Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-15, 10:47
  #13
Medlem
Exodus78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjodeep
Kan även tillägga att jag från början tänkte köra deca istället för EQ, men EQ verkar vara mindre bieffekter, åtminstånde synliga som vattenvikt osv.
Är dock fortfarande osäker på om jag vill pröva mig på EQ eller om ja ska köra på deca istället. Syftet med kuren är ju att lägga på mig så mycket hållbar muskelmassa som möjligt.
Men blir att läsa på lite mer om de Båda och kanske höra vad ni har att säga om det.

Du är inte redo för Deca. Du har väldigt dålig koll och att blanda in progesteron i leken tycker jag inte vore smart.

/E
Citera
2018-07-15, 11:34
  #14
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjodeep
Kan även tillägga att jag från början tänkte köra deca istället för EQ, men EQ verkar vara mindre bieffekter, åtminstånde synliga som vattenvikt osv.
Är dock fortfarande osäker på om jag vill pröva mig på EQ eller om ja ska köra på deca istället. Syftet med kuren är ju att lägga på mig så mycket hållbar muskelmassa som möjligt.
Men blir att läsa på lite mer om de Båda och kanske höra vad ni har att säga om det.

Ge fan i deca.
Citera
2018-07-15, 13:01
  #15
Medlem
Jo de blir nog eq först, men om jag sänker dosen på testot till 250mg för att få mer feeling av endast Eq, räcker då 250mg eq? Eller bör jag börja högre trots att det är min första Eq kur?

Jag kör även arimidex 0,25mg E2D, om känningar skulle uppstå höjer jag till 0,5mg E2D, de borde väll ändå vara bra?
Citera
2018-07-15, 13:54
  #16
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjodeep
Jo de blir nog eq först, men om jag sänker dosen på testot till 250mg för att få mer feeling av endast Eq, räcker då 250mg eq? Eller bör jag börja högre trots att det är min första Eq kur?

Jag kör även arimidex 0,25mg E2D, om känningar skulle uppstå höjer jag till 0,5mg E2D, de borde väll ändå vara bra?

Alltså någon dramatisk effekt av EQ under doser på 400-500 mg/v kommer du inte att känna av (samtidigt ökar biverkningarna i takt med dosen). Läs Exodus kurrapport, i sista inlägget ger han en ganska realistisk bild av EQ. Sannolikt, om ditt EQ är vad det ska vara, kommer du att få en något förbättrad konditionen och det beror på att EVF och HB stiger och du kan känna dig lite "tightare" i kroppen och vissa effekter på lederna. Samtidigt kan EQ sätta sig lite på psyket på vissa (varningsflagg för dig!).

Säkraste är som sagt 500 mg testo e/v. Det vet du sedan tidigare hur du reagerar på. Men eftersom du ska satsa på BB så kan du ju lika gärna lägga dig på 1-2 gram prepp i veckan för det är på kort sikt vad som krävs för att bli något inom BB. Inget jag rekommenderar dock då det för de flesta människor finns eller dyker upp annat som betyder något i livet.

Din adex dosering ser ok ut. Se till att köpa hem äkta letro ifall gynon skulle braka iväg för dig.
Citera
2018-07-15, 19:04
  #17
Medlem
Exodus78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjodeep
Jo de blir nog eq först, men om jag sänker dosen på testot till 250mg för att få mer feeling av endast Eq, räcker då 250mg eq? Eller bör jag börja högre trots att det är min första Eq kur?

Jag kör även arimidex 0,25mg E2D, om känningar skulle uppstå höjer jag till 0,5mg E2D, de borde väll ändå vara bra?

Nej - du kommer inte känna av EQ för att du sänker testot.

Vore jag dig med din erfarenhet skulle jag köra:
Testo E250mg E5D
EQ 400mg E5D.

Arimidex 0.5 mg E3D tills du gör första blodprov och sedan justerar doseringen (förmodligen ligger du på perfekt östradiol)
Får du känningar behöver du ev gå in med Nolvadex. Var ingen idiot - se till att ha rätt dosering på AI direkt.

/E

Edit: Ser någonstans ovan att du ska satsa på BB - ska du bli IFBBpro lär du ju läsa på mer och gå på helt andra kurer än i ditt förslag, eller mitt ovan.
Citera
2018-07-15, 19:53
  #18
Medlem
Jo en sådan kur låter perfekt, vill satsa på BB längre i framtiden. Fram tills dess vill jag fokusera på att bygga så mycke massa som möjligt.
Och då jag fortfarande är ung så tror jag att jag börjar med en sådan kur och inte kör på allt för höga doser på en gång
Citat:
Ursprungligen postat av Exodus78
Nej - du kommer inte känna av EQ för att du sänker testot.

Vore jag dig med din erfarenhet skulle jag köra:
Testo E250mg E5D
EQ 400mg E5D.

Arimidex 0.5 mg E3D tills du gör första blodprov och sedan justerar doseringen (förmodligen ligger du på perfekt östradiol)
Får du känningar behöver du ev gå in med Nolvadex. Var ingen idiot - se till att ha rätt dosering på AI direkt.

/E

Edit: Ser någonstans ovan att du ska satsa på BB - ska du bli IFBBpro lär du ju läsa på mer och gå på helt andra kurer än i ditt förslag, eller mitt ovan.
Citera
2018-07-15, 20:19
  #19
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjodeep
Jo en sådan kur låter perfekt, vill satsa på BB längre i framtiden. Fram tills dess vill jag fokusera på att bygga så mycke massa som möjligt.
Och då jag fortfarande är ung så tror jag att jag börjar med en sådan kur och inte kör på allt för höga doser på en gång

Det Exodus skriver är inte helt tokigt men samtidigt tycker jag att det är att ta i lite väl mycket. 910 mg i veckan (+ eventuella orala) är långt högre doser än vad som krävs för att lägga på sig muskelmassa. Det är massa du är ute efter INTE kickar som när du drogade.

Om du tänker långsiktigt borde du använda testo only, säg 350-500 mg/v tills dess att du når en ordentlig platå. Därefter kan du addera ytterligare preparat i din nästa kur för att komma över platån osv.
Citera
2018-07-16, 19:23
  #20
Medlem
Exodus78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjodeep
Jo en sådan kur låter perfekt, vill satsa på BB längre i framtiden. Fram tills dess vill jag fokusera på att bygga så mycke massa som möjligt.
Och då jag fortfarande är ung så tror jag att jag börjar med en sådan kur och inte kör på allt för höga doser på en gång

Citat:
Ursprungligen postat av Hypotesus
Det Exodus skriver är inte helt tokigt men samtidigt tycker jag att det är att ta i lite väl mycket. 910 mg i veckan (+ eventuella orala) är långt högre doser än vad som krävs för att lägga på sig muskelmassa. Det är massa du är ute efter INTE kickar som när du drogade.

Om du tänker långsiktigt borde du använda testo only, säg 350-500 mg/v tills dess att du når en ordentlig platå. Därefter kan du addera ytterligare preparat i din nästa kur för att komma över platån osv.

Jag påbörjade ett inlägg men ser att Hypotesus har skrivit i princip det jag tänker - ska du bygga så mycket som möjligt så lär du helt skippa orala. Det är skit och kommer fucka dig - om inte nu så i längden.
Skippa EQ, kör Testo Only likt rådet ovan. Det är iallafall mitt råd. Jag har dock aldrig tävlat eller haft sådana ambitioner så kanske finns andra som vet bättre. Det enda jag vet är att detta är ett maraton - inte en sprint. Vill minnas att du är 20 år. Du har ju rätt gott om tid om så är fallet...
/E

Ps. Tycker inte det är att ta i, om du kör enl min beräkning några inlägg ovan. Se dock till att skippa orala. Dessa har jag som du märker exkluderat. Ds.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback