Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-15, 20:43
  #13
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Subzero1
De är rädda.
Dög i te din förra trolltråd längre?
Så en liten Tysk Jaktterrier som går till anfall mot en 40-kiloshund är rädd? Bra. Då vet jag det med.
Citera
2018-07-15, 20:48
  #14
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Subzero1
De är rädda.

Du har som vanligt ingen aning om vad du skriver...

En Tysk jaktterrier är hyfsat liten (Mellan sju och tio kg.) och en Patterdale terrier är mindre än så (Runt fem kg.) och du kan ju försöka inbilla någon som har koll på hundar att det är "rädda hundar"....

Sedan finns det en hel del andra raser som är mindre än så och inte heller särskilt rädda av sig.

Jag tycker inte att du ska skaffa en hund till utan att du ska göra dig av med den du har. Om du mot all vett och sans ändå måste skaffa en till hund tycker jag att du ska skaffa en äldre hund då den statistiskt sett har kortare livstid kvar och det därmed innebär att du tidigare blir utan hund förr än om du skaffar en valp.

Mitt tips är att du i så fall skaffar en Malamute-blandning (Eller den heligaste av heliga hundar i din värld; en renrasiga Alaskan malamute.) som du av förklarliga skäl inte klarar av och som då förhoppningsvis leder till att dina hundar blir omhändertagna och du får djurförbud...
__________________
Senast redigerad av Allaballawalla 2018-07-15 kl. 20:54.
Citera
2018-07-15, 22:14
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Dög i te din förra trolltråd längre?
Så en liten Tysk Jaktterrier som går till anfall mot en 40-kiloshund är rädd? Bra. Då vet jag det med.

Sicken tur då att det inte var Tysk Jaktterrier som jag avsåg. Den hade ju kunnat skada min tik, när grisar flyger.
Citera
2018-07-15, 22:37
  #16
Medlem
Gällande interaktioner med valpar så har min fällt en rottisvalp som inte visste vad han gjorde och prövade att rida på henne. Åkte i backen efter 3 sekunder. Hon står kvar över den och morrar tills denne är helt undergiven. Då hon inte rör valpen utgår jag ifrån att hennes hand med valpar är bra. Rottisägaren ville att sin skulle lära sig och tyckte det var bra. Valpar generellt som inte rör henne kommunicerar hon inte med.

Jag vill ju tro att en valp inte utmanar ödet, för då kommer ingenting hända.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback