Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-17, 16:54
  #13
Medlem
Antewantes avatar
Har bara erfarenhet av adresserad reklam och där är Bring mycket bättre än Posten. Bring är något billigare och har mycket bättre kundservice. Vet dock inte om Bring delar ut oadresserade reklamblad.
Citera
2018-07-18, 10:01
  #14
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Jag undrar vad som är skäligt att betala för att få flygblad utdelade i brevlådor.
Betalar man per blad? Eller en fast summa per projekt?

Kan man engagera ex idrottsföreningar i sådant eller är jag en generation för sent ute?

Jag har kollat med posten. Dels är deras system stelbent, man laddar upp materialet i A4 som sedan desutom läggs i en bunte som kallas ”svepet”. Jag har eget material och format (A6), som jag vill dela ut i ertapper.

Också kollat sdr, svårt att få någon som helt info utan att begära en ofert, desutom verkar det vara samma sak med material som dem låter trycka? Desutom tror jag det blir dyrt med mindre delningar

Kan tänka mig kanske storleksordningen 1-2k blad per månad under en period.

Erfrarenheter?

P.s har delat en del själv, men tar för mkt tid från annat i längden

Lägg en kvart på att dela ut flygblad i ifrågavarande område själv, och se hur många du hinner med på denna tid (exempelvis 150 st per 15 minuter). Kalkylera sedan med en rimlig timlön, säg 60 kr/tim, och erbjud sedan någon springpojke från något gym som behöver extra pengar (och som kanske vill ha motion) att dela ut säg 1200 flygblad för 120 kr. Gärna i ett område där du känner någon som bor, så att du kan ringa och kontrollera att han faktiskt har delat ut flygbladen.
Citera
2018-07-18, 10:08
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Jag undrar vad som är skäligt att betala för att få flygblad utdelade i brevlådor.
Betalar man per blad? Eller en fast summa per projekt?

Kan man engagera ex idrottsföreningar i sådant eller är jag en generation för sent ute?

Jag har kollat med posten. Dels är deras system stelbent, man laddar upp materialet i A4 som sedan desutom läggs i en bunte som kallas ”svepet”. Jag har eget material och format (A6), som jag vill dela ut i ertapper.

Också kollat sdr, svårt att få någon som helt info utan att begära en ofert, desutom verkar det vara samma sak med material som dem låter trycka? Desutom tror jag det blir dyrt med mindre delningar

Kan tänka mig kanske storleksordningen 1-2k blad per månad under en period.

Erfrarenheter?

P.s har delat en del själv, men tar för mkt tid från annat i längden

SDR tar betalt per blad, borde kunna prata med det lokala kontoret, är aldrig några problem på vårat kontor. Man väljer själv vilka områden man vill dela ut på.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback