Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-14, 20:30
  #1
Medlem
Fittheligeandes avatar
Incel är förkortning för involuntary celibacy, och det är oftast män som kallar sig själva det. Vi ska alltså ge tips på filmer som innehåller personer som är fumliga med att attrahera det motsatta könet. American pie och liknande tonårsfilmer räknas inte eftersom alla är fumliga första gången de ska ha sex, så det ska vara med personer i relativt hög ålder. Men här kommer exempel på några.

The 40 year old virgin är ju en självklarhet, huvudpersonen är 40 och är fortfarande som en pojke. Han samlar fortfarande på plastleksaker.

Sen har vi ju Taxi driver som handlar om ensamhet, och han är creepy när han försöker attrahera en kvinna han dejtar.

Den Norska filmen Fatso är också solklar, huvudpersonen är en ensam nörd som är oskuld och han är en riktig social outcast.
Citera
2018-07-14, 20:51
  #2
Medlem
Fittheligeandes avatar
Fuskar lite och rekommenderar tv serien Hello ladies med Stephen Merchant. Se till att ha en skämskudde i närheten när ni kollar på den serien.
Citera
2018-07-14, 21:00
  #3
Medlem
franges avatar
Fight Club.
Citera
2018-07-15, 00:18
  #4
Medlem
Trodde mer incel själva ville lämna det stadiumet?
Jönssonligan kanske?

Ett annat tips är ju att sköta sitt eget.liv och inte se ned på andra?
Citera
2018-07-15, 08:13
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Trodde mer incel själva ville lämna det stadiumet?
Jönssonligan kanske?

Ett annat tips är ju att sköta sitt eget.liv och inte se ned på andra?

Vad snackar du om, egentligen?

Vilken film, som är nämnd, menar du inte kvalificerar enligt kriteriet du nämner? En annan fråga som känns motiverad är vem som ser ned på vem?
Citera
2018-07-15, 08:59
  #6
Medlem
One Hour Photo. Den porträtterar livet hos en person som svartsjukt hatat tjejer hela sitt liv.
Citera
2020-09-09, 13:08
  #7
Medlem
Fittheligeandes avatar
I'm thinking of ending things passar också bra in. Samt Joker såklart.
Citera
2020-09-09, 20:04
  #8
Medlem
psaks avatar
Ultimat incelfilm (jaja, tv-serie) är Black Mirror: USS Callister, med Jesse Plemons bioaktuell i I'm thinking of ending things också.
Kalasbra avsnitt som är ett av seriens bästa även om syftet att smutskasta incelen är glasklart.
__________________
Senast redigerad av psak 2020-09-09 kl. 20:09.
Citera
2020-10-13, 13:00
  #9
Medlem
Fight Club nämndes tidigare. Här är ett klipp där Edward Norton kallar filmen för "proto-incel" 2:59 in i klippet : https://www.youtube.com/watch?v=u-MHgoD1_C8

Men det måste man ju säga att han hittar ett originellt sätt att lösa problemet på.
Citera
2020-10-13, 20:06
  #10
Medlem
Pansarhyenas avatar
Lars and the real girl, som handlar om en man vilken förälskar sig i en sexdocka, tycker jag borde platsa här.

Och en liknande film är väl även Her, med Joaquin Phoenix, men den har jag tyvärr inte sett.
Citera
2020-11-09, 20:11
  #11
Medlem
Per Oscarsson hade antagligen kunnat kallats incel. Med sin roll i denna film om den hade kommit idag.

https://www.imdb.com/title/tt0056649/
Citera
2021-11-09, 04:47
  #12
Medlem
TokyoBarns avatar
Inte en film, men en miniserie från SVT "Lasermannen" i 3 delar.

Där huvudpersonen blir utstött och försöker att passa in, i en scen så ringer han på en granne som nyss flyttat in och konversationen lyder ungefär

Lasermannen: hej! Jag såg dig nere i tvättstugan innan

Tjejen: Ah! Hej!

*Tystnad*

Tjejen: ....?

Lasermannen: tänkte om du ville ha sex med mig.. jag är blodgivare!

Varpå tjejen stänger igen dörren direkt.

Finns även mer scener där han försöker ragga på tjejer, rätt roliga och knasiga situationer han lyckats skapa som bara gör det komiskt.

Annars tycker jag "Vanilla Sky" målar upp det rätt bra, en snygg kille går från jättepopulär och förmögen, till att förstöra hela sitt ansikte i en bilkrasch, och det vägrar han acceptera.

Sen har vi den svenska "Tillsammans" där en av personerna inte ens får ligga med sin egen tjej, och han ligger och gråter medans hon har sex med en annan kille i rummet brevid, han får sedan stake och blir lite "Chad" och visar vart skåpet ska stå
__________________
Senast redigerad av TokyoBarn 2021-11-09 kl. 04:56.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback