Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-17, 16:22
  #1
Medlem
Hej, ber om ursäkt i förhand för lång text.

Vi är ett par i medel åldern med 3 barn, vi fick alla 3 på en kort period, dvs väldigt tätt.

I början så hade vi sex väldigt ofta, men när hon blev gravid med första barnet förändrades detta drastiskt till 1 gång var 2-4 vecka, vilket jag förstod då hon haft jobbiga graviditeter, med foglossning och dylikt, tänkte att det löser sig framåt, numera 1 gång var 3-4 vecka, men då sker det inte pga att hon saknar sexet, utan resonerar mer "nu var det länge sedan så nu får det hända något", vi har sex, sen tillbaka till samma ruta.
Missförstå inte, jag ser till att hon får ordentliga orgasmer minst 2 gånger vid varje tillfälle, hon säger även att hon tycker mkt om själva sexet.

Mellan barn 1 och 2 var det 3 år, då var sexet relativt dött, vi hade helt enkelt tur, med alla 3 barnen så att säga, aldrig varit så att vi "försökt" få barn överhuvudtaget, hon blev besviken när hon sa att hon ville ha ett till barn, så hade vi sex 2 gånger på den månaden och hon inte blev gravid, då trodde hon att hon inte kunde få mer barn och köpte såna där ägglossningstester, sen kom de senaste 2 som brev på posten utan ansträngning.

Att hennes lust är borta har varit varierat, allt från att hon känner sig ensam, får ta barnen själv, ta hand om hemmet själv, att vi inte gör något tsm, att jag inte engagerar mig, att jag sover på dagen ist för på natten, att jag spelar hela tiden tvspel osv, vilket faktiskt stämmer de första 2 åren egentligen.

Men efter det och de senaste 4 åren har jag tagit det största ansvaret med hushållssysslor, handdlat, diskat, lagat mat, dammsugit, tvättar gör vi båda två dock, slutat spela tvspel för 4 år sedan, kan bli max 2h i veckan när barnen sover, sover på dagen gör jag ju iom att jag jobbar på natten, engagerar mig fullt i barnen när jag är hemma och vaken dvs allt som hör till, byta blöjor, ger mat, går på BVC möten, tar alltid hennes parti även om jag tycker hon har fel (man kan ta den diskussionen mellan 4 ögon senare när ingen är i närheten), håller koll på barnen osv, erbjudit att jag kan vara föräldrarledig ist iom att hon tagit alla 3 föräldrarledigheterna själv, så hon ska kunna göra något annat men det ville hon inte iom att jag inte vaknar när barnen skriker, vilket jag gör fast kanske inte direkt då, engagerar mig i hennes favorit sysselsättningar vilket har givit mkt glada miner och skratt om kvällarna gentemot förut, just nu känns alla delar förutom sexet bra, och det verkar så på henne med.

Nu menar hon mer på att, hon avskyr närkontakt, kramar och pussar, får jag en kram eller puss är det på mitt initiativ, och då en vanligt kort kompis kram med en arm, alternativt en kort fransk puss på munnen så som man ser de gör på filmer, inget mer, hon hatar det säger hon.

Angående sex, så säger hon att hon avskyr lukten och konsistensen av svett och sperma, samt sin egna kroppsvätska under sex, hon säger även att hon avskyr värme och bli våt, både där under och på kroppen, hon måste duscha kallt efter sex, vilket hon oxå inte tycker om iom att klockan blir oftast väldigt sent.

Så enligt henne själv så finns det inget som helst positivt med kroppskontakt eller sex, förutom att hon säger hon tycker sexet i sig är skönt och väldigt bra, men det är i princip det enda, det är alla negativa tankar kring allt som medkommer vid sex som gör att hon avskyr det, men hon säger att hon fortfarande vill ha sex för att det liksom hör till ett förhållande, men det är inget hon prioriterar eller saknar förens hon får en känsla av att det gått för lång tid utan, och då tar hon inget initiativ till det utan det blir jag som får förföra henne, annars blir det bittra miner och hon stänger mig ute och fokuserar helt på sina intressen tills dagen efter.

Vi hade en diskussion om att jag ska sluta ta initiativet och låta det ske i hennes takt, hon ogillade den idén starkt och sa att då kommer det aldrig bli något, och då kommer det inte dröja länge förens jag tröttnat på henne och hittar någon annan, jag menar? Wtf?

Hur som haver så tycker jag vi har sex för lite, pratat har vi liksom gjort så det steget är ju i princip över, mer prat blir ju tjat och det orkar jag inte hålla på med.

Så, vad gör jag? Jag försöker vara tillmötes gående, förstående, engagerad i allt som rör oss, men verkar inte som jag når fram likt förbannat.

Kan tillägga att hon har ADHD, tar medicin för det samt utreder sig för högfungerande autism, så egentid och egna intressen är väldigt viktiga för henne, samt så har hon väldigt svårt, nästan omöjligt att göra något hon absolut inte är intresserad av, tex hushållsarbete, till viss del även sex då, inget som någonsin slår henne förutom om jag möjligtvis inte skickar en dickpic eller lägger mig naken i soffan medans hon grejar med sitt, då lägger hon märke och då kan suget komma, men jag menar, ska jag gå runt naken hemma då varje kväll?

Några tips? Någon som sitter i en liknande situation?
Inga "dumpa" förslag tack, älskar henne för den hon är med både sina styrkor och brister, enbart just sexdelen jag tycker är väldigt seg som tär på mig, på både självkänslan och humöret, blir inte arg eller sur, men mer nedstämd överlag när det blir såhär, 2 gånger i veckan hade varit lagom känner jag, hon säger att hon tycker vi har sex för lite och några gånger i veckan skulle vara bra, men sen blir det inget mer med det, för hon har ingen lust.

Otrogen är hon inte kan jag tillägga oxå.
Så, inga "dumpa" eller "otrohets" inlägg tack.

Tack för ni tar er tid att läsa ni som orkar.

Mvh
Citera
2018-07-17, 16:34
  #2
Medlem
Jag kan nog inte komma med något tips. Ville bara skriva att det var fint berättat av dig.
Har själv en diagnos (SPS) som innebär att jag är totalt ointresserad av sex så kan förstå henne. Funderar jag på vad som skulle eventuellt kunna få mig att vilja ha sex... nä... det hade i så fall varit som du skriver att hon tänker, nu har det gått för lång tid, det hör till, hon förstår säkert att du behöver det osv.

Men tyvärr... inga tips på vad du skulle kunna göra. Har hon ADHD och evt AS så är det nog inte så mycket att göra åt tyvärr.
Citera
2018-07-17, 16:38
  #3
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nilssons
Jag kan nog inte komma med något tips. Ville bara skriva att det var fint berättat av dig.
Har själv en diagnos (SPS) som innebär att jag är totalt ointresserad av sex så kan förstå henne. Funderar jag på vad som skulle eventuellt kunna få mig att vilja ha sex... nä... det hade i så fall varit som du skriver att hon tänker, nu har det gått för lång tid, det hör till, hon förstår säkert att du behöver det osv.

Men tyvärr... inga tips på vad du skulle kunna göra. Har hon ADHD och evt AS så är det nog inte så mycket att göra åt tyvärr.
Vad betyder SPS?
Citera
2018-07-17, 16:40
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Vad betyder SPS?
Schizoid Personlighetsstörning
Citera
2018-07-17, 16:40
  #5
Medlem
LucNNs avatar
Sluta vara en toffel och ställ krav, hon är en dominerande hagga och låter precis som min mamma. Hon kommer avsky dig mer och mer, och du kommer bli mer och mer mesig. Dödsspiral. Jag vet det låter hårt. Men sluta mesa dig och ställ krav på ett självsäkert, naturligt och icke-bitchigt sätt. Om inte det handlar om att hon avtändas av att du är toffel (hon skulle inte erkänna det, kanske vet hon inte ens det), så vet jag inte. Men lyssna på din magkänsla oavsett, och lita aldrig på vad en Annan säger mer än du litar på din egen magkänsla.
Citera
2018-07-17, 16:43
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Sluta vara en toffel och ställ krav, hon är en dominerande hagga och låter precis som min mamma. Hon kommer avsky dig mer och mer, och du kommer bli mer och mer mesig. Dödsspiral. Jag vet det låter hårt. Men sluta mesa dig och ställ krav på ett självsäkert, naturligt och icke-bitchigt sätt. Om inte det handlar om att hon avtändas av att du är toffel (hon skulle inte erkänna det, kanske vet hon inte ens det), så vet jag inte. Men lyssna på din magkänsla oavsett, och lita aldrig på vad en Annan säger mer än du litar på din egen magkänsla.

Finfint krav att ställa på någon som har AS - vilket jag antar att det är den autism-diagnosen hon utreds för. Vill du skrämma iväg henne fortare än hon hinner få på sig skorna så är detta ett utmärkt tips.
Citera
2018-07-17, 16:50
  #7
Medlem
Katzyns avatar
Men hur gamla är barnen nu då? Alltså tre barn tätt skulle ha varit tufft för vem som helst, och med en person som har stort behov av egentid så kan det faktiskt vara väldigt jobbigt ibland. Kan till viss del känna igen mig i att brist på egentid kan ha dålig effekt på sexlusten som småbarnsförälder. Saknar man tillräckligt med egentid så är det helt enkelt så att man lätt prioriterar det före sex, om man inte kan få båda.

Samtidigt är det förstås inte rätt att du ska göra precis allt i hushållet för att hon ska kunna få ännu mer egentid och på så sätt kanske börja hitta tillbaka till lusten. Alltså om barnen fortfarande är små skulle jag nog nästan vilja påstå att du kanske får gilla läget ett tag. Små barn är ingen dans på rosor alla gånger och med tre små tätt kanske du får försöka stå ut ett par år på sparlåga innan det blir större utrymme för att försöka påverka situationen.

Är barnen inte så små längre och inte i så hög utsträckning i vägen för vare sig sex eller egentid så är det lite annorlunda. Då tycker jag att du kan kräva att hon ska ta ett eget ansvar för situationen/sin lust. Alltså låt henne föreslå vad ni ska göra åt saken. Sen måste man ju kompromissa, att hon inte vill knulla varje dag får du nog acceptera om du vill hålla ihop förhållandet. Men nu låter det egentligen (ursäkta uttrycket) som att hon ser sex med dig som en form av onani där allt förutom en rätt mekanisk stimulans och orgasm egentligen är sånt hon helst undviker.
Citera
2018-07-17, 16:50
  #8
Medlem
Man kan inte tvinga någon till något de inte vill, speciellt inte någon med AS, verkligen inte, och inget råd jag tänker ta, det kommer bara kniva sig ordentligt isf.

Det gör mig inte till en toffel, det gör mig till en förstående och bra man, en man som de flesta kvinnor vill ha, självförtroendet är på topp, självkänslan när man tror det är något fel på en själv är en annan sak.

Jag står allt på mig när det är något jag vill, men sex är ingen sådan del som jag anser någon har rätt att kräva, det måste komma genom att vara lyhörd efter vad personen själv känner och göra sig mer eftertraktad, att visa mig naken verkar vara det som fungerar bäst, men måste väl finnas något annat sätt att förföra på, på en mer sexuell nivå än just vänskaplig så som att lyssna och engagera sig i personen överlag.
Citera
2018-07-17, 16:53
  #9
Medlem
Barnen är 5 år och neråt alla 3.
Ger henne allt egentid, ställer inga krav på den delen för förstår hur viktigt det är för henne att greja med sina favorit intressen.
Citera
2018-07-17, 16:58
  #10
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nilssons
Finfint krav att ställa på någon som har AS - vilket jag antar att det är den autism-diagnosen hon utreds för. Vill du skrämma iväg henne fortare än hon hinner få på sig skorna så är detta ett utmärkt tips.

Det var min värdering utifrån vad som beskrevs. Kanske det är nån autist och jag har fel, men jag tror inte det. Han kan nog värdera om det finns nån sanning i det jag säger. Inte precis så att han bara kommer leva ut nått random råd på flashback. Och jag tror inte att det rör sig om en 100% autismorsak, eftersom deras sexliv engang fungerade. Sen har min mamma ADHD och är en dominerande hagga och jag säger bara att utifrån beskrivningen låter det som om hon fått han under toffel och äcklas, och OM det stämmer så måste han sätta sig i respekt igen, vilket är svårt.
Citera
2018-07-17, 16:58
  #11
Medlem
Treantprotectors avatar
Det finns en anledning till varför hon inte vill knulla med dig, hon tänder inte på dig.
Citera
2018-07-17, 17:00
  #12
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnonnymmAnnonnymm
Man kan inte tvinga någon till något de inte vill, speciellt inte någon med AS, verkligen inte, och inget råd jag tänker ta, det kommer bara kniva sig ordentligt isf.

Det gör mig inte till en toffel, det gör mig till en förstående och bra man, en man som de flesta kvinnor vill ha, självförtroendet är på topp, självkänslan när man tror det är något fel på en själv är en annan sak.

Jag står allt på mig när det är något jag vill, men sex är ingen sådan del som jag anser någon har rätt att kräva, det måste komma genom att vara lyhörd efter vad personen själv känner och göra sig mer eftertraktad, att visa mig naken verkar vara det som fungerar bäst, men måste väl finnas något annat sätt att förföra på, på en mer sexuell nivå än just vänskaplig så som att lyssna och engagera sig i personen överlag.


OK, jag kanske tolkade fel. Men ja, du får väl iallafall förklara hur du mår, särskilt om hon har någon autismspektrumstörning och inte automatiskt tänker på sånt av sig själv. Och menade inte att du inte låter som en bra man - du låter som en bra man.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback