Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-16, 21:50
  #1
Medlem
God kväll allihopa står i tankarna om att yxa golfjäveln jag nu har pga allt för stora reparationskostnader kontra värdet.Så har nu funderat på att investera i något lite nyare begagnat.
Mitt enda krav egentligen är att den ska vara automat.
Vad ska man kolla efter egentligen?
Budgeten ligger på dryga 140000 och den kommer köras varierande distanser varje vecka båda långa resor och kortare lokala. Drivmedel spelar mindre roll men en lägre bilskatt är att föredra
Är inte intresserad av kombi,småbil och pickup.
Har kollat lite på mini¨s lite större modeller samt Merchedes,Bmw,Audi och volvo.
Utöver dessa har ni några råd att ge ?
Mvh:dennox
Citera
2018-07-16, 23:32
  #2
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dennox
God kväll allihopa står i tankarna om att yxa golfjäveln jag nu har pga allt för stora reparationskostnader kontra värdet.Så har nu funderat på att investera i något lite nyare begagnat.
Mitt enda krav egentligen är att den ska vara automat.
Vad ska man kolla efter egentligen?
Budgeten ligger på dryga 140000 och den kommer köras varierande distanser varje vecka båda långa resor och kortare lokala. Drivmedel spelar mindre roll men en lägre bilskatt är att föredra
Är inte intresserad av kombi,småbil och pickup.
Har kollat lite på mini¨s lite större modeller samt Merchedes,Bmw,Audi och volvo.
Utöver dessa har ni några råd att ge ?
Mvh:dennox

I den prisklassen, runt 140.000:- har du ett brett urval av bra och relativt nya bilmodeller, exempelvis Mercedes C klass w204, Mercedes E klass w211 och w212, BMW 3 serie, BMW 5 serie, Audi A4, Audi A6.
Vilken du väljer är en ren smaksak, alla är bra, men bäst är E klass w212 och Audi A6, båda tog hem förstaplatsen på bäst driftssäkerhet av begagnade bilar 2015 och 2016.
Citera
2018-07-17, 04:14
  #3
Medlem
Ronilles avatar
Lätt en Passat. Har haft flera och tar du dig tid så kan du hitta en välutrustad pärla!

Vet inte om jag har haft tur men mina har sällan gått sönder, roliga att köra om du hittar en med bra motor och de är rymliga. Dessutom snåla att köra.
Citera
2018-07-17, 04:37
  #4
Medlem
Pisswassers avatar
Kan rekommendera BMW 3-serien.
Citera
2018-07-17, 09:43
  #5
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dennox
God kväll allihopa står i tankarna om att yxa golfjäveln jag nu har pga allt för stora reparationskostnader kontra värdet.Så har nu funderat på att investera i något lite nyare begagnat.
Mitt enda krav egentligen är att den ska vara automat.
Vad ska man kolla efter egentligen?
Budgeten ligger på dryga 140000 och den kommer köras varierande distanser varje vecka båda långa resor och kortare lokala. Drivmedel spelar mindre roll men en lägre bilskatt är att föredra
Är inte intresserad av kombi,småbil och pickup.
Har kollat lite på mini¨s lite större modeller samt Merchedes,Bmw,Audi och volvo.
Utöver dessa har ni några råd att ge ?
Mvh:dennox

Svaret på din fråga är att du inte ska titta efter något speciellt ALLS utan bara se till att du får ett bra pris på exemplaret du köper. Eftersom du inte har fler kriterier än såhär så har du alla möjligheter att få en bra deal om du håller ögonen öppna. Vad respektive bil är värd kan du se på sajter såsom bilpriser där du kan mata in miltal med mera. Välj bara bort alla konstigheter och försök hitta en bil med bara en ägare som säljer den pga dödsfall eller liknande. Eller låt en verkstad kolla skicket på bilen.

Vill du ändå ha en modell svarar jag Kia Optima 2011-2018. Omåttligt populär i hela världen men säljs inte i Sverige ser jag nu. Osis. Då säger jag Volkswagen Jetta 2011-2018 istället. https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Jetta Haha, den säljs inte heller i Sverige verkar det som. Sorry, du får ta en Volvo.

Själv är jag tvärtom, blir "kär" i en viss modell och färg och den måste ha exempelvis läderklädsel och orginalmonterat premiumljud. Så ofta får jag leta i ett helt år innan jag hittar nån som stämmer in på allt detta och samtidigt är i bra skick till ett rimligt pris.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback