Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-15, 18:33
  #13
Medlem
Vad jobbar du med?
Citera
2018-07-15, 18:43
  #14
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .sh
Osmaklig och forcerad nördighet, undvik.
Folk som tycker att det är okej bär väl cargobyxor och foppatofflor i vardagen, dvs inga man ska ta klädråd ifrån.
Okej, två plagg jag ogillar. Försöker alltid ha något mer propert till jobbet (ofta skjorta och chinos eller liknande). Då kanske nördsmycken inte är kompatibelt.
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Ingen kommer att bry sig. Möjligen så kommer folk att du är gift/förlovad och har valt att bära ringen i en kedja runt halsen, men mer än så blir det nog inte.
Bra poäng, det vill jag inte att folk ska tro.
Citat:
Ursprungligen postat av marangzviss
Vad jobbar du med?
Systemutvecklare på ett konsultbolag. Jobbar med flera kunder och projekt, och är ofta ute hos kund på uppdrag eller möte.
Citera
2018-07-15, 18:46
  #15
Medlem
Pocarisweats avatar
Bär vafan du känner för. Är inte svårare än så. Kan personligen känna att personer med tatueringar och andra mer extrema klädstilar kan se jävligt töntiga ut och ärligt talat känner jag vrede när jag ser dessa individer och vill bara sopa på dem, men det gör jag inte. Varför? Därför att lika mycket som jag har rätt att inte se ut som ett jävla skatbo så har de rätt att göra motsatsen så länge de inte skadar någon annan.

Så kör på förfan. Har aldrig sett Sagan Om Ringen och kommer nog aldrig att göra det heller. Såg första Harry Potter men har glömt vad den handlade om för det var typ 15 år sedan, minst. Lev och låt leva och bär vafan du vill men var beredd på att om du bär alltför knäppa grejer så kommer folk att stirra på dig. Men en ring runt halsen? Nääääeee, inte så farligt. Har sett värre.
Citera
2018-07-15, 18:49
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Okej, två plagg jag ogillar. Försöker alltid ha något mer propert till jobbet (ofta skjorta och chinos eller liknande). Då kanske nördsmycken inte är kompatibelt.

Bra poäng, det vill jag inte att folk ska tro.

Systemutvecklare på ett konsultbolag. Jobbar med flera kunder och projekt, och är ofta ute hos kund på uppdrag eller möte.

Undvik på jobbet då skulle jag säga.
Citera
2018-07-15, 18:53
  #17
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pocarisweat
Bär vafan du känner för. Är inte svårare än så. Kan personligen känna att personer med tatueringar och andra mer extrema klädstilar kan se jävligt töntiga ut och ärligt talat känner jag vrede när jag ser dessa individer och vill bara sopa på dem, men det gör jag inte. Varför? Därför att lika mycket som jag har rätt att inte se ut som ett jävla skatbo så har de rätt att göra motsatsen så länge de inte skadar någon annan.

Så kör på förfan. Har aldrig sett Sagan Om Ringen och kommer nog aldrig att göra det heller. Såg första Harry Potter men har glömt vad den handlade om för det var typ 15 år sedan, minst. Lev och låt leva och bär vafan du vill men var beredd på att om du bär alltför knäppa grejer så kommer folk att stirra på dig. Men en ring runt halsen? Nääääeee, inte så farligt. Har sett värre.
Men känner du att du vill dela ut en torpare till en som bär töntiga nördsmycken? Det är det som är frågan. Jag vill såklart inte enervera mina medmänniskor.
Citera
2018-07-15, 18:59
  #18
Medlem
Pocarisweats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Men känner du att du vill dela ut en torpare till en som bär töntiga nördsmycken? Det är det som är frågan. Jag vill såklart inte enervera mina medmänniskor.

Nej det är inte så att jag vill dela ut en torpare till någon som bär "nördsmycken". Jag är från Japan (flyttade hem kring 2000) så jag har minsann sett både det ena och det andra när det kommer till nörderier.

Syftade väl mer på folk som är överdrivet "alternativa" och vill att hela jävla världen ska få veta om det vilket kan vara rätt störande. Stöter dock bara på sådana när jag är i större städer men visst, ser väl folk som bär T-Shirts med alla möjliga seriefigurer och "hjältar" på...Stör mig inte direkt.

Och även om det stört mig, varför skulle du bry dig om jag stör mig på det? Har du ingen självkänsla eller vad är problemet? Vill du bära ett smycke för att du gillar en film så mycket så bär då ett smycke för att du gillar en film så mycket. Är väl totalt upp till dig?
Citera
2018-07-16, 13:13
  #19
Medlem
Kanske inte är läge att bära sådana smycken om du ska på första möte med högt uppsatta hos en kund eller om du skulle vara säljare eller liknande.

Är det till vardags på jobbet ser jag inget problem med att du tillsammans med klädsel som arbetsplatsen påbjuder bär något någorlunda diskret smycke som gör det hela mer personligt. Så länge det är på en nivå så det blir "det lilla extra", snarare än vara grunden i din klädsel.
Citera
2018-07-16, 13:14
  #20
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtGbg
Kanske inte är läge att bära sådana smycken om du ska på första möte med högt uppsatta hos en kund eller om du skulle vara säljare eller liknande.
Det är väl bara att ha det under kläderna så att det inte syns? Inte så att man måste ta av det.
Citera
2018-07-16, 13:19
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det är väl bara att ha det under kläderna så att det inte syns? Inte så att man måste ta av det.

Absolut! Min poäng var bara att det finns tillfällen då man bör vara mer strikt, men att det i de allra flesta fall går jättebra att visa upp sin nördiga sida om det görs smakfullt.
Citera
2018-07-16, 14:15
  #22
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtGbg
Absolut! Min poäng var bara att det finns tillfällen då man bör vara mer strikt, men att det i de allra flesta fall går jättebra att visa upp sin nördiga sida om det görs smakfullt.
Jo men så är det ju med allt.
Citera
2018-07-16, 14:23
  #23
Medlem
Enoch.Thulins avatar
En man bär väl inte smycken?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback