Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-17, 09:03
  #1
Medlem
AliciaicilAs avatar
Hej!

Köpte ett par sköna mjuka inneskor.

Undrar hur man håller dessa fräscha?

Strumpor byter man ju varje dag. Dessutom ventilerar strumpor. Morgontofflor blir ganska varma/fuktiga invändigt.

Känns riktigt ofräscht efter ett par dagars användande!

Tips välkomnas vänligen
Citera
2018-07-17, 09:16
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Be personalen på ditt boende att maskintvätta dom en gång i veckan. De kan fylla i toffeltvätt på samma schema som man använder för att kontrollera att du sköter magen.
Varför säger du så?

Aldrig tänkt på detta, följer tråden. Intressant fråga - Tänk om tofflor är mer ofräscha än vad man hade trott liksom.

Men det jag tänker på, är nog ingen större fara. Jag menar, du använder väl kanske skor i en till två år. Vissa använder skor tills de är fullkomligt trasiga och köper nya då.

Måste väl kanske vara samma sak med tofflor?

Om man tänker efter, så måste skor vara mer ofräscha, fötterna blir ju instängda, svett...Bakterier måste ju älska området.
__________________
Senast redigerad av Djicp 2018-07-17 kl. 09:19.
Citera
2018-07-17, 09:18
  #3
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djicp
Varför säger du så?
Det var ett förslag anpassat till vilka jag kan tänka mig köpa tofflor. Speciellt så här års. 33 grader C här.
Citera
2018-07-17, 09:21
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Det var ett förslag anpassat till vilka jag kan tänka mig köpa tofflor. Speciellt så här års. 33 grader C här.
Inomhus, så kanske det ändå är någon kyla på golvet. Om inte, så skriver personen ändå att det är sköna, mjuka inneskor. Man känner väl själv efter om man vill/behöver tofflor eller inte.
Citera
2018-07-17, 18:10
  #5
Medlem
AliciaicilAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Det var ett förslag anpassat till vilka jag kan tänka mig köpa tofflor. Speciellt så här års. 33 grader C här.

Och hela världen håller 33 Celsius nu eller? Din värld tycks vara väldigt, väldigt liten.

På tal om skor allmänt;

Vanliga skor är oftast ventilerade och dessutom har man ofta strumpor i dem som absorberar eventuella dofter och fotsvett.
Men just morgontofflor känns tyvärr ofräscht och undrar således över tvättråd.

Läste dock att fårskinn har naturligt skydd som stöter bort orenligheter så jag kanske skall investera i sådana. Någon med erfarenhet?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback