliga i samhället. Det är inte kvinnors uppgift att visa intresse.

Sluta generalisera och skapa kvinnoroller, måsten och normer.

Jag själv avvaktar alltid eftersom ointresserade män enbart utnyttjar tjejer men alla reagerar på uppmärksamhet eftersom de ser kvinnans roll som tillfredsställare. En jämlik, bra man säger inte hur kvinnor är eller ska göra utan att det finns motprestation. Killen ville inte träffas. Hon kan ha droppat honom för att inte tvingas vara ett alternativ för egoavsugning.

Det heter: Vad gjorde du själv?
Kvinnor är inte våp att utnyttja eller tvingade att bevisa att de är värda att stanna och träffa.
Citera
2018-07-18, 17:40
  #24
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daniel.95
Jag förstår vad ni menar, det är klart att man vill träffas. Men hon sa ändå att vi kan ses efter hon kommit hem, för hon kommer hem på lördag. Det som förvånade mig var att vi har skrivit med varandra varje dag och så nämnde jag när vi skulle träffas, och då nämnde hon att hon var besviken på mig att vi inte kunde ses innan. Men hon skriver detta mitt på semestern, och det är i detta skede hon började ignorera mig. Jag vill ju inte verka för på heller? För hon skrev att hon ska höra av sig när hon kommer hem och se hur vi ska göra.
Jamen, då har hon ju berättat för dig att hon är besviken på att ni inte kunde träffas innan. Samtidigt börjar hon ignorera dig. Fel eller rätt, om du vill ha kvar henne måste du vara lite på nu och tala om för henne att du väldigt gärna vill träffa henne när hon kommer hem samt att du är ledsen för att det inte gick att ses innan resan.
Hon behöver höra det av dig för att det ska bli bra igen. Det är ingen bra idé att vänta tills hon kommer hem.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback