Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-16, 21:38
  #1
Medlem
Har ett vanligt webformulär i php med post som jag fångar upp i variabler. Denna information vill jag få ut i en xml fil och tänker mig två alternativ.

Jag genererar varje nod on fly med php simple xml och fyller den med data från vad användaren fyller i formuläret.

Jag läser in en tom xml som bara har strukturen och sedan uppdaterar noderna med info från formuläret.

Vilket är bäst. Strukturen kommer alltid vara den samma men innehållet i noderna såklart variera. Xmlfilen kommer sedan sparas undan och användas till annat.
Citera
2018-07-16, 22:49
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av help
Har ett vanligt webformulär i php med post som jag fångar upp i variabler. Denna information vill jag få ut i en xml fil och tänker mig två alternativ.

Jag genererar varje nod on fly med php simple xml och fyller den med data från vad användaren fyller i formuläret.

Jag läser in en tom xml som bara har strukturen och sedan uppdaterar noderna med info från formuläret.

Vilket är bäst. Strukturen kommer alltid vara den samma men innehållet i noderna såklart variera. Xmlfilen kommer sedan sparas undan och användas till annat.
Det du skall fråga dig är vad som är enklast, jag tror det är enklast att skapa hela filen i PHP.
(Enkelt att läsa koden och se vad som händer)

Prio
  1. Lätt att ändra (i framtiden)
  2. Enkelt

Om du inte har erfarenhet kan det vara svårt att bedömma vad som är lätt att ändra (i framtiden)
Bäst om du bara siktar in dig på det som är enklast just nu.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback