Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-15, 15:44
  #1
Medlem
Jag har stått på en hel del mediciner sen tidigare. Förra veckan tog jag 50mg sertralin men mådde så dåligt att jag valde att sluta, slängde skiten i papperskorgen. Har fortfarande inga känslor. Drack igår alkohol och upplevde ingen glädje eller sorg, varken musik kan få mig på humör. Snälla säg att detta inte är en permanent skada av skiten? SKA FAN ALDRIG INTA ANTIDEPP mer mot ångest, stress. Det enda jag kan 'känna' är att jag inte har känslor...

Har också under två veckor tagit desloratadine för allergi, kan det ha något med saken att göra?
__________________
Senast redigerad av Nemesiz8139 2018-07-15 kl. 15:49.
Citera
2018-07-15, 16:14
  #2
Medlem
Hur lång tid hade du stått på sertralinet? När jag tog det kände jag heller inget av alkohol. Det tar ett tag för medicinen att gå ur kroppen och för hjärnan att anpassa sig till avsaknaden.
Citera
2018-07-15, 16:29
  #3
Medlem
Europes avatar
Det var lite oklart om TS har ätit Sertralin under en längre tid eller endast förra veckan. Ett enstaka intag lär inte ens ha värst stor inverkan på en, då man ofta måste gå ett litet tag på det förrän den börjar ha verklig verkan. Ofta trappar man ned från det när man slutar, samt precis som det tar ett tag för att den att börja verka, så tar det ett tag för den att sluta verka.

När jag kände att jag inte längre var deprimerad, så började jag själv på sätt och vis trappa ned från Sertralinet (jag åt även Buspiron). Jag kan faktiskt inte påstå att jag kände en extremt tydlig påverkan av det, men jag antar att det fick mig att känna mig lite avtrubbad. Speciellt när jag inte längre var deprimerad, så kände jag att den eventuellt även klippte positiva känslotoppar och i största allmänhet lite grann hämmade mitt 'go'. När jag hade varit ett litet tag utan (utan både Sertralin och Buspiron), så tyckte jag mig även börja känna lite högre känslotoppar, t.ex. glädjetoppar, och känna mig lite mer fokuserad och motiverad.

Men samtidigt är det svårt att göra några exakta gränsdragningar. Jag åt det mot depression (först mot ångest och stress) och naturligt nog hade jag inga glädjetoppar, kände mig motiverad m.m. före jag började äta medicinen, samt som jag skrev, så var medicinernas inverkan rätt subtil och svår att sätta fingret på. Eftersom medicinen inte har direkt någon märkbar inverkan vid ett enstaka intag, så var det ännu svårare att skilja på vad som var jag och vad som var jag på medicinen.

Men nej, jag tror inte man får någon "permanent skada" av Sertralin, utan den upphör snart att verka efter att man har upphört att tillföra kroppen den.
__________________
Senast redigerad av Europe 2018-07-15 kl. 16:31.
Citera
2018-07-15, 16:56
  #4
Medlem
FlashbackImprovers avatar
Jag vill mig minnas att eventuella förändringar kan sitta i i upp till kanske 4 veckor

Allt utöver det är förmodligen inbillning skulle jag tro.

Mer bäst information finner du på bipacksedeln eller Fass.se
Citera
2018-07-15, 22:41
  #5
Medlem
Tack för svar, har tidigare tagit Voxra men slutade pga rädsla för kramper. Gick tillbaka till Venlafaxin i en månad och slutade rakt av på 34.7mg nått sånt. Började med Sertralin efter att läkare rekommenderade när man mådde sämst den perioden men ångrade mig redan djupt, apatisk, noll motivation och inga känslor. Jag hoppas detta är en inbillning och att liten effekt av sertralin sitter kvar trots om det inte rör sig stora doser under längre tid
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback