Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-20, 16:49
  #13
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meskellaneous
Driver du? Kolfilter är det sämsta du kan röka under de suger upp mycket sämre än en vanlig fläkt, plus att röken stannar kvar i kolfiltret i fläkten!

Och vad kan hända om du röker utomhus? Hur många människor vet du som skulle ta tiden ur sin egen dag och ringa polisen för att de ser någon tjomme sitta och röka en gås? Skulle polisen lägga tid och energi för att haffa en vanlig puffare? I vilket rimligt scenario kan nånting hända för att man röker utomhus? Upplys mig!!
Då har du ett kolfilter som tappat delar eller hela sin funktion, då ett kolfilter blir mättat under användning.

Sen om polisen har tid, ja det har dom.
Enda man behöver göra är och kolla på statistiken på antalet narkotikabrott man registrerar.
Röker du ute så utsätter du dig för en risk, speciellt i lite tätare bebyggelse och parker.

Sen vet man inte vad polisen gör om man ringer, men det har börjat bli så att de bryr sig mindre och mindre.
Men det är fortfarande rätt omfattande antal narkotikabrott man tar, så speciellt säker är man då inte.
Citera
2018-07-21, 16:51
  #14
Medlem
hitta en park eller bänk som ser normal ut, tänd en joint och bete dig normalt, rök upp och gå hem. Så röker man "offentligt", slår vad om att du är under 16år TS.
Citera
2018-07-22, 16:17
  #15
Avstängd
godmankinds avatar
Vet en som åkt fast fler än två gånger för att ha rökt på Park, bänk, torg i Malmö.

Dont do it

Vape och Smokebuddy, åk ensam i hiss upp och ner någonstans, tugga tuggummi sen, spraya lite parfym. Du åker aldrig fast då om du kan bete och inga röda ögon, solglasögon är ok om det är sol ute. Annars Red Eye medel om du är beginner
__________________
Senast redigerad av godmankind 2018-07-22 kl. 16:19.
Citera
2018-07-22, 23:07
  #16
Medlem
meskellaneouss avatar
Röker alltid offentligt, gjort det minst hundra gånger. Värsta som hänt är att nån blatte vill ha ett bloss
Citera
2018-07-23, 00:06
  #17
Avstängd
godmankinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meskellaneous
Röker alltid offentligt, gjort det minst hundra gånger. Värsta som hänt är att nån blatte vill ha ett bloss

0FENTLIGT var då ?
Citera
2018-07-23, 04:23
  #18
Medlem
meskellaneouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godmankind
0FENTLIGT var då ?

Tar en promenad runt kvarteret, påväg hem från krogen/borta match, påväg hem från jobbet, går ner till vattnet och sätter mig på en bänk etc etc
Citera
2018-07-28, 14:14
  #19
Medlem
jamesdeans avatar
Jag bor i Malmö och känner röklukt flera gånger i veckan när jag är ute och promenerar, folk röker spliffar lite överallt. Men de som röker offentligt är ofta langare och kriminella som inte har något att förlora. Jag ser sällan/aldrig "svenskar" som röker offentligt.

Just Folkets Park har ofta väktare som patrullerar, och dessa väktare är tyvärr ofta svin som inte drar sig för att både göra envarsgripande och ringa polisen på en, så just där skulle jag inte rekommendera. Pildammsparken är väl den parken jag skulle rekommendera, där är sällan särskilt mycket folk på kvällen och den är stor så att man kan gå omkring och "utforska". Annars är väl det viktigaste att där är minimalt med folk i närheten av dig.
Citera
2018-08-19, 11:02
  #20
Medlem
Hamprs avatar
Folk är så jäkla nojiga av sig.. Jag förstår inte hur man lyckas dra sig till uppmärksamhet när man röker på.

Jag har nog rökt i ca sju år nu. Röker jag en joint utomhus så sitter jag inte och stoltserar med att det är just cannabis som jag röker. Tänk bara på vart röken blåser, rimligtvis låter man inte röken fara rätt in i en folksamling.

Har rökt på diverse ställen som haft folk i närheten av sig och det är aldrig någon som kommit fram och beklagat sig. Exempel är på lunds central, ja mitt ute på plattformarna med ett grams joints, rökrutor vid psykiatrin i lund och ibland har ju folk kommit dit men inte yttrat sig något om cannabisdoft.
När jag var noob på det här med cannabis så orkade jag en gång inte röka upp hela jointen, så jag la den i min väska jag hade med mig utan något som kunde dölja lukten från jointen. Bad choice för folk undrade "vad fan det är som luktar" (I hela korridoren kunde man ana en udda doft som rimligtvis inte hörde hemma där), klarade dock mig ändå.. haha.

Rök bara som att det skulle vara en "vanlig cigg" eller vad fan som helst. Är ni flera stycken som sitter i ring och "pass on the joint" samt stora moln med rök och den typiska "cannabisrökare"-moven när man tar en hit så är det klart att man drar till sig uppmärksamhet.

Ta en promenad medan du röker, eller välj ett ställe som är lite mer glesbefolkat - svårare än så behöver det inte vara.
Citera
2018-10-27, 00:45
  #21
Medlem
tjacxks avatar
Det är ju Malmö vi snackar om, sätt dig i närmsta park och puffa på
Citera
2018-10-28, 00:54
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjacxk
Det är ju Malmö vi snackar om, sätt dig i närmsta park och puffa på

Haha ja verkligen. Har polare som bor där nere och det är ju för fan mer eller mindre avkriminaliserat. Var på en klubb där (ingen svartklubb) och rökte helt öppet bland vakterna utanför ingången. Den ena vakten blinkade leende och bad mig bara gå bort en bit.

Har även rökt framför två snutar när jag var full och dum, men dom brydde sig inte. Dom satsar bara på yngre personer som ännu inte "trillat dit", samt langare. Är du äldre skiter dom fullständigt i dig, det är min erfarenhet.

För övrigt tar i princip varenda jävel droger när dom festar i Malmö, om man inte rör sig i dom fina lokalerna vill säga. Visst där dras väl en del också, men på Möllan med omnejd är det ju fan som att vara i Portugal nästan. Varenda jävel drar ju tjack, cola, E och fan och hans moster. Att röka på är helt avstigmatiserat skulle jag säga. Har inte varit på en enda efterfest där det inte röks på.

Fan vad jag saknar Malmö nu... annat än i skitnödiga Stockholm.
__________________
Senast redigerad av populopidus 2018-10-28 kl. 01:01.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback