Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
2018-07-15, 16:50
  #1
Medlem
rockypatel66s avatar
substans : Lsd, Black Santa Maria 220µg.

Tidigare erfarenheter : gräs, lsd, kokain och E.

kön : Man

Vikt : 78 kg

Tid : ~14.00-00.30

Beskrivning :

Vaknar runt 8.20 efter en god natts sömn och känner mig redo för min andra lsd-resa.

Börjar dagen med en kopp kaffe och två rostade mackor med favoritpåläggen. Gör lite småsysslor och förbereder min playlist på spotify, tar fram färgpennor, ritpapper och några klipp på Youtube.
Tiden går och det känns bra att börja resan nu.

Klockan är runt 12.20 nu och jag placerar lappen under tungan. Under tiden lappen gör jobbet hjälper jag sambon som behöver hjälp med en byrå.
Efter en stund sätter jag mig igen i soffan och tar på mig hörlurar med brusreducering, startar playlisten och bara tar det lugnt och lyssnar på tonerna.

Tiden går och går men jag känner inget. En timme har gått, känner fortfarande ingenting.
En halvtimme ytterligare och fortfarande ingen känsla av lsd.
Efter 2,5 timme efter intaget av lappen blir jag lite besviken, hade verkligen planerat och längtat efter denna resa. Eftersom trippen inte blir av åker sambon på andra ärenden.
Funderar själv över vad jag ska göra, då kommer den dumma idén att jag kan röka lite gräs (sativa cyber haze).
Tar fram vape:n, grindar gräset och röker två bloss.
Nu kommer en ytterligare galant (dum) idé,* jag ska kolla på mönster, "lsd-trip" och liknande på Youtube.

Det börjar helt underbart. Mönstren på tv (Youtube) flyter samman med musiken i hörlurarna. Mår riktigt bra och tankarna är på topp. Byter klipp till någon form av hypnosvideo.

Sedan börjar utförsåkningen efter några minuter.
Jag ligger i soffan och mönstren på tv:en och musiken blir mycket mer intensivt. Samma mönster och musikstycke spelas om och om igen. Känner att jag inte kan röra mig, som att jag har en tvångströja på mig.
Kan på något vis inte släppa blicken från tv:en och den underbara musiken har omvandlats till något som jag inte kan beskriva.
Jag är helt spänd och fokuserad på alla mönster och samtidigt som det mörknar runt omkring mig. Golvet är uppbyggd av plattor som ramlar ner i det okända mörka.
Kan röra mig lite men riktigt kämpigt att bara lyfta armarna. Benen är gjutna i betong och växlas till händer som håller i dem.
Rummet har omvandlas till ett mörker med skuggiga figurer, landskap som brinner och ingen räddning inom synhåll.

Jag får ett sms från sambon som gör att jag "vaknar till". Sätter mig och undrar vad som sker och hur jag ska klara detta. Jag skriver att det är okej med mig men jag vet att jag har ett helvete framför mig. Skriver så för att inte stressa upp sambon och mig själv.
Jag försöker tänka på glada minnen och letar efter något roligt videoklipp.
Det är ansträngande att tänka positivt, glada barndomsminnen blir till fasansfulla upplevelser. Allting är förvrängt och mitt undermedvetna har tagit kontrollen igen.

Nu är klockan runt 16 och det är ren kaos och är på besök i helvetet. Det är mycket oklart nu om vad som händer, men det jag vet är att allting är negativt. Inre röster och okända varelser skriker och skickar mig genom olika typer av mörka rum, landskap, dimensioner.
I varje rum/landskap försöker jag ta mig ut som i en form av labyrint, men varje framgång blir ett ännu större nederlag och ett ännu värre rum/landskap väntar.
Titt som tätt får jag tillbaka samvetet men krävs mycket energi och tankekraft att behålla tillståndet. Jag försöker tänka efter något att distrahera hjärnan med, glass är svaret.
Att gå och hämta glass från kylen var en egen resa som var lika svår som att gå på vatten.

Rummet var fortfarande i andra dimensioner, men klarar av att gå och hämta glassen.
Går tillbaka till soffan och öppnar glassförpackningen. Hela rummet lyser upp i starka färgglada nyanser, glasssen är räddningen.*
Allting känns bra, jag tror att jag är ute från helvetet. Njuter av tillvaron och glassen smakar underbart. Men känner att suget efter glass avtar och negativa tankar börjar gro igen.

Lägger in glassen i frysen igen och lägger mig i soffan. Känner att jag är på väg tillbaka mot allt onda. Jag släpper taget och låter mitt sinne flyta iväg. Några sekunder känns som flera timmar och dagar. Allting är osammanhängande och svårt att förstå.

Klockan är runt 17.30 och sambon är snart hemma, räddningen på väg. Här när sambon kliver in och ser mig, känner mig lite lättad.
Jag berättar att det är kalabalik men får skylla mig själv p.g.a gräset och hypnosvideon.
Medan hon håller mig sällskap lagar sambon mat. Jag lägger mig i fosterställning och faller tillbaka. Men denna gång accepterar något/någon mig och jag slungas tillbaka, piggnar till och sätter mig upp. Nu tror jag att peaken har avtagit och det börjar bli mer normalt i rummet och i huvudet.
Jag försöker förstå vad jag upplevt men kan inte riktigt greppa det.
Vi börjar äta men aptiten är inte helt tillbaka. Tvingar i mig maten och känner att energin börjar fyllas på.

Resten av kvällen kollar vi på roliga klipp och liknande men är fortfarande i chock efter trippen.
Runt 00.30 lägger vi oss och när jag jag blundar kommer det små flashbacks från dagen, men efter en stund somnar jag. Vaknar med mycket funderingar men samtidigt en stor lättnad på något vis.

Slutsatsen är att jag bröt mot mina egna regler, att blanda två substanser utan vidare erfarenhet av lsd. Hypnosvideor på Youtube var också en väldigt dum idé.
Kommer inte att röka framöver men någon gång i framtiden kanske jag ger lsd:en en till chans, men då under bättre omständigheter.

Ber om ursäkt om denna rapport blev osammanhängande och flummig, men det blir svårt att återberätta allt till punkt och pricka.
__________________
Senast redigerad av rockypatel66 2018-07-15 kl. 16:51. Anledning: tillägg
Citera
2018-07-15, 19:46
  #2
Medlem
rockypatel66s avatar
Här är videon som jag fastnade längst i, tre gånger spelades den ( 30 minuter totalt).
Låg som helt förstenad.

https://youtu.be/H75GlUZ5MKo
Citera
2018-07-15, 22:45
  #3
Medlem
crippledmfs avatar
Intressant läsning! Är naturligt paranoid av mig så vet att jag ska hålla mig borta från psykedeliskt men tack för påminnelsen 😉

Videon va rätt trevlig dock, förvånansvärt stark effekt med tanke på att jag är nykter
Citera
2018-07-15, 23:38
  #4
Medlem
rockypatel66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crippledmf
Intressant läsning! Är naturligt paranoid av mig så vet att jag ska hålla mig borta från psykedeliskt men tack för påminnelsen 😉

Videon va rätt trevlig dock, förvånansvärt stark effekt med tanke på att jag är nykter

Tack så mycket! Förstår dig, men i detta fall var det mitt fel, inte drogen...

Håller helt med. Underbar i några minuter och sedan blev det bara som en nyckel till porten till helvetet, tillsammans med musiken.
Citera
2018-07-16, 11:59
  #5
Medlem
ANewWayToSayHoorays avatar
Fan va sjukt att det drog igång allt sådär som att ruset låg latent. Finns det något värrre än när man ska göra en resa eller något och hela kvällen blir ett stort antiklimax. Lätt att man blir desperat efter något då!
Citera
2018-07-16, 20:44
  #6
Medlem
rockypatel66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ANewWayToSayHooray
Fan va sjukt att det drog igång allt sådär som att ruset låg latent. Finns det något värrre än när man ska göra en resa eller något och hela kvällen blir ett stort antiklimax. Lätt att man blir desperat efter något då!

Verkligen, förra gången verkade det efter ca 45-50 minuter. Är väldigt nyfiken på hur det kunde vara latent denna gång.

Håller med, mycket dumma beslut görs när man är desperat.
Citera
2018-07-18, 01:30
  #7
Medlem
EnGodForlorares avatar
Förlåt om jag frågar, men vad var det som var jobbigt? Verkar som om du hade god kontroll och "visste" att de negativa inslagen inte var på riktigt?
Citera
2018-07-21, 14:49
  #8
Medlem
rockypatel66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Förlåt om jag frågar, men vad var det som var jobbigt? Verkar som om du hade god kontroll och "visste" att de negativa inslagen inte var på riktigt?

När jag trodde att jag hade kontroll visade sig krafterna och vred om. Så fort jag ansträngde mig så blev det värre.

Svaret på vad som var jobbigt är att jag i ena stunden trodde jag var fast i en mörk värld, och i sekunden efter inte.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback