Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-15, 18:52
  #1
Medlem
Hej,

Lyssnar på radion och såg alltså inte på tvn men tydligen så stormade ett antal kvinnor in på planen mitt i matchen och nu har Pussyriot tagit på sig aktionen.

Vad tycker ni om att folk använder sportarrangemang som politiskt arena?
Hur ställer ni er till att det ens är genomförbart att storma in under en vm final ?

Har Pussyriot en plats i samhället ?
Citera
2018-07-15, 18:53
  #2
Medlem
Var det inte kroatiska fascister?
Citera
2018-07-15, 18:57
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tardsowhat
Var det inte kroatiska fascister?


https://nyheter24.se/sport/911194-pe...a-sig-ansvaret
Citera
2018-07-15, 19:22
  #4
Medlem
Inte så konstigt att dom blir fängslade i Ryssland, saknas hjärnceller när man gör något dylikt, vad försökte dom uppnå med spektaklet?
Citera
2018-07-15, 19:29
  #5
Medlem
fuskas avatar
Var det bandet? För dom heter väl så. Hela rörelsen kallas väl för femen? Fan va löjlig jag är som påpekar det.

Men nu till det viktiga,. Visade dom sig topless någon gång? Är ju deras Signum.

Edit. Vad får dom för straff? För det är dålig PR för Ryssland och Mr.Ryssland ja han hatar ju dålig PR
Citera
2018-07-15, 19:44
  #6
Medlem
godhetsapostelns avatar
Sponsrade av Soros (inget skämt, han sponsrar)
Citera
2018-07-15, 19:54
  #7
Medlem
Idioten Johanna Fränden sitter i studion och försvarar planstormning för att det passar hennes vänsterextrema agenda...
Citera
2018-07-15, 20:32
  #8
Medlem
Gwildors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FilthyScrub
Idioten Johanna Fränden sitter i studion och försvarar planstormning för att det passar hennes vänsterextrema agenda...

Vad sade hon?
Citera
2018-07-15, 20:41
  #9
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gwildor
Vad sade hon?

Vill jag också veta. Var något snack i matchtråden också om att manliga programledaren också sagt något. De kommenterade på 4:an va? Någon som har tillgång som kan slänga upp klippet på YT.
Citera
2018-07-15, 20:56
  #10
Medlem
LSdalmiaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FilthyScrub
Idioten Johanna Fränden sitter i studion och försvarar planstormning för att det passar hennes vänsterextrema agenda...


Mhm. Gillar dubbelmoralen i det med när hon pratade om detta och situationen i Qatar inför nästa VM. Hur hon fördömer fullständigt.

Samtidigt kan hon sitta i en studio, följa VM och tjäna pengar på att göra det.
Citera
2018-07-15, 20:59
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gwildor
Vad sade hon?

Jag hörde men kan inte citera ordagrannt. Hon "försvarade" emellertid aldrig aktionen explicit, vad jag hörde. Sa inte typ "jag tycker de gjorde helt rätt". Utan det var nått i stil med "men samtidigt måste man komma ihåg att det finns en politisk bakgrund här; och de har också presenterat en lista med krav, där de bland annat kräver..." Sen räknade hon upp de krav som Pussy Riot publicerat (befria politiska fångar osv).

Det sista var väl lite tveksamt, men annars tycker jag det är svårt att se det som särdeles klandervärt. De har ju fått uppmärksamhet på alla andra håll. Men visst, de kanske borde hållit käft om det helt.

Frändén var ju noga att peka ut också att Macron och den kroatiska presidentens närvaro där hade mycket med politik att göra. Alltid i samma överduktiga frökenstil som hon kör med.
Citera
2018-07-15, 21:51
  #12
Medlem
Här är deras video gällande aktionen : https://www.youtube.com/watch?time_c...&v=5y-fCsmeCKI
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback