Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-21, 15:16
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Jodå, jag förstår vad du menar, men du förstår inte vad menar. Jag pratar om äpplen och du päron. Men ska korrigera dig på en punkt som bevisar mitt påstående innan. En man får inte orgasm varje gång. Vi får väl uteslutande utlösning varje gång, men inte orgasm. Med lite tur får jag orgasm 1 gång på 20. Och med detta påvisas mitt påstående att en tjej för det mesta inte har en susning om män och dess sexualitet.

I övrigt avslutar jag denna diskussionen med att konstatera att vi delar inte uppfattning om vägen till framgång.
Jag förstår precis vad du menar, men till skillnad från dig så förstår jag även problematiken många tjejer har med att de inte kan slappna av och njuta för att de är oroliga för att vara fel och göra fel.

Vill man som kvinna njuta av sex och utveckla sin sexualitet så är det därför nödvändigt att släppa tankarna på att ”vara ett bra ligg”, och istället lära sig slappna av och njuta. När kvinnan inser att sex är en njutningsfylld lek och ingen prestationssport så kan hon börja njuta av och utveckla sin sexualitet.

Det absolut vanligaste för män är att utlösning och orgasm kommer samtidigt. Vill du få det bekräftat så fråga männen i din omgivning hur stor andel av gångerna de får utlösning som de även får orgasm, för många män så är orgasm samtidigt som utlösning standard. En del män lär sig behärska att få orgasm utan utlösning, men samtidig orgasm/utlösning är så vanligt att en hel del män inte är medvetna om att de går att skilja åt.

Om du enbart får utlösning utan att få orgasm så ofta som 19 gånger av 20 så kan det vara bra att kolla upp det eftersom det kan ha medicinska orsaker. Tror du att det är vanligt så har du betydligt mindre koll på manlig sexualitet än jag.

Nej, vi kommer inte längre i den här diskussionen. Med tanke på din brist på insikt och ovilja att förstå hur tjejer fungerar så hoppas jag att du enbart har sex med kvinnor som redan har utvecklat sin sexualitet. Vore synd om någon tjejs sexualitet blir hämmad för att du egoistiskt anser att hon ska fokusera på att vara ett bra ligg.
Citera
2018-08-03, 15:16
  #38
Medlem
Kernelpanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
En kvinna som kan knipa rätt är en gudagåva! Väl utvecklade knipmuskler är dessutom ytterst gynnsamt för kvinnans egen orgasm, så det är väl värt att öva på. Kolla gärna appen "Kegel Camp" för inspiration.

När det gäller olika knip-modes så är väl det bästa förslaget att testa när du har en kuk i dig, för att få veta vad som ger bäst effekt (gärna en kille som haft sex mer än tre gånger, så att det inte tar slut innan det börjat...). Mästarprovet är att sitta i ridställning och få killen att komma utan att röra på höfterna! Den som vill följa Kama Sutra fullt ut ska också skjuta prick med pilbåge samtidigt, för att demonstrera sin stillhet... happy orgasming!

Under en sexakt förra sommaren hade jag och min återkommande kvinna bestämt oss för att försöka oss på mästarprovet med pilbågsskyttet. Vi första försöket blev en stor reva i en reproduktion av Vincent van Goghs ”Allén i Alyscamps” som turligt nog bara var värd några hundralappar. Andra gången fastnade en pil i ett almogeskåp med originalbeslag från 1880-talet. Jag skulle säga att det kan vara värt 15000-20000 trots att man har gjort en del smärre reparationer samt bytt ut fötterna.
Citera
2018-08-03, 15:31
  #39
Medlem
Jacobssteges avatar
Bara om man är magsjuk och det känns som om det exploderar....
Citera
2018-08-21, 18:04
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjejarton
Hej!

Jag har börjat förstå att knipövningar är någonting man bör göra både för sin egen och för sin partners njutning. Men jag vet inte riktigt om jag gör rätt. Tjejer hur ska det kännas när man kniper? Jag kan knipa på 3 olika sätt; ett som är som ett sug inåt och bakåt, ett som är som ett sug inåt fast framåt mot klitoris (typ) och ett när jag pressar utåt som när man ska kissa. Svårt att förklara, men hur gör ni?
Och ni män och killar, hur är skönast att tjejen kniper under sexet? Konstant knipande eller pulserande, bara när ni kommer? Jag har ingen aning. Förklara för en clueless tjej

Hejsan!

Jag är tjej, och kniper bara "inåt".

Vid sex kniper jag också. Mitt ex kunde känna det och sa att han tyckte om det.

Nu vet jag inte om det är mer kännbart när tjejen kniper ifall kuken är av det större slaget, men mitt ex var mindre än genomsnittet.

Mvh.
Citera
2018-08-21, 18:12
  #41
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjejarton
Hej!

Jag har börjat förstå att knipövningar är någonting man bör göra både för sin egen och för sin partners njutning. Men jag vet inte riktigt om jag gör rätt. Tjejer hur ska det kännas när man kniper? Jag kan knipa på 3 olika sätt; ett som är som ett sug inåt och bakåt, ett som är som ett sug inåt fast framåt mot klitoris (typ) och ett när jag pressar utåt som när man ska kissa. Svårt att förklara, men hur gör ni?
Och ni män och killar, hur är skönast att tjejen kniper under sexet? Konstant knipande eller pulserande, bara när ni kommer? Jag har ingen aning. Förklara för en clueless tjej

Jag kommer lättare om jag kniper. Dock gör jag det bara lite "lätt" när jag har sex. Mer aktivt om jag inte har sex, annars blir det lätt att man inte tänker på något annat och då blir det tråkigt att ha själva sexet tycker jag.

Män brukar känna det, men mest om man är relativt stilla eller har väldigt långsamt sex. Inåt bakåt och mot klitoris låter som jag. Pressa inte utåt, det är så man föder barn .
Citera
2018-08-21, 18:14
  #42
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cherrybeat
Hejsan!


Nu vet jag inte om det är mer kännbart när tjejen kniper ifall kuken är av det större slaget, men mitt ex var mindre än genomsnittet.

Ex med större kände mindre än ex med mindre tror jag, kanske för det redan är väldigt tight för någon storlek större. Bara en gissning.
Citera
2018-08-21, 18:20
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Ex med större kände mindre än ex med mindre tror jag, kanske för det redan är väldigt tight för någon storlek större. Bara en gissning.

OK!
Citera
2018-08-22, 01:16
  #44
Medlem
DixieDs avatar
Jag kniper inåt mot hans kuk när jag känner att han är på väg att komma för att han gillar det när det är ganska tajt.

Jag är tajt i början men under sexets gång blir jag våt och för att det ska bli superskönt för honom så kniper jag tills han kommer.
Citera
2018-08-22, 21:14
  #45
Medlem
Jag är tjej och kan knipa mig själv till orgasm. Alltså ingen beröring av varken fittan, analen eller clittan. Använder knipkulor flera gånger i veckan och har fått höra att jag är väldigt tight. Kniper inåt, uppåt och mot clittan liksom. Väldigt nice! Älskar att knipa när killen kommer, och brukar tajma min egen orgasm till det.
Citera
2018-09-01, 14:52
  #46
Medlem
Aurelias avatar
Det är nog olika för alla, sambon är omskuren och därmed lite okänslig och kräver mycket stimulans för att komma. Jag kniper oftast "inåt, neråt" för att det är skönast för mig men upptäckte av en slump hur han (som dittills kommit av penetrerande samlag ca 10 gånger under sitt liv) plötsligt kom på 2 röda när jag en gång istället krystade lite samtidigt som jag spände magen som för att göra en crunch. Numera kan jag verkligen styra honom fullständigt. Han säger att skillnaden är var trycket hamnar, när jag kniper är det tajtast ca 10 cm in och när jag krystar blir det tajtare precis närmast slidöppningen men också att jag när jag kniper hjälper till att vinkla ner honom och sätter tryck mot ovansidan penis, något han ibland tycker gör lite ont, och när jag krystar istället vinklar honom uppåt och sätter tryck mot undersidan. Gissningsvis handlar det om hur man är byggda i förhållande till varandra, vinklar och vart man upplever bäst stimulans. Mitt tips är att helt enkelt pröva dig fram och fråga hur det känns för honom. Du själv kanske också kan hitta nya sensationer.
Citera
2018-09-01, 14:55
  #47
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snostorm98
Jag är tjej och kan knipa mig själv till orgasm. Alltså ingen beröring av varken fittan, analen eller clittan. Använder knipkulor flera gånger i veckan och har fått höra att jag är väldigt tight. Kniper inåt, uppåt och mot clittan liksom. Väldigt nice! Älskar att knipa när killen kommer, och brukar tajma min egen orgasm till det.
Kan du själv bestämma på sekunden när du ska ha orgasm då eller? Typ köra en nedräkning så man hänger med.
Citera
2019-05-04, 19:44
  #48
Medlem
Min fru kniper ofta och hårt - känns underbart!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback