Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-15, 22:24
  #1
Avstängd
Jag funderar att byta en vanlig spis till en gasspis. Jag hörde att gasspis är bättre än vanlig spis. Vad kostar en installatör och så vidare.
Citera
2018-07-15, 22:33
  #2
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brosha
Jag funderar att byta en vanlig spis till en gasspis. Jag hörde att gasspis är bättre än vanlig spis. Vad kostar en installatör och så vidare.

JAg skulle vilja säga att en modern induktionshäll är bättre än gas.

Du kan inte ha en gasspis om du inte bor på en plats med gasnät... eller får tillstånd att ha gastankar (ganska stora) i bostaden.
__________________
Senast redigerad av EckiEcki 2018-07-15 kl. 22:38.
Citera
2018-07-15, 22:39
  #3
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brosha

Sen är gasugnar helt jävla hopplösa att få bra resultat i. Elektriska ugnar är siljoner gånger bättre.
Citera
2018-07-15, 22:44
  #4
Medlem
Induktionshäll är det bästa.
Citera
2018-07-16, 01:33
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Sen är gasugnar helt jävla hopplösa att få bra resultat i. Elektriska ugnar är siljoner gånger bättre.
Nu finns det ju spisar som har elektrisk ugn o gashäll. Du klarar dig lätt med en P11. Varar ca 3 mån med normalanvänding. Du kan lätt installera den själv om du är händig. Fråga råd bara. Finns ju alltid lite saker att tänka på.
Citera
2018-07-16, 08:31
  #6
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Du kan inte ha en gasspis om du inte bor på en plats med gasnät... eller får tillstånd att ha gastankar (ganska stora) i bostaden.

Miljoner kök i Singapore har en gasflaska under diskbänken
Citera
2018-07-16, 10:09
  #7
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
Miljoner kök i Singapore har en gasflaska under diskbänken
Jaha? Och det håller som argument för att ställa en P11 i ett lägenhetskök i Sverige tror du?
Citera
2018-07-16, 11:18
  #8
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
Miljoner kök i Singapore har en gasflaska under diskbänken

Och Singapore har mycket att göra med svenska bestämmelser tror du?
Citera
2018-07-16, 14:32
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brosha
Jag funderar att byta en vanlig spis till en gasspis. Jag hörde att gasspis är bättre än vanlig spis. Vad kostar en installatör och så vidare.
Hur bor du?
Citera
2018-07-16, 17:59
  #10
Medlem
Gasspis är så jäkla mycket finare att använda, värmeregleringen sker direkt och man kan ställa in mycket bättre än på en elspis. Hade gasspis länge men inte längre :/
Citera
2018-07-26, 15:15
  #11
Medlem
Gasspis är fantastiskt, värmer väldigt snabbt och reglerar temperaturen blixtsnabbt.
Tvärtom då med gasugn. Väldigt svårt att få rätt temperatur. Jag brände allt.

Men som skrevs ovan så är moderna induktionshällar nästan lika bra som gasspisar så det finns ingen anledning att skaffa en gasspis.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback