Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-15, 06:13
  #1
Medlem
Svantevits avatar
Har messat lite på facebook under våren med en tjej jag skulle vilja lära känna bättre. Det har väl gått helt OK tycker jag, men det är först nu jag har tid att ses. Tyvärr har jag inte fått något svar på de två senaste meddelandena. Det står att de är levererade, men inte lästa. Jag kan ju få tag i hennes telefonnummer på eniro. Vore det creepy att SMS:a henne?
Citera
2018-07-15, 06:15
  #2
Medlem
BullensPilsners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svantevit
Har messat lite på facebook under våren med en tjej jag skulle vilja lära känna bättre. Det har väl gått helt OK tycker jag, men det är först nu jag har tid att ses. Tyvärr har jag inte fått något svar på de två senaste meddelandena. Det står att de är levererade, men inte lästa. Jag kan ju få tag i hennes telefonnummer på eniro. Vore det creepy att SMS:a henne?
Utan att veta exakt vad ni talat om, men JA.
Citera
2018-07-15, 06:55
  #3
Medlem
Ja, du borde inte ringa henne ifall hon inte har gett dig sitt nummer och sagt att det är okej att du ringer.
Citera
2018-07-15, 07:05
  #4
Medlem
SlapBasss avatar
Som de andra sagt borde du vänta, att smsa/ringa utan att hon gett dig sitt nummer kommer bli lite skumt! Om jag var du skulle jag fråga om hon har lust att träffas på en kaffe nästa gång ni har en konversation på facebook. Då kan ni lära känna varandra lite bättre och det kan bli skumt om man väntar jättelänge med att ses irl. Antingen kan du då fråga om hennes nummet i slutet av eran träff eller fråga henne via facebook ett tag efterråt om hon vill snacka ocu få hennes tel nr då istället. På så sätt kan ni ersätta facebook chat med att prata en stund på telefon då och då . Oavsett hur du går tillväga borde du inte smsa/ringa henne om hon inte gett dig sitt nummer - lycka till!
Citera
2018-07-15, 07:21
  #5
Avstängd
ihatemes avatar
Min fru ignorerade mig när jag försökte närma mig henne... Jag gjorde dock som man gör i amerikanska kärleksfilmer och gav inte upp. Det fungerade, och idag är vi lyckligaste paret på gatan. Moral of the story: Om hon inte svarat på dina meddelanden så ska du vänta. Hade jag t.ex. knackat på min frus dörr när hon ignorerade mig så ser jag inte att det skulle vara vi två idag.
Citera
2018-07-15, 08:53
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ihateme
Min fru ignorerade mig när jag försökte närma mig henne... Jag gjorde dock som man gör i amerikanska kärleksfilmer och gav inte upp. Det fungerade, och idag är vi lyckligaste paret på gatan. Moral of the story: Om hon inte svarat på dina meddelanden så ska du vänta. Hade jag t.ex. knackat på min frus dörr när hon ignorerade mig så ser jag inte att det skulle vara vi två idag.
Okej

.en lycklig story. Men
Rent generellt, det funkar inte. Hon har inte läst dina meddelanden, de har blivit levererade alltså har hon fått en liten notis om dem.
Tjejer i dag är mer försiktiga och om du ringer är risken att du får ett rykte om dig eller tom en polisanmälan (inte för att den leder någon vart efter ett samtal men ändå) och du lär sabba dina chanser rejält.
Var med om liknande när jag var i dejting svängen och det var oerhört obekvämt och faktiskt obehagligt.

Backa

Svarar hon inte på chatten så är hon inte intresserad. Låt henne få någon vecka, hon kan ju vara sjuk, på semester eller bara inte ha tillgång till sin telefon.
Citera
2018-07-15, 09:12
  #7
Avstängd
RurikRusens avatar
Ring inte om hon inte har givit sig hennes nummer.
Citera
2018-07-15, 09:31
  #8
Medlem
Tropicanans avatar
Hahah TS tagga för helvete ner
Du förstår väl med egen intelligens att du inte kan söka upp en tjej på Eniro och ringa.
Citera
2018-07-15, 09:33
  #9
Medlem
lovedrugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
Okej

.en lycklig story. Men
Rent generellt, det funkar inte. Hon har inte läst dina meddelanden, de har blivit levererade alltså har hon fått en liten notis om dem.
Tjejer i dag är mer försiktiga och om du ringer är risken att du får ett rykte om dig eller tom en polisanmälan (inte för att den leder någon vart efter ett samtal men ändå) och du lär sabba dina chanser rejält.
Var med om liknande när jag var i dejting svängen och det var oerhört obekvämt och faktiskt obehagligt.

Backa

Svarar hon inte på chatten så är hon inte intresserad. Låt henne få någon vecka, hon kan ju vara sjuk, på semester eller bara inte ha tillgång till sin telefon.
Skulle säga att de flesta tjejer skulle gå igång på en kille som inte ger upp. Inklusive jag.

Håller dock med om att du inte ska ringa, utan du borde vänta tills hon svarar. Svarar hon inte efter rimlig tid så kan du skriva igen.
Citera
2018-07-15, 10:05
  #10
Avstängd
creepingdeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lovedrug
Skulle säga att de flesta tjejer skulle gå igång på en kille som inte ger upp. Inklusive jag.

ja finns det nåt härligare än när nån man inte är intresserad av vägrar ge upp
Citera
2018-07-15, 10:14
  #11
Medlem
Vänta tills hon svarar bara sluta stressa
Citera
2018-07-15, 10:19
  #12
Medlem
Ring via facebook messanger! Du har ju den kontakten och det funkar nästan lila bra. Men var försiktig hon kanske inte vill eller kan ta emot samtal m. Ibland jobbar man och ibland är man i ett läge där man inte vill ha samtal. Men ring inte vanligt samtal eftersom hon inte vet vem det är som ringer m
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback