Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-18, 10:01
  #13
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yukno
Båda har samma försäkringsbolag vilket kanske underlättar lite, så det kommer gå trafikförsäkringen efter att skadeanmälan kommit. Innebär detta att jag inte betalar något eller hur blir det?
Självrisk på 3-5000 kr får du givetvis betala, det står i ditt försäkringsbesked vad din aktuella självrisk är.

Skrämmande att folk inte har någon som helst koll på vad försäkringar innebär och hur de fungerar, utan bara betalar och tar det som en överraskning när försäkringen ska användas.
Citera
2018-07-18, 10:39
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Självrisk på 3-5000 kr får du givetvis betala, det står i ditt försäkringsbesked vad din aktuella självrisk är.

Skrämmande att folk inte har någon som helst koll på vad försäkringar innebär och hur de fungerar, utan bara betalar och tar det som en överraskning när försäkringen ska användas.

Min kunskap är obefintlig när det gäller försäkringar, men man betalar alltid självrisk oavsett vilken typ av försäkring man har och sen blir kostnaden högre eller lägre beroende på vilken försäkring du har?
Citera
2018-07-18, 10:48
  #15
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yukno
Min kunskap är obefintlig när det gäller försäkringar, men man betalar alltid självrisk oavsett vilken typ av försäkring man har och sen blir kostnaden högre eller lägre beroende på vilken försäkring du har?
Ja, självrisk är generellt sett alltid något som man betalar, det kan finnas undantag i vissa försäkringar där du redan i premien betalar för att inte ha någon självrisk eller för att sänka den. Vanligen kan man välja nivåer på vilken självrisk man vill ha, låg premie och hög självrisk eller högre premie och lägre självrisk.

Ta fram ditt försäkringspapper och läs vad din försäkring innehåller. Om du inte har fått med en broschyr med försäkringsvillkoren så finns de högst troligt på ditt försäkringsbolags hemsida.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback