Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-19, 23:37
  #13
Medlem
Sida lår/rumpan svårt att beskriva vilket område jag menar men runt där brukar jag kunna domna.

Löste sig genom att jag gick till en fysioterapeut som satte nålar. Domningarna återkom någon gång till och då var det in igen för nålar och sedan dess har jag inte haft några bekymmer. Minst ett år sedan nu.

Kanske något att prova?
Citera
2018-07-19, 23:44
  #14
Medlem
Jag har haft höftskada i ca 10 år .
Kunde knappt gå typ efter tungt lyft då typ120 kg på axeln tror jag . Dumt lol
La en kudde under låren när jag sov för å avlasta höften. Alltså så när rumpan som möjligt så den bryter lyfter höft då hehe. Nu är jag bra om det är därför vet jag inte men gjorde ju annan träning också som är hemligt
__________________
Senast redigerad av troligengud 2018-07-19 kl. 23:57.
Citera
2018-07-21, 22:09
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kummeli
Läs om meralgia parastetica!
Okej tack för tipset!
Citera
2018-07-21, 22:10
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Letto
Sida lår/rumpan svårt att beskriva vilket område jag menar men runt där brukar jag kunna domna.

Löste sig genom att jag gick till en fysioterapeut som satte nålar. Domningarna återkom någon gång till och då var det in igen för nålar och sedan dess har jag inte haft några bekymmer. Minst ett år sedan nu.

Kanske något att prova?
Det kan ju absolut vara något att prova!
Tack för svaret!
Citera
2018-07-21, 22:12
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av troligengud
Jag har haft höftskada i ca 10 år .
Kunde knappt gå typ efter tungt lyft då typ120 kg på axeln tror jag . Dumt lol
La en kudde under låren när jag sov för å avlasta höften. Alltså så när rumpan som möjligt så den bryter lyfter höft då hehe. Nu är jag bra om det är därför vet jag inte men gjorde ju annan träning också som är hemligt
Ja sådär har jag också gjort, lagt en kudde under låren för att avlasta och det hjälper ändå för stunden måste jag säga. Träning hjälper nog i längden tror jag! Är dock dålig på att styrketräna så det blir till att försöka bli bättre på såklart
Citera
2018-07-22, 07:13
  #18
Medlem
Mayahexs avatar
Kan vara inflammation i piriformis muskulaturen! Eller då har du någon nerv i kläm.
Citera
2018-07-23, 14:31
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahex
Kan vara inflammation i piriformis muskulaturen! Eller då har du någon nerv i kläm.
Tack för svaret!
Ska googla på inflammation i piriformis muskulaturen! Har också tänkt tanken att det kan vara en nerv i kläm. Jag menar, det är ju inte omöjligt att det är en nerv som är i kläm, jag känner en som har ganska mycket problem med sina nerver som hela tiden sitter i kläm och dessutom skadade en nerv när hon råkade skära sig på en glasbit.
Citera
2018-07-23, 15:41
  #20
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lisa547
Hej!
Jag är en kvinna som har sedan en tid tillbaka alltid haft domningar i höften, det vill säga att när jag sover på natten så domnar vänstra höften bort om jag ligger på den sidan, men efter ett tag så går det bort. Det har varit så ett tag och jag har liksom glömt bort det där eftersom att det inte har gjort ont eller någonting. Tills nu, då det gör ont hela tiden, till exempel när jag går eller springer eller vad det nu kan vara. Det känns "stramt" i höften och det går också lite högre upp ovanför höften. Det kan nästan kännas som träningsvärk när det gör som ondast, fast det är inte träningsvärk. Nu har det börjat gå in på sidan av magen nästan där livmodern sitter och då blir jag såklart lite orolig. Är det någon som har varit med om något liknande eller har någon en idé om vad jag borde göra?
(Jag tror att detta ämne passar in på övrigt, hittade inget annat som passade).

Jag känner igen det här. Det är nog piriformismuskeln eller "päronformade muskeln" som går från bak SI-leden och längs med höften och kan engagera sidan där livmodern också finns. Inget farligt men det finns träningstips på youtube. Just nu har jag haft ont där, och tänjer och stretchar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback