Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-15, 18:23
  #1
Medlem
Hej!

Idag är jag tjugofem år. När jag var femton år ville jag bli skådespelare. Vid nittonårs åldern började jag på en förening och kort därefter tog jag ''småjobb'' som skådespelare. Oftast blev det gratis arbeten.

Idag fokuserar jag stort på att plugga och utbilda mig - Till helt någonting annat.

Jag är inte ens intresserad av teater. Det enda som jag kan tänka mig att hålla på med det i en kväll eller två, är kanske teaterlekar/improvisationsteater som skulle locka. Men bara om det är fri entré, gratis att hålla på med. Jag tror inte att jag skulle känna något sug för att betala en enda krona för något sådant.

Med andra ord, jag har förändrats helt, mindre bekräftelsebehov och andra saker som förändrats.

Har ni själva varit med om saker som ni satsade på en gång i tiden, och senare ändrade mål i livet. Önskade att ni fokuserade på sådan mål i livet tidigare.
Citera
2018-07-15, 18:51
  #2
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
0.01.

Rubrikändring i förtydligande syfte.
Utgången rubrik: "Jag kan inte riktigt förstå hur jag var så insatt på teater/skådespeleri"

Kom ihåg att forumet är Psykologi: allmänt. Därmed bör svaren ha en psykologisk infallsvinkel.

/Mod.

Citera
2018-07-15, 19:07
  #3
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djicp
Hej!

Idag är jag tjugofem år. När jag var femton år ville jag bli skådespelare. Vid nittonårs åldern började jag på en förening och kort därefter tog jag ''småjobb'' som skådespelare. Oftast blev det gratis arbeten.

Idag fokuserar jag stort på att plugga och utbilda mig - Till helt någonting annat.

Jag är inte ens intresserad av teater. Det enda som jag kan tänka mig att hålla på med det i en kväll eller två, är kanske teaterlekar/improvisationsteater som skulle locka. Men bara om det är fri entré, gratis att hålla på med. Jag tror inte att jag skulle känna något sug för att betala en enda krona för något sådant.

Med andra ord, jag har förändrats helt, mindre bekräftelsebehov och andra saker som förändrats.

Har ni själva varit med om saker som ni satsade på en gång i tiden, och senare ändrade mål i livet. Önskade att ni fokuserade på sådan mål i livet tidigare.

Du är ju fortfarande en ung man och skulle kunna syssla med teater som en hobby...

Men med det sagt så tror jag intressen är nånting som förändras med livets gång. Ångrar fortfarande att jag slutade spela badminton efter en ryggskada så är det nu i äldre dar bara nånting att glömma.
Citera
2018-07-15, 19:24
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Du är ju fortfarande en ung man och skulle kunna syssla med teater som en hobby...

Men med det sagt så tror jag intressen är nånting som förändras med livets gång. Ångrar fortfarande att jag slutade spela badminton efter en ryggskada så är det nu i äldre dar bara nånting att glömma.
Känns som om din situation var kanske lite annorlunda. Du var tvungen att sluta på grund av en skada och du tog det på ett moget sätt, grattis!

Jag beklagar enormt om din skada, tycker alltid sådant är jättetråkigt att höra!!

Nja..Jag känner inte ens ett sug att hålla på med det som hobby. Däremot om det skulle råka bli en impro-teater-kväll, så visst. Kanske för en kväll.

Men nej, teaterföreställningar och sådant är jag helt klart klar med.

Däremot brukar det hända att jag ställer upp som statist om någon filmbolag letar efter sådana, men endast om man får arvode för det annars är det inget jobb för mig.

Som sagt, jag är fullkomligt klar med skådespeleri och förstår inte hur jag ens överhuvudtaget gick runt för mig själv och sa att jag var en skådespelare. Bara om jag tänkte på pluggandet från allra första början.
Citera
2018-07-16, 12:44
  #5
Medlem
Det som fick mig att fokusera på ett annat mål i livet, var lite tack vare det sista teaterproduktionen som jag någonsin har varit med om.

Det kändes oerhört trist, det var liksom repetitioner, repetitioner och mer repetitioner i flera månader. Därefter kom det till att göra själva föreställningarna som på gick i cirka två månader, om jag minns helt
korrekt.

Med andra ord, det gällde att göra samma sak om, om, om och om igen.

Kan detta vara även blandning av att man har växt och blivit mer mogen som resulterar att man får andra ambitioner.

Jag har inte lika stor bekräftelsebehov som tidigare, vilket även det kan kanske bidra till att jag inte vill hålla på med teater och skådespeleri.

Så det kan nog kanske också gjort att jag tyckte det var tråkigt under/efter teaterproduktionen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback