Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-16, 01:20
  #1
Medlem
Hej,

Jag har en svensk bil med mig i Oslo och ska jobba i mindre än ett år, så får ha bilen utan någon ansöka.
Men jag undrar hur det är med alla Bom jag har passerat? De ska skicka avgifterna med faktura...Men undrar till vilken adress? kollar de hos vår skatteverket vilken adress personen med den registerinsskylten har och skicka fakturan ditt till Sverige tror ni?

Har till och med parkerat i Oslo central och parkering där funkar också på så sätt att de skicka kostnaden med fakturan...Undrar också om de verkligen kommer skicka kostnaden hem till Sverige? :P Speciellt att parkeringen är ett privat företag...Bom kanske är olika?

Tacksam för svar!

Mvh
Citera
2018-07-16, 01:22
  #2
Medlem
kobents avatar
Jag fick hem tullavgifter till min adress, även p-böter

Detsamma gäller nog även p-avgifter.
Citera
2018-07-16, 07:41
  #3
Avstängd
Du får dom på posten efter några månader.
Citera
2018-07-16, 08:05
  #4
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Thedentist1
Hej,

Jag har en svensk bil med mig i Oslo och ska jobba i mindre än ett år, så får ha bilen utan någon ansöka.
Men jag undrar hur det är med alla Bom jag har passerat? De ska skicka avgifterna med faktura...Men undrar till vilken adress? kollar de hos vår skatteverket vilken adress personen med den registerinsskylten har och skicka fakturan ditt till Sverige tror ni?

Har till och med parkerat i Oslo central och parkering där funkar också på så sätt att de skicka kostnaden med fakturan...Undrar också om de verkligen kommer skicka kostnaden hem till Sverige? :P Speciellt att parkeringen är ett privat företag...Bom kanske är olika?

Tacksam för svar!

Mvh
Du kommer ju få dem dit du får din post, är det din folkbokförda adress är det dit.

Ett tips, för smidighet är det inte fel att ha en OBE, från exv. Brobizz eller Autopass, så dras pengarna direkt från kopplat kort istället för att få en faktura ett par månader senare.
http://easygo.com/sv
Citera
2018-07-16, 08:54
  #5
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thedentist1
Hej,

Jag har en svensk bil med mig i Oslo och ska jobba i mindre än ett år, så får ha bilen utan någon ansöka.
Men jag undrar hur det är med alla Bom jag har passerat? De ska skicka avgifterna med faktura...Men undrar till vilken adress? kollar de hos vår skatteverket vilken adress personen med den registerinsskylten har och skicka fakturan ditt till Sverige tror ni?

Har till och med parkerat i Oslo central och parkering där funkar också på så sätt att de skicka kostnaden med fakturan...Undrar också om de verkligen kommer skicka kostnaden hem till Sverige? :P Speciellt att parkeringen är ett privat företag...Bom kanske är olika?

Tacksam för svar!

Mvh

De samarbetar med ett företag i Sverige som i sin tur kontrollerar adress hos Transportstyrelsen och som hanterar inbetalningarna mm. Detta pga lagstiftning då man inte får hämta personuppgifter direkt från utlandet.

Har du tillfällig eftersändning så skickas fakturorna dit.
Citera
2018-07-16, 20:58
  #6
Medlem
https://www.epcplc.com
De här tar hand om vägtullarna för utländska fordon, om du registrerar dig och din bil så får du en elektronisk faktura istället.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback