Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-08-01, 00:34
  #13
Medlem
Borde gå att lämna tillbaka tycker man ifall du har kvitto.
Citera
2018-08-31, 18:49
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .sh
Vilket skitsnack..
"Jag är själv i datorsvängen", vad ska det betyda? Är du något sk "datorproffs"?
Eftersom du drar anekdoter så kan jag väl dra några också.
AppleCare har alltid fixat mina problem gratis pga garantin, b.la utbytte av chassi och skärm på min MacBook pga flyttskada mm. Du kan nog lämna in din dator rätt kvaddad på en certifierad datorbutik och få det mesta utbytt.

Vad ska man med appleCare till om man har hemförsäkring "drulle" + att appleCare kostar mycket i onödan över 3papp så nej tack. Apples vanliga garanti på 1år när man köper en produkt hos dom, får man ingen valuta från det om nu datorn strular som ts ovan gör
Citera
2018-08-31, 18:59
  #15
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majongq
Vad ska man med appleCare till om man har hemförsäkring "drulle" + att appleCare kostar mycket i onödan över 3papp så nej tack. Apples vanliga garanti på 1år när man köper en produkt hos dom, får man ingen valuta från det om nu datorn strular som ts ovan gör

Applecare är förlängd garanti, ingen försäkring. Hemförsäkring och drulle täcker skador, Applecare täcker fabriktionsfel. Två helt olika saker, men inte helt ovanligt att detta blandas ihop.
Citera
2018-09-02, 13:54
  #16
Medlem
Nu skulle jag aldrig köpa en Mac från någon annan än Apple direkt.

Men oavsett så gör som du redan blivit rekommenderad att kontakta Apple, enklast är ju om du bor nära en Apple store men annars är deras telefon support väldigt bra (jag brukar använda mig av Skype och ringa den amerikanska supporten vilket enligt min erfarenhet är betydligt mer kunnig och hjälpsam än de du får prata med om du ringer den svenska).
Apples garanti är världsomspännande så även den amerikanska supporten bokar upphämtning av din dator om det är så att den skulle behövas repareras.
Citera
2018-09-02, 19:46
  #17
Medlem
systems avatar
TS verkar försvunnit.

Synd.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback