Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-14, 16:06
  #1
Medlem
Hej!

Jag har nu snart jobbat i 1 år efter att jag slutförde studierna på en 3-årig kandidatutbildning inom informationsteknologi.

Det är efter sommaren dags för lönesamtal och jag undrar vad ni tycker är rimligt att kräva?
Kan tillägga att dom är nöjda med mig. Har idag strax under 30k.

Jag har kunskaper inom följande:
Javascript
Jquery
React(grundläggande)
Sass
C# DotNet(grundläggande)
MSSQL
Citera
2018-07-14, 16:07
  #2
Medlem
Kan tillägga att jag inte jobbar i Sthlm utan en av övriga större städerna i landet.
Citera
2018-07-14, 16:47
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av munksjon
Kan tillägga att jag inte jobbar i Sthlm utan en av övriga större städerna i landet.

Om du jobbar i en större stad och gör bra ifrån dig så tycker jag att du kan begära 32-33.
Fortsätter du sedan att prestera fram till och med nästa lönesamtal så är det inte orimligt att du kan begära 34-35 osv.
Tänk på att inte krama ur för mycket direkt, då kommer dom att tycka att du är girig.

Det är nog även bra att du kollar upp vad andra i din ålder och stad tjänar så att du har någon slags referens att jämföra med.
//A
Citera
2018-07-14, 19:05
  #4
Medlem
DR-Drunks avatar
Om du vågar flyga lite så skulle du testa att få provisions baserad lön. Kan bli stora slantar men kräver i regel en tumme extra. Hade en polare som var systemutvecklare och han drog in 100 lax i månaden innan han gick i väggen. Han var den där drivna typen som lämna tips.. ni kan göra så här och så här och företagen vart helt galna i förtjusning.
Citera
2018-08-23, 21:16
  #5
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Det finns generellt två metoder att löneöka fort för dig. Byt hela tiden och gå till dem som budar över. Håll på med detta hela tiden medans du arbetar. Det andra är att starta eget men då får du se till att du är efterfrågad och har ett säkrat uppdrag.
Citera
2018-08-23, 22:16
  #6
Medlem
36000 är rimligt, annars kan du byta jobb.
Citera
2018-08-23, 22:35
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DR-Drunk
han drog in 100 lax i månaden innan han gick i väggen

Det är det som är problemet, man kan inte köra så hårt allt för lång tid.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback