Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-19, 14:35
  #109
Medlem
gsonjuniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegroidMongoloid
Fanns ju flera exempel på stoppade utvisningar. Om man kan gråta sig till en utvisning ska du se att man nog kan sitta ivägen också, men det finns en mängd olika varianter av det, ointressant exakt hur man gått tillväga (att gråta är dock första gången jag hör talas om).

Den svenska Polisen och rättsväsendet som helhet är en vänsterinfekterad varböld, även om det finns vettiga krafter inom Polis och rättsväsende så är det ingen som törs göra eller säga något eftersom hela deras karriär kan då stå på spel. Det finns några undantag som te.x Peter Springare.

Ja blir så trött...

Det är svårt att förklara invecklade saker till en vägg.

Ärendet denna tråda handlar om har INGENTING med polisen att göra. Den här mannen blev transporterad till flygplatsen av migrationsverkets förvarspersonal och sedan incheckad på ett vanligt passagerarplan. Han började sedan gråta och bete sig, vilket gör att piloten pga flygsäkerheten och andra resenärers trevnad inte vill ha med honom på planet. Det är alltså FLYGBOLAGET som bestämmer här.

Nästa resa med denna man kommer att ske med polisen, förhoppningsvis på ett chartrat plan.

Jag ber dig att läsa på om hur verkställighetsresors olika form kan se ut och vem som gör vad innan du postar mer dumma inlägg.
Citera
2018-07-19, 14:41
  #110
Medlem
NegroidMongoloids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gsonjunior


Ärendet denna tråda handlar om har INGENTING med polisen att göra.

Har aldrig sagt att just denna händelse har med Polisen att göra. Väx upp, junior.
Citera
2018-07-19, 14:57
  #111
Medlem
gsonjuniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegroidMongoloid
Har aldrig sagt att just denna händelse har med Polisen att göra. Väx upp, junior.

Dina påståenden säger annat...

Men det förstärker ju bara min tes om att du inte har en susning om vad du debatterar om. Vilket säger mer om dig än mig!

Men jag växer absolut upp om det är vad du önskar. Betyder det att jag ska leva i en bubbla och vara extremt obildad som dig då?
Citera
2018-07-19, 14:58
  #112
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gsonjunior
Tveksam till det men blir gärna överbevisad, för jag avskyr aktivister lika mycket jag.

Tror dock dessa tråsar handlar om okunnighet, precis som denna. Verkställighetshinder och aktivister är två olika saker nämligen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ning-stoppades

Det finns fler.

Snälla bara sluta bajsmacka.

https://www.expressen.se/nyheter/pro...ade-utvisning/
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/a...tionstransport
https://samtiden.nu/2018/04/granspol...0-foll-ifran1/
http://www.goteborgsfria.se/artikel/86520
__________________
Senast redigerad av Expohunter 2018-07-19 kl. 15:03.
Citera
2018-07-19, 15:06
  #113
Medlem
gsonjuniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ning-stoppades

Det finns fler.

Har som sagt inget med polisens vekhet att göra. Vilket jag försökt förtydliga flera gånger här i tråden.

Folk måste lära sig skillnaden på begreppen frivilligt återvändande, oeskorterad deporteering, tvångsutvisning, eskorterad deporteering m.m

Aktivisterna förhindrar enbart denna resa med hjälp av flygsäkerheten och har alltså inget med polisen eller migrationsverkets "vekhet" att göra. Nästa resa blir med andra ord eskorterad av polis då han inte sammarbetar med migrationsverkets beslut.

Edit: Förtydligande, aktivisterna kan ABSOLUT förskjuta en resa med denna form av utresesätt. Men det gör inte att Polis och Migrationsverket är veka, utan att våra lagar som bestämmee hur utvisningar och avvisningar skall ske är veka. Olika begrepp som sagt...
__________________
Senast redigerad av gsonjunior 2018-07-19 kl. 15:12.
Citera
2018-07-19, 15:08
  #114
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gsonjunior
Har som sagt inget med polisens vekhet att göra. Vilket jag försökt förtydliga flera gånger här i tråden.

Folk måste lära sig skillnaden på begreppen frivilligt återvändande, oeskorterad deporteering, tvångsutvisning, eskorterad deporteering m.m

Aktivisterna förhindrar enbart denna resa med hjälp av flygsäkerheten och har alltså inget med polisen eller migrationsverkets "vekhet" att göra. Nästa resa blir med andra ord eskorterad av polis då han inte sammarbetar med migrationsverkets beslut.

Du får nog förtydliga din tes, eftersom det är fler som har problem med att hänga med i ditt resonemang.
Citera
2018-07-19, 15:13
  #115
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The13
hehe njae?

Kravet är:

"Hossein är medlem i Lidköpings pingstförsamling"

Och nu:

"arbete pågår för att kunna göra en ny asylprövning hos Migrationsverket."

"– I dag ska vi försöka luska reda på något vi kan göra för att han ska få stanna. Kanske kan vi använda hans dåliga mående som en ny omständighet, säger Rolf Wernersson."

http://www.dagen.se/nyheter/avvisnin...igen-1.1173469
Kan han inte bli missionär i Afganistan? Islam har förstört det landet (Under den förislamaska tiden var området tidvis högt kultiverat (https://en.wikipedia.org/wiki/Ancien...of_Afghanistan) och ett religionsbyte skulle bli toppen.
Citera
2018-07-19, 15:17
  #116
Medlem
gsonjuniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Du får nog förtydliga din tes, eftersom det är fler som har problem med att hänga med i ditt resonemang.

Jag editerade det tidigare.

Men jag tror vi har olika sätt att läsa det som skrivs och därmed inte kommer förstå varandra.

Det blir luddigt när man beblandar polis-Migrationsverk-lagar. Omöjligt att föra en disskusion i skrift när den ena sidan inte kan skillnaderna.

Vi får se oss som oense, även om jag tror att vi garanterat har samma tankar om aktivister.

Låt oss säga att min poäng är att ni förstorar aktivisternas roll i det stora hela. Dom är ingenting att haka upp sig på. Ut åker folk oavsett deras trams.
Citera
2018-07-19, 17:30
  #117
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gsonjunior
Jag editerade det tidigare.

Men jag tror vi har olika sätt att läsa det som skrivs och därmed inte kommer förstå varandra.

Det blir luddigt när man beblandar polis-Migrationsverk-lagar. Omöjligt att föra en disskusion i skrift när den ena sidan inte kan skillnaderna.

Vi får se oss som oense, även om jag tror att vi garanterat har samma tankar om aktivister.

Låt oss säga att min poäng är att ni förstorar aktivisternas roll i det stora hela. Dom är ingenting att haka upp sig på. Ut åker folk oavsett deras trams.

Tror det mest är du som inte greppar att vänsteraktiviser på olika sätt har förhindrat, försvårat eller stoppat utvisningar av svartmuskiga skäggbarn.
Citera
2018-07-19, 17:46
  #118
Medlem
gsonjuniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Tror det mest är du som inte greppar att vänsteraktiviser på olika sätt har förhindrat, försvårat eller stoppat utvisningar av svartmuskiga skäggbarn.

Att dom försvårar och förhindrar greppar jag mer än du anar kan jag lova. *hint*

Men att säga stoppar är fortfarande fel.
Citera
2018-07-19, 20:31
  #119
Medlem
KlasseArbogas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Jag fattar inte hur du menar...
Om din son är hazar så är du väl själv hazar eller har du adopterat en hazaryngling? Kan man ens adoptera ynglingar som är runt 15-20 år?

Jag är svensk och jag adopterade min son när han var 13
Citera
2018-07-19, 20:40
  #120
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlasseArboga
Jag är svensk och jag adopterade min son när han var 13

OK, då var det klarlagt. Tänker naturligtvis inte dra in din son i diskussionen men det du anför är anekdotiskt evidens och tillför inte något egentligen.
__________________
Senast redigerad av Varglig 2018-07-19 kl. 20:43.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback