Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-16, 21:23
  #1
Medlem
Som frågan lyder, vad händer ifall man skulle bli granskad och man inte kan redovisa ex. utgående darknet-transaktioner?

Känns inte som att det skulle gå hem med "vet inte" på vad man köpt och vartifrån, men är nog heller inte gynnsamt att uppge vad man spenderat sina coins på. Också svårt att hävda att det inte går att få ut underlag om man köpt något legitimt.

Börja bokföra sina köp är så klart alltid ett alternativ, med då skapar man ju andra potentiella problem
__________________
Senast redigerad av ragnarok77 2018-07-16 kl. 21:23. Anledning: Saknat ord
Citera
2018-07-16, 21:45
  #2
Medlem
är i en liknande situation, har tjänat pengar på bitcoin, men även handlat knark för 50k+.

Under perioden är jag dömd för just narkotikabrott, kan jag då helt enkelt bara säga som de är? är ju redan dömd lixom
Citera
2018-07-16, 23:45
  #3
Medlem
Svampskogens avatar
Säg att du betalade en polare med Bitcoin, han gav dig en adress och du skickade betalningen till den.
Citera
2018-07-25, 19:45
  #4
Medlem
Nu vet inte jag hur skatteverket jobbar och hur mycket tid dem lägger ner för att spåra varifrån coinsen skickas hela tiden men annars, "HDn dem fanns på krascha å saknade backup på nycklarna".
Citera
2018-07-26, 11:13
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b230
är i en liknande situation, har tjänat pengar på bitcoin, men även handlat knark för 50k+.

Under perioden är jag dömd för just narkotikabrott, kan jag då helt enkelt bara säga som de är? är ju redan dömd lixom

Vet inte hur grovt narkotikabrott du blev dömd för, men 50k+ kan nog uppgradera dig från ringa till grovt narkotikabrott om du har otur.
Citera
2018-07-26, 14:12
  #6
Medlem
Pappskallar

Ni vet ju inte ens vad bitcoins är va?
Citera
2018-07-28, 18:04
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ragnarok77
Som frågan lyder, vad händer ifall man skulle bli granskad och man inte kan redovisa ex. utgående darknet-transaktioner?

Känns inte som att det skulle gå hem med "vet inte" på vad man köpt och vartifrån, men är nog heller inte gynnsamt att uppge vad man spenderat sina coins på. Också svårt att hävda att det inte går att få ut underlag om man köpt något legitimt.

Börja bokföra sina köp är så klart alltid ett alternativ, med då skapar man ju andra potentiella problem

Hur tänker du att du ska bli granskad? När du säljer av BTC och omvandlar till FIAT?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback