Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-15, 10:32
  #1
Medlem
Solblots avatar
Jag har en trädgårdstraktor som växlarna inte har några "hack" på. Dvs jag får gissa mig fram till vilken växel jag har i, nu har jag förvisso lärt mig ungefär vilken växel jag har i mellan 1-6, och backen sitter ju där den sitter.
Men jag hade velat få ordning på det ändå.

Vart kan problemet sitta?
Citera
2018-07-15, 15:34
  #2
Medlem
Bongomans avatar
Problemet är att du inte har växlar utan en steglös variomatic.

Detta gissar jag på eftersom du inte alls talar om vilken traktor du har. Är det något fel på folk? De vill ha hjälp med allehanda fel på sina maskiner men talar inte om vad de har. Ibland inte ens vad för typ av maskin.

"Problem med drivningen" Min maskin funkar dåligt, den slirar. HJÄLP!
Citera
2018-07-15, 17:14
  #3
Medlem
Solblots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Problemet är att du inte har växlar utan en steglös variomatic.

Detta gissar jag på eftersom du inte alls talar om vilken traktor du har. Är det något fel på folk? De vill ha hjälp med allehanda fel på sina maskiner men talar inte om vad de har. Ibland inte ens vad för typ av maskin.

"Problem med drivningen" Min maskin funkar dåligt, den slirar. HJÄLP!

Namnet på traktorn är Skandi, okänd årsmodell, det sitter en Briggs and Stratton i den på 12hp.

Växelväljaren sitter mellan skrevet och ratten.
Citera
2018-07-15, 17:32
  #4
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solblot
Namnet på traktorn är Skandi, okänd årsmodell, det sitter en Briggs and Stratton i den på 12hp.

Växelväljaren sitter mellan skrevet och ratten.

Liten traktor betyder oftast remdrift och variomatic. Ratta du vidare och tänk inte så mycket på din transmission. Se bara till att remmarna håller sig fräscha.
Citera
2018-07-15, 18:27
  #5
Medlem
Solblots avatar
Men vad kan det komma sig att stegen emellan är nästintill obefintliga?
Citera
2018-07-15, 18:35
  #6
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solblot
Namnet på traktorn är Skandi, okänd årsmodell, det sitter en Briggs and Stratton i den på 12hp.

Växelväljaren sitter mellan skrevet och ratten.
Ingen aning om vad det är för klippare du fått tag på hittar inga uppgifter om den. Skulle tro att det är en steglös drivning med ett variabelt remhjul som funkar som växlar
Citera
2018-07-16, 01:38
  #7
Medlem
Solblots avatar
Finns en uppsjö av liknande modeller. Rally heter en utav dem, MTD har en.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback