Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-15, 19:20
  #1
Medlem
Steinarrs avatar
Efter detta VM så tröttnade jag fullständigt på fotboll.

Det är bara filmningar, filmningar och mer filmningar i varenda jävla match.

Jag har ett lag som jag följer men jag vettefan om jag känner för att titta på mer fotboll.

Varför gör man inte mer åt detta? Det borde vara nolltolerans.

Om man ser att någon filmat i efterhand så borde spelaren bli avstängd i 5 matcher.

Det är så sjukt trist att se på eländet.
Citera
2018-07-15, 19:22
  #2
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Håller med! Ditt förslag på åtgärd med avstängning om det tydligt framkommer i efterhand är ju klockrent. Sjukt att det inte genomförs.
Citera
2018-07-15, 19:26
  #3
Avstängd
Håller med. Vilket totalt jävla skämt.

Bakåtspelet borde också straffas om det händer för ofta
Citera
2018-07-15, 19:33
  #4
Medlem
Helt enig, och att det inte bestraffas i efterhand är utom mitt förstånd.
Men i slutändan handlar det om pengar, därav skyddar man dom patetiska divorna från bestraffning.

Har tagit upp ämnet ett antal gånger, men fotbollsfanatikerna sätter på skygglapparna verkar det som.
Citera
2018-07-15, 19:36
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Helt enig, och att det inte bestraffas i efterhand är utom mitt förstånd.
Men i slutändan handlar det om pengar, därav skyddar man dom patetiska divorna från bestraffning.

Har tagit upp ämnet ett antal gånger, men fotbollsfanatikerna sätter på skygglapparna verkar det som.
Oj jag snubblade 3 minuter innan matchen är över
Det gör så ont att jag lär hålla för med händerna och rulla runt så att det tar lite extra tid
Citera
2018-07-15, 19:38
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
Håller med. Vilket totalt jävla skämt.

Bakåtspelet borde också straffas om det händer för ofta
Nja, många lag har förlorat p.g.a. att de börjat spela bakåt. Tycker inte det förstör fotbollen, speciellt nu när målvakten inte får ta med händerna.
Citera
2018-07-15, 19:47
  #7
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Ja känner lite så också. Men jag är en sån jävla hycklare samtidigt. För jag vet att när klubblagssäsongen väl drar igång igen kommer jag sitta fastklistrad framför tvn lik förbannat.....

Filmningar är fusk, ett otyg och måste bort. Det som stör mig mest är hur enkelt det är att få bort, men det är ingen som gör något. Stäng av spelare i flera matcher för varje filmning man gör, oavsett var på planen den görs, oavsett om det är en obetydlig filmning på egen planhalva eller mittplan. 5 matcher avstägning. Då försvinner det garanterat. Så enkelt. Men ingen som gör något.

Sen alla dessa förstärkningar. Vet inte om ni noterade när tolisso gick omkull i vm finalen och skrek så det hördes ända till kina. Kan omöjligt ha gjort så ont. Hela tiden ska spelarna ligga kvar och ha ont för varje liten tackling sen haltar dem vidare, fake såklart som att dem har ont på riktigt.

Om jag får låta lite som en feminstisk genus professor så tror jag det har med manlighet och göra. Det vill säga det är tufft att ha ont. Man får en riktigt tuff smäll, sen reser man sig som en gladiator och haltar och sen spelar vidare som en krigare. Säg en man som kommer in i ett rum med ett ärr. Wow tänker alla. Vad häftigt. Vart fick du det någonstans, när du slogs mot en tiger eller?

En kvinna kommer in med ett ärr. Åhh vad fult usch, förstör ditt utseende, sminka över det.

Så ser jag på det med alla manliga fotbollsspelare som har "ont" hela tiden (för det ser man inte lika mycket i damfotbollen). Det är ett skådespel för att se tuff ut, man får massa smällar sen krigar man vidare.
Citera
2018-07-15, 19:58
  #8
Medlem
Verkar överlag vara en märklig bubbla media, folket lever i, att man inte ryter till ordentligt?
Spelarna, tränarna, organisationerna får feta lönecheckar så dom håller givetvis tyst, så att deras oberörda divor får fortsätta lipa så länge namnet på tröjan är intakt.
Citera
2018-07-15, 20:04
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Ja känner lite så också. Men jag är en sån jävla hycklare samtidigt. För jag vet att när klubblagssäsongen väl drar igång igen kommer jag sitta fastklistrad framför tvn lik förbannat.....

Filmningar är fusk, ett otyg och måste bort. Det som stör mig mest är hur enkelt det är att få bort, men det är ingen som gör något. Stäng av spelare i flera matcher för varje filmning man gör, oavsett var på planen den görs, oavsett om det är en obetydlig filmning på egen planhalva eller mittplan. 5 matcher avstägning. Då försvinner det garanterat. Så enkelt. Men ingen som gör något.

Sen alla dessa förstärkningar. Vet inte om ni noterade när tolisso gick omkull i vm finalen och skrek så det hördes ända till kina. Kan omöjligt ha gjort så ont. Hela tiden ska spelarna ligga kvar och ha ont för varje liten tackling sen haltar dem vidare, fake såklart som att dem har ont på riktigt.

Om jag får låta lite som en feminstisk genus professor så tror jag det har med manlighet och göra. Det vill säga det är tufft att ha ont. Man får en riktigt tuff smäll, sen reser man sig som en gladiator och haltar och sen spelar vidare som en krigare. Säg en man som kommer in i ett rum med ett ärr. Wow tänker alla. Vad häftigt. Vart fick du det någonstans, när du slogs mot en tiger eller?

En kvinna kommer in med ett ärr. Åhh vad fult usch, förstör ditt utseende, sminka över det.

Så ser jag på det med alla manliga fotbollsspelare som har "ont" hela tiden (för det ser man inte lika mycket i damfotbollen). Det är ett skådespel för att se tuff ut, man får massa smällar sen krigar man vidare.

Det komiska är alla män som hånar damfotbollen, när damerna får en smäll så reser dom sig upp och haltar/grimaserar lite för att spelet ska komma igång så fort som möjligt.
Citera
2018-07-15, 20:06
  #10
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Det som stör mig mest är hur enkelt det är att få bort, men det är ingen som gör något.

Detta är vad som gör mig väldigt misstänksam.

Det är extremt enkelt att lösa problemet men ändå så gör man inget.

Vad kan detta bero på?
Citera
2018-07-15, 20:16
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Detta är vad som gör mig väldigt misstänksam.

Det är extremt enkelt att lösa problemet men ändå så gör man inget.

Vad kan detta bero på?

Seriöst?
Självklart hade man kunnat bestraffa, men divorna drar in intäkter för alla parter, så länge intresset finns kvar så florerar pengarna.
Citera
2018-07-15, 20:25
  #12
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Seriöst?
Självklart hade man kunnat bestraffa, men divorna drar in intäkter för alla parter, så länge intresset finns kvar så florerar pengarna.

Varför låter man spelarna bestämma dock?

Vill ni ha pengar, ge fan i att fuska. Svårare än så är det inte.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback