Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-16, 01:26
  #1
Medlem
Vet inte om jag valt rätt plats för detta..

Min dator klarar av de flesta spelen jag kör i bra hög fps, men ibland så ligger den på runt 50-60fps som max i samtliga spel. Starta jag om datorn så brukar det lösa sig. Jag har även provat att lägga spelen med högre prioritet i task manager, men det gör inget alls. Ibland så kan jag swoppa ut från spelet och tillbaka igen för att få en tillfällig fps "normalisering", den verkar inte vilja gå tillbaka till det normala, men tillräckligt för att man ska känna att det blir bättre flyt i framesen.

Drivrutiner uppdaterar jag ganska ofta, damm i datorn tror jag inte på då det brukar lösa sig med en omstart. Jag kan inte hitta någon annan process som kanske kan ta kraft från spelen, och då har jag provat att stänga ner så många onödiga program som möjligt.
Antivirus program tror jag inte heller på, då det kan hända när som helst på dygnet och håller på tills jag startat om, dessutom så borde datorn klara av att köra både spel och en virus uppdatering utan problem.

Finns det någon som varit med om liknande? Känner till en lösning? Har en teori?
Citera
2018-07-16, 01:29
  #2
Medlem
Shigrass avatar
Maxar ram kanske?
Citera
2018-07-16, 16:50
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shigras
Maxar ram kanske?


med överdrivna 24gb ram, tror inte det...
Citera
2018-07-16, 16:56
  #4
Medlem
Hade nåt strul med en uppdaterad grafikkortsdrivrutin nyligen, där den inte "kände av" fläktarna. Fläktarna snurrade alltså inte överhuvudtaget. Kortet gick upp till 96 grader och klockade då ned, med låg FPS som följd. Fixades också med hjälp av omstart.

Avinstallerade drivrutinerna med DDU och lät Windows lägga in det igen. Nvidia var det, btw.
Citera
2018-07-21, 13:19
  #5
Medlem
Varför behöver du mer fps, ögonen har 24fps så 24fps duger mer än väl.

Annars du kan blinka med ögonen snabbt så du märker inte lagg.
Citera
2018-07-25, 00:14
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Varför behöver du mer fps, ögonen har 24fps så 24fps duger mer än väl.

Annars du kan blinka med ögonen snabbt så du märker inte lagg.


Ögonen har inte 24fps, du menar att ögonen uppfattar 24fps som en flytande rörelse, det är inte samma sak.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback