Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-15, 13:58
  #13
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Åsa Linderborg tillhör den gammaldags "riktiga" vänstern. Innan vänstern förvandlades till nyvänster & identitetspolitiska nyttiga idioter åt globalisterna & kosmopoliterna. Medan nyvänstern sitter med globalisternas underarm upp i tvåan, så att dom helt har förvandlats till buktaladockor åt rovkapitalister & profitörer, så fattar Åsa Linderborg att allt inte står rätt till.

Åsa Linderborg är dessutom en av de få kvarvarande på Aftonbladet som har en IQ över genomsnittet, hon är ofta värd att lyssnas på, även om man inte själv är vänster. Dessutom har hon väldigt trevliga bröst.
Citera
2018-07-15, 14:29
  #14
Medlem
vetenskapsintoleras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Åsa Linderborg tillhör den gammaldags "riktiga" vänstern. Innan vänstern förvandlades till nyvänster & identitetspolitiska nyttiga idioter åt globalisterna & kosmopoliterna. Medan nyvänstern sitter med globalisternas underarm upp i tvåan, så att dom helt har förvandlats till buktaladockor åt rovkapitalister & profitörer, så fattar Åsa Linderborg att allt inte står rätt till.

Åsa Linderborg är dessutom en av de få kvarvarande på Aftonbladet som har en IQ över genomsnittet, hon är ofta värd att lyssnas på, även om man inte själv är vänster. Dessutom har hon väldigt trevliga bröst.

Så sant. Var det någon politiker som diskuterade ojämlikheten, maktlösheten och sätt att förbättra demokratin annat än att begränsa den? Tror inte det va.
Citera
2018-07-15, 14:39
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Men va fan hon är kommunist och gör sina poänger kring detta. Hon är minst lika farlig som NMR där alla som tycker annorlunda än henne till slut kommer hamna i läger.
Nej, det finns inga kommunister längre. Det är bara ett skällsord. NMR är sannolikt farligare än Åsa.
Citera
2018-07-15, 14:45
  #16
Medlem
Jag propagerar gärna för att man borde skapa en folkrörelse som går ut på att se till att folk inte röstar alls, det är den definitiva protesten än att rösta SD.

Om ingen röstar skickar det en tydlig signal till makten vad folk tycker om makten, sedan direkt efter valet skickar rörelsen ut ett utskick med krav på kanske direktdemokrati och att politikerna då endast blir tjänstemän med uppdrag att genomföra folkets vilja. Om inte detta infrias röstar inte Svenska folket och en öppen statskupp kommer makten aldrig våga göra för omvärldens blickar skulle vara vända hitåt.

Men tyvärr är de flesta Flashbackare ensidiga och tror på vissa politikers politiska makt. Ingen politiker kommer förändra de mest viktiga frågorna som diskuteras på denna sajt, de är styrda av EU och majoriteten av alla beslut kommer därifrån.

Jag skulle gärna vilja se en sådan folkrörelse.
Citera
2018-07-15, 14:47
  #17
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
Nej, det finns inga kommunister längre. Det är bara ett skällsord. NMR är sannolikt farligare än Åsa.

Sant. Det finns mest Marxister, Leninister och Trotskister. Kommunismen har aldrig varit mer splittrad än idag. Det är bra.
Citera
2018-07-15, 14:50
  #18
Medlem
Joe Blows avatar
Hon är mer än hundra år för sen.

“If voting made any difference they wouldn't let us do it.”
- Mark Twain (1835-1910)
Citera
2018-07-15, 14:53
  #19
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
I Finland har NMR förbjudits, med argumentet att de använder sin yttrandefrihet till att kränka människor. Jag kan inte den finska grundlagen, men uppenbart är den strängare än den svenska. Hos oss är det tillåtet att kränka. Däremot får man inte hota eller hetsa mot folkgrupp. Skillnaden kan tyckas svår att greppa, men det är ändå viktigt att vi respekterar att det ska finnas en. Om alla som känner sig kränkta kan springa till polisen, vågar till slut ingen öppna munnen. Ett sådant samhälle går inte att leva i.

Förstår inte detta argumentet. Det tycks mig snarast argumentera mot HMF och för den Finska modellen. Vad HMF gör är ju just att låta vem som helst som känner sig kränkt springa till polisen.

Om Regeringen dessutom driver igenom ett förbud mot organisationer, så har vi både det och HMF. Det vore en demokratisk katastrof för Sverige.
Citera
2018-07-15, 16:36
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Jo det kan du da - du kan stemme på dem som vil foranstalte en folkeafstemning om EU.

Du kan også stemme på partier som ikke tilhører syvkløveret, så valgmulighederne er så afgjort tilstede hvis man åbner øjnene og forlader sine fastlåste traditionelle partipolitiske tilhørsforhold, som har vist sig at køre samfundet ud over afgrunden.

Vid förra valet blev jag lurad helt och hållet. Jag röstade på Socialdemokraterna då, sedan blev det klart efter valet att jag röstat på MP också genom att rösta på S. Vad jag tycker om MP, MP, s politik och MP, are i allmänhet lämpar sig inte för att uttrycka offentligt om.
I år ska jag rösta på SD med en absolut förhoppning att de inte sätter sig i knäet på Moderaterna efter valet.

Tycker i princip att det ska vara förbjudet att ingå koalitioner mellan partier efter valet, det ska tydligt anges innan valet viket parti som eventuellt tänker samarbeta med något annat parti.
Citera
2018-07-15, 22:21
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spintan
Vid förra valet blev jag lurad helt och hållet. Jag röstade på Socialdemokraterna då, sedan blev det klart efter valet att jag röstat på MP också genom att rösta på S. Vad jag tycker om MP, MP, s politik och MP, are i allmänhet lämpar sig inte för att uttrycka offentligt om.
I år ska jag rösta på SD med en absolut förhoppning att de inte sätter sig i knäet på Moderaterna efter valet.

Tycker i princip att det ska vara förbjudet att ingå koalitioner mellan partier efter valet, det ska tydligt anges innan valet viket parti som eventuellt tänker samarbeta med något annat parti.



Er du i tvivl om at syvkløveret agter at fortsætte samarbejdet, (ingen partier i syvkløveret har tilkendegivet at de agter at forlade syvkløveret) og at det dermed ikke er hemmeligt at syvkløveret stræber efter at holde oppositionen uden for indflydelse?
Citera
2018-07-16, 08:09
  #22
Medlem
Det Åsa Linderborg räknat ut nu anno 2018 har debatterats sedan 90-talet här på Flashback.
Citera
2018-07-16, 09:16
  #23
Medlem
Citat:
Det ska inte spela någon roll vilken regering som röstas fram, det blir samma politik ändå
Så har det ju varit länge, länge i Sverige. Alla förändringar av betydelse tas med breda majoriteter. Senast har vi sjuklövern som exempel, när man tyckte det var dags att pausa oppositionen och demokratin ett tag.

Man kan likna svenska folkvalda politiker vid en ängslig plastanka på ett hav, där vi försöker blåsa ankan i demokratiskt vald riktning en dag var fjärde år, men där omvärlden sköter blåsandet övriga 1460 dagar. Det kan tilläggas att just den enda dagen som vi faktiskt kan flytta ankan en meter, så omringar vi istället ankan och blåser från alla håll samtidigt varvid inget åstadkoms. Att det numera kommit en ny liten anka i vattnet innebär inte att den gamla stolta ankan tänker skaffa sällskap. ”(Kv)Ack nej, att vi simmar i samma vatten får allt räcka”.
Citera
2018-07-16, 14:37
  #24
Medlem
Erik Östs avatar
Ska det vara så svårt att skriva och debattera om välfärden som den stora massan bryr sig mest om ?
De flesta bryr sig varken om nassar eller islamister.
De bryr sig om vad de har kvar i plånboken efter skatt och vad de sedan får för skatten.
Här är är AB tillbaka på ruta ett igen(de gick fort )

http://www.aftonbladet.se/ledare/a/r...ihop-dumbommar

Kom igen nu Aftonbladet , eller väntar ni på snålskjuts från det där "scoopet" som den där vänsterextremist haveristen sa att han skulle "avslöja" nån slags hemlighet i juli om SD.
Tiden går klockan slår , dumbomm!
__________________
Senast redigerad av Erik Öst 2018-07-16 kl. 14:46.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback