Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-16, 02:05
  #1
Medlem
HyperXs avatar
Som rubriken lyder letar jag efter ett ställe åt min polare som vill gadda sig och att det ska var bra gjort men han är tyvärr under 18 år.

HÅLL ER TILL TOPIC OCH SÄG INTE ATT HAN SKA VÄNTA
Citera
2018-07-16, 03:39
  #2
Medlem
Vad gör det att det hindrar honom? Säger föräldrarna nej? Isf får ni nog söka någon som tatuerar på fritiden, hemma..
Dom flesta tatuerar folk under 18 år, om dom har föräldrarnas godkännande. Dvs dom finns där på plats när han ska boka tid.
Citera
2018-07-16, 14:35
  #3
Moderator
Nospheratus avatar
Det finns inte ens studio i Sverige som skulle tatuera en minderårig. Och än mindre i Stockholm med omnejd. Det här med målsmans godkännande gäller piercing, inte tatuering. Själv skulle jag aldrig i helvete tatuera en minderårig utanför arbetstid även om det är någon polares son eller dylikt. Det är för stor risk att det på något sätt kommer fram och sen är ryktet och studion körd.

Så påståendet att många studios tatuerar minderåriga stämmer lyckligtvis inte alls. Så frågeställningen enligt topic är bara att glömma. Man får nog bege sig till något mindre nogräknat ställe i forna östblocket i så fall. Hur dyrt är det att åka till Tjeckien eller Rumänien liksom? Mina fördomar säger mig att det nog är större chans att få lite vad som helst där för tillräckligt mycket pengar.
Citera
2018-07-16, 18:07
  #4
Medlem
Krickerts avatar
Olagligt är det väl inte?
Är väl bara en branschkonsensus?
Citera
2018-07-16, 19:44
  #5
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert
Olagligt är det väl inte?
Är väl bara en branschkonsensus?
Det är mycket riktigt inte olagligt att tatuera minderåriga. Men som du säger finns det en branschöverenskommelse. Så i praktiken spelar det ingen roll om det är just olagligt eller inte, ingen studio kommer under några villkor tatuera någon som är minderårig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback