Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-16, 14:32
  #1
Medlem
Hej, bytte ut min mobil häromdagen, mot en Galaxy s9. laddade ner allt från den gamla mobilen och trodde allt var "frid och fröjd"..
Men nu har det börjat dyka upp reklam i tid o otid. reklamen bryter in på hela sidan, och jag är tvungen att vänta i 5 sek. innan jag kan stänga ner det.
Värst är "Wish" jag laddade ner appen och tänkte att nu slutar dom...men i helvete heller, det bara fortsätter. Jag betalar för mitt internet via telenor, och anser faan inte att jag ska behöva genomlida detta. Någon djävla gräns på företagens reklamiver måste det väl ändå finnas.
Finns det någon därute som har någon lösning på hur man blir av med detta?
Tacksam för svar.
Citera
2018-07-16, 14:50
  #2
Medlem
Ladda ner och testa uBlock
Citera
2018-07-16, 15:34
  #3
Medlem
När dyker reklamen upp?
Citera
2018-07-16, 16:20
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 251
Ladda ner och testa uBlock
Tyvärr funkar inte..
Citera
2018-07-16, 16:21
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av the-wanker
När dyker reklamen upp?
Det spelar ingen roll om jag surfar, är på facebook eller Insta..det dyker upp helt plötsligt..helt sjukt!
Citera
2018-07-16, 16:24
  #6
Medlem
Det borde ju finnas flera som blivit drabbade av detta..? konstigt vore de ju annars..
Citera
2018-07-16, 16:34
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av the-wanker
När dyker reklamen upp?


För mig kommer den när jag börjar ladda mobilen.
Citera
2018-07-16, 16:40
  #8
Avstängd
iFuns avatar
Har du installerat en overifierad apk?
Citera
2018-07-16, 18:01
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iFun
Har du installerat en overifierad apk?
oj, vad är det?
Citera
2018-07-16, 21:27
  #10
Medlem
Hackergirls avatar
Vad har du för appar som kan orsaka detta?

Touchpal, någon av Cheetah Mobiles alla spam-appar, ficklampa, ES, osv, du måste gå igenom apparna.

Kan du långtrycka på reklamen och få info där?
Citera
2018-07-16, 21:28
  #11
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
oj, vad är det?

En app som inte kommer från Play Store.
Citera
2018-07-17, 12:52
  #12
Medlem
Tog bort google m.fl.appar p.g.av att det i en annons som dök upp, stod med små bokstäver i vänstra hörnet "google play". Fick efter detta gå in på google och svara på frågor om vilken reklam som "bäst kunde relatera till det som var intressant för mej mm.. sen följde en lista på utgivare, vilket jag stoppade samtliga.
Jag startade sedan om mobilen, och nu tycks det som om det försvunnit..jag återkommer om det trots allt kommer tillbaka. I så fall åker jag tillbaka till inköpsstället.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback