Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-17, 15:48
  #1
Medlem
dialektikers avatar
Hur många av Sveriges alla skogsbränder orsakas av EU-migranter? Var på Mosebacke häromdagen i Stockholm, i höga stigen precis bredvid ser jag en stor eld. Elden flammar upp från en grill. "Vilka idioter sitter så? Ser farligt ut även om det inte skulle råda eldningsförbud."
Naturligtvis sitter där EU-migranter. Som ingen säger till. De skiter ju i svenska regler ändå. De skulle inte bry sig om polisen kom.

Man undrar ju hur mycket av landets bränder nu som orsakas av EU-migranter som ger blanka fan i eldningsförbud? Och hur lite tidningarna nämner det?
Citera
2018-07-17, 15:52
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Hur många av Sveriges alla skogsbränder orsakas av EU-migranter? Var på Mosebacke häromdagen i Stockholm, i höga stigen precis bredvid ser jag en stor eld. Elden flammar upp från en grill. "Vilka idioter sitter så? Ser farligt ut även om det inte skulle råda eldningsförbud."
Naturligtvis sitter där EU-migranter. Som ingen säger till. De skiter ju i svenska regler ändå. De skulle inte bry sig om polisen kom.

Man undrar ju hur mycket av landets bränder nu som orsakas av EU-migranter som ger blanka fan i eldningsförbud? Och hur lite tidningarna nämner det?
Vilka grupper som orsakar bränderna tror jag inte redovisas. Men jag är tämligen säker på att personer från alla grupper i samhället finns representerade, inte minst Svensson som ser semestern som något magisk period där varningar, lagar och regler inte gäller.
Citera
2018-07-17, 15:57
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjurd
Vilka grupper som orsakar bränderna tror jag inte redovisas. Men jag är tämligen säker på att personer från alla grupper i samhället finns representerade, inte minst Svensson som ser semestern som något magisk period där varningar, lagar och regler inte gäller.
Så svensson ser semestern som något magisk period där varningar, lagar och regler inte gäller. Är du dum på riktigt eller skojar du bara? Jag och kompisar och andra svennar har haft semestrar sedan 70-talet. Jag "känner" nog runt 500 personer och jag kan inte känna igen mig i ditt resonemang alls. Jag tror påståendet får stå för dig och representera dig ensam. Har du haft någon semester själv förresten?
Citera
2018-07-17, 16:04
  #4
Medlem
Studsbolls avatar
Det vore ju märkligt om det hitresta tjuvpacket skulle bry sig om eldningsförbud när de i alla tider dragit ner byxorna och skitit på allmän plats före och efter de slagit upp illegala bosättningar de nyttjat under sina turnéer i brott.
Citera
2018-07-17, 16:05
  #5
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjurd
Vilka grupper som orsakar bränderna tror jag inte redovisas.

Och vad tror du är anledningen till att man inte redovisar dessa grupper, då? Kan det möjligen vara samma anledning som till varför Molgan Johansson härromåret ansåg att det absolut inte behövdes någon ny rapport från BRÅ angående invandrares brottslighet?
Citera
2018-07-17, 16:12
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nikson
Så svensson ser semestern som något magisk period där varningar, lagar och regler inte gäller. Är du dum på riktigt eller skojar du bara? Jag och kompisar och andra svennar har haft semestrar sedan 70-talet. Jag "känner" nog runt 500 personer och jag kan inte känna igen mig i ditt resonemang alls. Jag tror påståendet får stå för dig och representera dig ensam. Har du haft någon semester själv förresten?
Självklart överdrev jag för att belysa det faktum att man gärna släpper lite på tyglarna i semestertider. Men jag ska försöka mig på en autismvänlig version av mitt resonemang.

Det är ju knappast någon hemlighet att
fylla, bråk, narkotikakonsumtion, och annat otyg ökar markant hos inrutade gråsossar under sommarmånaderna. Addera den heliga grillsäsongen, försämrat omdöme och att "bara en engångsgrill" inte gör något så har du ett recept för katastrof.
Jag påstår däremot inte att EU-migranter, ensamkommande afghaaaaner och somalier som tillreder helstekt get på stranden är oskyldiga.

Jag har semester nästa vecka.
Citera
2018-07-17, 16:16
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Och vad tror du är anledningen till att man inte redovisar dessa grupper, då? Kan det möjligen vara samma anledning som till varför Molgan Johansson härromåret ansåg att det absolut inte behövdes någon ny rapport från BRÅ angående invandrares brottslighet?
Det kan mycket väl vara som du säger. Men jag tror att otillåten eldning inte varit ett tillräckligt omfattande problem för att tillsätta utredningar och andra resurser.
Citera
2018-07-17, 16:28
  #8
Medlem
dialektikers avatar
Det som nämnts i media som en orsak till bränderna är åsknedslag. Men jag tycker det är otäckt med dessa EU-migrantläger som dels inte fattar riskerna
och sen finns det en hel del kriminella grupperingar. Det är ju lönlöst att säga till dessa människor. De skiter ju fullständigt i vad man säger. De jag såg vid Mosebacke, de använde ju inte ens elden. Den bara stod där och flammade. Det var hett ute också. De behövde ingen värme av den. Så nonchalant.
Citera
2018-07-17, 16:29
  #9
Medlem
Inte för att försvara dessa individer, men det lär ju inte bli någon större skogsbrand i Mosebacke. Problemet är väl snarare att man även ser detta beteende på andra ställen där det inte är så lämpligt att elda vid torka.

Frågan är om det är tillåtet att elda där TS såg detta. Enligt den här artikeln är det tillåtet att elda på egen tomt, gård till hyresrätt och bostadsrätt samt kolonilott. Om personerna eldade i parken, så är det nog inte tillåtet.

https://www.lansstyrelsen.se/stockho...holms-lan.html
Citera
2018-07-17, 16:37
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Det som nämnts i media som en orsak till bränderna är åsknedslag. Men jag tycker det är otäckt med dessa EU-migrantläger som dels inte fattar riskerna
och sen finns det en hel del kriminella grupperingar. Det är ju lönlöst att säga till dessa människor. De skiter ju fullständigt i vad man säger. De jag såg vid Mosebacke, de använde ju inte ens elden. Den bara stod där och flammade. Det var hett ute också. De behövde ingen värme av den. Så nonchalant.

Enligt brandkåren i Stockholm och deras facebook så är det en överrepresentation av bränder startade av engångsgrillar.
Citera
2018-07-17, 16:41
  #11
Medlem
Största gruppen är nog de som inte växt upp med "Håll Sverige rent".

Som tömmer sopor precis var som helst. Även om det bara är 20 meter till en soptunna.

Framförallt glas och petflaskor kan bli utmärkta brännglas.
Citera
2018-07-17, 16:49
  #12
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillastrypar-rens

Framförallt glas och petflaskor kan bli utmärkta brännglas.

Jo, flaskor på marken utgör en brandrisk.

Antagligen finns det mycket sånt i anslutning till lägren också.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback