Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-15, 23:20
  #1
Medlem
Nkpgisits avatar
Godkväll.

Har en fråga till er som testat den heliga speedballen. Hur känns det? Är det så underbart då så många har dött av den.

Är väldigt sugen på att testa en speedball. Har tagigt kokain IV men aldirg heroin så hur lätt är det att stryka med? Är van med amfetamin IV och lite annat.
Citera
2018-07-16, 01:24
  #2
Medlem
SYSTEMexes avatar
Nu har jag ingen direkt erfarenhet av detta, men det farliga är att överdosera med heroinet. När kokainet (speedar upp hjärtat) går ur så blir bara heroinet kvar som då får hjärtat att stanna.

Känns f.ö som att det lär va extremt beroendeframkallande
Citera
2018-07-16, 09:08
  #3
Medlem
tjackknugens avatar
Vettefan hur jag ska beskriva det..
Tänk dig att du är en zombie men jävligt snabb från och till.
Citera
2018-07-28, 14:24
  #4
Medlem
Bluepants avatar
Bättre att pröva tjack och en opiat (inte tramadol dock) bara om du vill veta ungefär hur det känns.

Det är mig veterligen den snabba blodtrycksförändringen som kan vara dödlig. Kokain varar ju bara 30-60min medan heroin varar i flera timmar. Dessutom kan man råka ta för mycket heroin/kokain därför att den ena blockerar effekten av den andra. När kokainet går ur kan man därför börjar OD:a på heroinet och laddet går ur så fort att du bara somnar in helt plötsligt och då är det godnatt.
Citera
2018-07-28, 14:36
  #5
Avstängd
SvettigMumins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluepant
Bättre att pröva tjack och en opiat (inte tramadol dock) bara om du vill veta ungefär hur det känns.

Det är mig veterligen den snabba blodtrycksförändringen som kan vara dödlig. Kokain varar ju bara 30-60min medan heroin varar i flera timmar. Dessutom kan man råka ta för mycket heroin/kokain därför att den ena blockerar effekten av den andra. När kokainet går ur kan man därför börjar OD:a på heroinet och laddet går ur så fort att du bara somnar in helt plötsligt och då är det godnatt.
Detta är troligtvis närmast sanningen och jag skulle rekommendera att införskaffa Naloxon och ha en person närvarande som kan administrera detta - om man vill vara på den säkra sidan.
Citera
2018-07-28, 14:36
  #6
Medlem
ChemicalGirls avatar
Prova först att skjuta bara horse. Så du vet hur mycket du ska ta utan att få en överdos.
Det känns som heroin + kokain IV.
Du får kokain kicken och skjussen, sen får du ett heroin rus som tar över. + Slipper delvis suget efter mer kola.
Det är inte märkvärdigare än det. Det är inte såååå bra. Men det är bättre än bara skjuta kola. Men tycker inte du ska göra det utan iaf lite opiat erfarenhet.
Tjack + heroin IV är skit enligt mig, slår ut varandra. Brukar ta tjack för att bli piggare efter heroin och heroin när jag vill lugna ner mig. Men många gillar kombinationen.
Citera
2018-07-28, 14:42
  #7
Medlem
Bluepants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChemicalGirl
Prova först att skjuta bara horse. Så du vet hur mycket du ska ta utan att få en överdos.
Det känns som heroin + kokain IV.
Du får kokain kicken och skjussen, sen får du ett heroin rus som tar över. + Slipper delvis suget efter mer kola.
Det är inte märkvärdigare än det. Det är inte såååå bra. Men det är bättre än bara skjuta kola. Men tycker inte du ska göra det utan iaf lite opiat erfarenhet.
Tjack + heroin IV är skit enligt mig, slår ut varandra. Brukar ta tjack för att bli piggare efter heroin och heroin när jag vill lugna ner mig. Men många gillar kombinationen.

Håller med om att de slår ut varandra. Kan dock vara nice om man inte vill bli sådär slö som man kan bli av höga doser opiater. Eller om man vill ta lite större dos tjack utan att få spänningar i kroppen eller annat fysiskt obehag.

Kort sagt så motverkar de liksom varandras biverkningar. Man får även ganska normala pupiller. Dvs varken små eller stora (om man doserat båda ganska jämt).
Citera
2018-07-28, 15:19
  #8
Medlem
ChemicalGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluepant
Håller med om att de slår ut varandra. Kan dock vara nice om man inte vill bli sådär slö som man kan bli av höga doser opiater. Eller om man vill ta lite större dos tjack utan att få spänningar i kroppen eller annat fysiskt obehag.

Kort sagt så motverkar de liksom varandras biverkningar. Man får även ganska normala pupiller. Dvs varken små eller stora (om man doserat båda ganska jämt).
Ja exakt. Tjack (annat uppnått) och lågdos metadon. Tar bor stissigheten, nojjerna och alla de obehagliga biverkningarna. Gjorde alltid så förut.
Tar man lite av det ena tar det bort biverkningarna, mycket = slår ut varandra.
Citera
2018-07-28, 18:52
  #9
Medlem
Nkpgisits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluepant
Bättre att pröva tjack och en opiat (inte tramadol dock) bara om du vill veta ungefär hur det känns.

Det är mig veterligen den snabba blodtrycksförändringen som kan vara dödlig. Kokain varar ju bara 30-60min medan heroin varar i flera timmar. Dessutom kan man råka ta för mycket heroin/kokain därför att den ena blockerar effekten av den andra. När kokainet går ur kan man därför börjar OD:a på heroinet och laddet går ur så fort att du bara somnar in helt plötsligt och då är det godnatt.
Har kört en del amfetamin+subutex i samma lösning och jag tycker det är väldigt gött.
Citera
2018-07-28, 18:58
  #10
Medlem
Bluepants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nkpgisit
Har kört en del amfetamin+subutex i samma lösning och jag tycker det är väldigt gött.

Ja tjack och sub är väl de som går bäst ihop Mig veterligen finns det inga risker med tjack-opiat kombon till skillnad från ladd-opiat kombon.

Logiskt sett bör det ju bli helt ofarligt att knarka om man blandar dem. Eftersom att det dåliga med tjack är högre puls och högre blodtryck, och det dåliga med opiater är för lågt blodtryck, för låg puls och därmed lite försämrad cirkulation.

Men blandar man bör det ju jämna ut sig. Om vi förutsätter att man äter och sover ordentligt. Nån som vet?
Citera
2018-07-28, 19:00
  #11
Medlem
ChemicalGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nkpgisit
Har kört en del amfetamin+subutex i samma lösning och jag tycker det är väldigt gött.
Då kommer du nog även gilla heroin + amfetamin/kokain. Som sagt, vissa är ju helt fast på det. Känner såna. Gillar själv inte blanda berått och uppåt i större utsträckning.
Sen så kan man ju då skjuta två gånger istället för en. En gång heroin och en gång amfetamin/kokain, brukade alltid göra så själv medans mina vänner blandade.
Citera
2018-07-28, 19:08
  #12
Medlem
Bluepants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChemicalGirl
Då kommer du nog även gilla heroin + amfetamin/kokain. Som sagt, vissa är ju helt fast på det. Känner såna. Gillar själv inte blanda berått och uppåt i större utsträckning.
Sen så kan man ju då skjuta två gånger istället för en. En gång heroin och en gång amfetamin/kokain, brukade alltid göra så själv medans mina vänner blandade.

Heroin är en smutsdrog som stödjer talibanerna. Personligen tar jag inte ens sub numera, kanske nån gång om året, men det är iallafall en ren produkt. Man behöver inte riskera att bli förgiftad av fentanyl eller få i sig andra orenheter.

Tjack innehåller ju även det ofta mycket smuts, men där finns det ju inga direkta alternativ förutom elvanse/attentin men det är lite dålig tillgänglighet på det.

Menar du för övrigt att du blandar kokainet och amfetaminet? Det lär ju vara lite säkrare.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback