Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-15, 20:26
  #1
Medlem
Clousoos avatar
Är detta verkligen sant...
Jag vill gärna ha en liten minigris...alltså en liitteeen gris..
Hur kan då försäljare säga att en minigris är allt under 80 kg???
Finns inga regler för detta

http://www.oberodsminigris.se
Citera
2018-07-15, 20:29
  #2
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clousoo
Är detta verkligen sant...
Jag vill gärna ha en liten minigris...alltså en liitteeen gris..
Hur kan då försäljare säga att en minigris är allt under 80 kg???
Finns inga regler för detta

http://www.oberodsminigris.se

Det där är ju helt klart inga minigrisar nej. Kolla morsan kontra människan intill...
Citera
2018-07-15, 20:29
  #3
Medlem
Du fattar väl att grisen växer upp? Det finns inga minigrisar, eller så som du vill ha liiiiiiiiiiten gris googla så ser du att det är en myt. Henns grisar är säkert små i storlek jämfört med vanliga grisar men de kommer inte vara sånadär söta gris bebisar hela livet som du verkar ha fått för dig.
__________________
Senast redigerad av zcrummig 2018-07-15 kl. 20:34.
Citera
2018-07-15, 20:35
  #4
Medlem
Clousoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zcrummig
Du fattar väl att grisen växer upp?
Klart den växer..idiot...men där ska finnas grisar som bara blir uppåt 20 kg!!då snackar vi minigris..tror många kör med falsk marknadsföring.
Citera
2018-07-15, 20:35
  #5
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Det är som att köpa en kattunge och så får man en katt efter ett år med pungkulor som mandariner och väger 12 kg..
Citera
2018-07-15, 20:37
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clousoo
Klart den växer..idiot...men där ska finnas grisar som bara blir uppåt 20 kg!!då snackar vi minigris..tror många kör med falsk marknadsföring.
Ah kanske, har du sett någon ha det dock eller var fick du intresse för just den storleken?
Citera
2018-07-15, 21:13
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clousoo
Jag såg och tänkte på dig😜😜
Jaha? Vet inte vad som är värst, att jag ställde en seriös fråga och du svarar genom att försöka förolämpa mig, eller att du ger en förolämpning som inte ens är logiskt då jag inte har någonting som visar hur jag ser ut. Aja, du försökte iaf. Lycka till med grisen. ^^
__________________
Senast redigerad av zcrummig 2018-07-15 kl. 21:18.
Citera
2018-07-15, 22:11
  #8
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clousoo
Klart den växer..idiot...men där ska finnas grisar som bara blir uppåt 20 kg!!då snackar vi minigris..tror många kör med falsk marknadsföring.

Nästan inga raser stoppar på under 35 kilo, och allt under 80 räknas som ”minigris”.

Visst, Porcula salvania stannar väl på runt 15,men är kritiskt utrotningshotad och tydligen helt olämplig som tamdjur oavsett det.
Citera
2018-07-16, 08:49
  #9
Medlem
Europes avatar
Det finns ju en anledning till att folk skaffar sig minigris för att sedan göra sig av med den när de till sin förvåning upptäcker att den växer upp och inte förblir i miniformat.
Citera
2018-07-16, 10:58
  #10
Medlem
Myrtens avatar
Om du tycker de suggorna är stora så har du aldrig sett en vuxen "normal" gris.
Citera
2018-07-16, 20:35
  #11
Medlem
https://www.metro.se/artikel/adopter...-%C3%A4r-nu-xr
300 kilo.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback