Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-16, 19:23
  #1
Medlem
Hur hade detta mötet blivit bemött på hemmaplan i t. ex Stockholm istället för Helsingfors? Finnarna tog det historiska mötet som riktiga kämpar som bemötte mötet med respekt och lugn, men även också i stort ointresse. Troligtvis vad de båda världsledarna också hade i tanken, härav Finland och t. ex inte Sverige.


Men hur hade mötet blivit bemött här i Sverige och i huvudstaden om vi leker med tanken att det tar plats där? Hade vi sett ett jävla ståhej där varenda patetisk gruppering hade gjort sin röst hörd? Kravaller? Poliser som skriker av smärta och rädsla hur de inte kan slå tillbaka de enorma massorna? Trump och Putin är inte speciellt populära i Sverige från någon part förutom bland en del av oss alternativ höger anhängare.


Hade vi sett kravaller ropa med skyltar "Walla, Fuck youuu yo!" följt av enorma mängder DÖ väljare stå i support för kaozet? Hade Stockholm sett ut som en krigszon?
Citera
2018-07-16, 19:27
  #2
Medlem
4yoonlys avatar
Min gissning ja, det hade blivit något av ett kaos tror jag. Lätt det dubbla jämfört med ex. Göteborg och EU/Bush mötet år 2001.
Citera
2018-07-16, 19:32
  #3
Medlem
Trollfeeders avatar
Vänsterkaos såklart. Stenkastning från afapack och sådant.
Citera
2018-07-16, 19:37
  #4
Avstängd
-Jag kan fan inte tänka mig något mer illa.
-Summit i Sverige.
-Svennen totalt söndercuckad och nerdrogad blandat med en massa low IQ savages ifrån djungeln.
-Den typiska divan står och vill bli uppmärksammad i TV.
-Håller varandra i armkrok, gungar och sjunger någon visa med världens sämsta röst.
-Eller en rapplåt från orten.
-Visualisera.
-Så jävla pinsamt.

Finnland skötte det med stil och klass.
Något som Sverige aldrig hade klarat av.
Citera
2018-07-16, 20:05
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
-Jag kan fan inte tänka mig något mer illa.
-Summit i Sverige.
-Svennen totalt söndercuckad och nerdrogad blandat med en massa low IQ savages ifrån djungeln.
-Den typiska divan står och vill bli uppmärksammad i TV.
-Håller varandra i armkrok, gungar och sjunger någon visa med världens sämsta röst.
-Eller en rapplåt från orten.
-Visualisera.
-Så jävla pinsamt.

Finnland skötte det med stil och klass.
Något som Sverige aldrig hade klarat av.

Klockrent skrivet. Precis det jag hade i tankarna också hur det hade sett ut här.
Citera
2018-07-16, 20:29
  #6
Medlem
Jag tror varken Trump eller Putin hade gått med och mötas i Sverige. Hör själv hur orimligt det låter.

Svensk regering och Svensk media hatar båda.

Så därför är det svårt att spekulera vad som hade hänt.
Citera
2018-07-16, 21:18
  #7
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Om jag får uttrycka mig liiite raljerande:

Sannolikt hade svensk media hittat nåt ”skandalöst” att skriva (se all skräprapportering kring fotbolls-VM). Sen så hade man samtidigt skrivit om hur hyllade Sverige är för att ha fixat mötet (och för jämställdheten), samt mer än antytt att Löfvén är tjenis med Trump och Putin samtidigt som han ”markerar” mot dem.
På nåt sätt hade man försökt få Trump och Putin (samt Merkel, Macron och May) att säga att detta möte är det viktigaste mötet i världshistorien och att det enbart är Sveriges förtjänst.
Citera
2018-07-16, 21:46
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Klockrent skrivet. Precis det jag hade i tankarna också hur det hade sett ut här.
Våran image är förstörd.
Inrikes och utrikes.
Allt handlar om image och perception.
Känslor har ingen plats i ledningen.

It takes years to build a reputation but only five minutes to destroy it.
Det kommer ta flera generationer att bygga upp ett nytt rykte.
Citera
2018-07-16, 22:48
  #9
Avstängd
orrtupps avatar
Haha...ja nu skulle det ju aldrig hända i vår bananrepublik. Men en hisnande frågeställning!

Det skulle väl vara en makalös blandning av moralpanik och skamlösa försök att ändå sola sig i glansen och hela etablissemanget skulle försöka ta åt sig äran och ändå samtidigt fördöma Trump.

Det är omöjligt att föreställa sig helt enkelt men jag tror ändå att skrytlusten och självgodheten skulle övertrumfa Trumphatet i slutändan.
Citera
2018-07-16, 22:54
  #10
Medlem
smoerreboms avatar
Det är bara titta på Margot från aktuellt ikväll så fattar ni

"jaa vad ska man säga?"
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback