Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-31, 20:57
  #61
Medlem
thegodalmightys avatar
Kan ju hända om det blir lite mycket
Citera
2018-08-05, 23:48
  #62
Medlem
R.Bloodworths avatar
Det kan ha med cannabis att göra. 2007 fick jag min första snedtändning någonsin efter att ha rökt lite för mycket, symptomen var väldigt lik en panikattack. Trodde att jag skulle dö, hjärtat klappande som tusan, kallsvettningar, rädsla och hela köret. Samma sommar får jag också min allra första panikattack. Så gick det till för mig iaf, det var min första och sista panikattack och den kom på samma period som jag rökte på en del och samma sommar jag fick min första snedtändning av gås.
Citera
2018-08-06, 19:46
  #63
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Det kan ha med cannabis att göra. 2007 fick jag min första snedtändning någonsin efter att ha rökt lite för mycket, symptomen var väldigt lik en panikattack. Trodde att jag skulle dö, hjärtat klappande som tusan, kallsvettningar, rädsla och hela köret. Samma sommar får jag också min allra första panikattack. Så gick det till för mig iaf, det var min första och sista panikattack och den kom på samma period som jag rökte på en del och samma sommar jag fick min första snedtändning av gås.


Skulle du uppskatta att du rökte mer än en 5:a på ett tillfälle som utlöste panikattacken?

Jag har själv aldrig upplevt någon panikattack men då har jag också provat tyngre droger+CB.
Citera
2018-08-07, 12:02
  #64
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Skulle du uppskatta att du rökte mer än en 5:a på ett tillfälle som utlöste panikattacken?

Jag har själv aldrig upplevt någon panikattack men då har jag också provat tyngre droger+CB.

Grejen är att när jag rökte på så gjorde jag alltid det med måtta, till skillnad från vännerna. Jag rökte dagligen ja, men nöjde mig med 2 joints per dag med stora mellanrum, och på dessa joints tog jag 4-6 puffs, vilket gjorde att min tolerans alltid var låg. Just vid detta tillfälle måste jag ha tagit betydligt fler bloss.
Citera
2018-08-07, 17:37
  #65
Medlem
vemlas avatar
Låter som något som stress skulle framkalla.

Tetrahydrocannabinol (THC) stimulerar bl.a celler i hjärnan för att frigöra dopamin, vilket skapar eufori (känslan av lycka), enligt National Institue on Drug Abuse (NIDA). THC berör även hur information behandlas i hippocampus, det som är en del av hjärnan som är ansvarig för att bilda nya minnen.

Självklart kan vissa människor som inte är vana vid brukandet uppleva i efterhand lite ångest över att man kanske brukat någon drog, eller liknande som i sin tur utvecklar sig till mer utvecklande panikångestattacker - men TS förklaring låter mer som personlig stress än att TS påverkats av Cannabis kognitivt sätt.
Citera
2018-08-12, 12:31
  #66
Medlem
Sluta röka du är en person som inte klarar det cannabis fuckar psyket på vissa.
Citera
2018-08-12, 12:52
  #67
Medlem
youarenothings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gymjur
Panikattacken kom dagen efter ett ganska rejält festande (endast alkohol) och mycket stress i plugget.

Det säger vell det mesta, Alkohol är väldigt ångest framkallande.
Citera
2018-09-15, 11:45
  #68
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av youarenothing
Det säger vell det mesta, Alkohol är väldigt ångest framkallande.

När jag rökte så fick jag ofta ångest om jag INTE drack alkohol. När jag drack alkohol så försvann den. Att säga att alkohol är väldigt ångestframkallande är fel då det påverkar GABA-receptorerna som bensodiazepiner - och alltså är precis tvärtom nämligen ångestdämpande.

Sen kan väl vissa personer få motsatt effekt men det hör inte till vanligheterna.
Citera
2018-10-08, 11:11
  #69
Medlem
Hej! Hur har det gått för dig?
Citat:
Ursprungligen postat av Gymjur
Tack för svaret. Läst att derealisation kan utveckla visual snow, vilket är flimmer och liknande. Ångest och stress kan ju ge upphov till ljuskänslighet också. Hppd kan du inte få om du inte intagit hallicugena droger, vilket du inte har gjort. SSRI kan förvärra symptomen för hppd, men tror som sagt inte att jag har det eftersom jag aldrig tagit hallicugena och symtomen kom inte i samband med cannabis-rökandet.

För att bli av med derealisation måste du behandla ångesten, vilket SSRI, terapi och ångestdämpande kan hjälpa med. Har du sökt vård? Annars tror jag att du bör göra det och få hjälp att hantera ångesten så mår du snart mycket bättre. När du väl fått bot på ångesten försvinner nog både derealisationen och visual snow av sig självt, alternativ att du lär dig leva med det!
Citera
2018-10-08, 11:14
  #70
Avstängd
GentlemanMumins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemla
Låter som något som stress skulle framkalla.

Tetrahydrocannabinol (THC) stimulerar bl.a celler i hjärnan för att frigöra dopamin, vilket skapar eufori (känslan av lycka), enligt National Institue on Drug Abuse (NIDA). THC berör även hur information behandlas i hippocampus, det som är en del av hjärnan som är ansvarig för att bilda nya minnen.

Självklart kan vissa människor som inte är vana vid brukandet uppleva i efterhand lite ångest över att man kanske brukat någon drog, eller liknande som i sin tur utvecklar sig till mer utvecklande panikångestattacker - men TS förklaring låter mer som personlig stress än att TS påverkats av Cannabis kognitivt sätt.
Aldrig hört något sjukare resonemang - vad fan sa du för något egentligen?
Citera
2018-10-08, 11:17
  #71
Avstängd
GentlemanMumins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Det kan ha med cannabis att göra. 2007 fick jag min första snedtändning någonsin efter att ha rökt lite för mycket, symptomen var väldigt lik en panikattack. Trodde att jag skulle dö, hjärtat klappande som tusan, kallsvettningar, rädsla och hela köret. Samma sommar får jag också min allra första panikattack. Så gick det till för mig iaf, det var min första och sista panikattack och den kom på samma period som jag rökte på en del och samma sommar jag fick min första snedtändning av gås.
Det här tar priset, vadå en attack? Du fick två.

Skärp dig.
Citera
2018-10-10, 16:15
  #72
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GentlemanMumin
Det här tar priset, vadå en attack? Du fick två.

Skärp dig.

En snedtändning på cannabis kan ha samma symptom som en panikattack. Bara för att du inte upplevt det så blir det inte mindre sanning för det.
Har två polare som fått samma symptom när man rökt i sig lite för mycket, och ingen av dessa har tidigare besvär med ångest eller panikattacker.
Eller så kan cannabis resultera i att man kan få en panikattck, även hos de som inte har någon historik av det tidigare.
__________________
Senast redigerad av R.Bloodworth 2018-10-10 kl. 16:21.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback