Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-16, 11:21
  #1
Medlem
Behöver lite tips för en pendlingsbil som kommer gå 13 mil om dagen. Vill gärna ha automatväxlad bensinmotor, parkeringsassistent (inte bara sensorer, jag är urusel på att parkera) och adaptiv farthållare. Vilken är den billigaste modellen som passar mina krav?
Citera
2018-07-16, 17:56
  #2
Moderator
Du tänker som i en helt ny bil?
Citera
2018-07-16, 18:19
  #3
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
Du tänker som i en helt ny bil?
Jag gissar på det också, med de krav som TS har, t.ex. park assist och adaptiv farthållare, så hamnar man ganska långt fram i årsmodeller. Valet blir ju då en tre-fyra år gammal "premium" eller en helt ny små-/mellanklassbil.
Nu har ju inte TS nämnt någon budget öht, men under 180-200 000 tror jag det blir svårt att uppfylla önskemålen.
Citera
2018-07-16, 22:48
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Jag gissar på det också, med de krav som TS har, t.ex. park assist och adaptiv farthållare, så hamnar man ganska långt fram i årsmodeller. Valet blir ju då en tre-fyra år gammal "premium" eller en helt ny små-/mellanklassbil.
Nu har ju inte TS nämnt någon budget öht, men under 180-200 000 tror jag det blir svårt att uppfylla önskemålen.

Ja tänkte mig mer småklassbil runt 160-190 000. Kollat lite på Mazda och Kia eftersom de har så pass bra nybilsgaranti men synd att det inte verkar gå att få funktionerna som jag vill åt
Citera
2018-07-17, 14:30
  #5
Medlem
Köp en ny VW Polo, med automat, adaptiv farthållare, och park assist landar du på 175.800kr
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback