Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-14, 23:13
  #13
Medlem
StigAllans avatar
Djupfrysta köttbullar ätes bara under största nöd och fysiskt handikapp!
Brukade bränna på de så kallade brödbullarna i panna och krydda på friskt med allt möjligt som kunde förbättra smaken en aning.
Kokade samtidigt en sås som skulle passa det sekunda försöket till livsmedel vilket fick puttra så länge.

I med brödbullarna i såsen och låt koka så länge du orkar!
HoT HoT HoT!
Ska det bli så den vidriga grundsmaken dämpas maximalt.
Citera
2018-07-15, 16:14
  #14
Medlem
Mulla Krekars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Ursäkta mitt rant här, men vadfan är det med hamburgare och köttbullar? Varför inte fläsk, fågel eller fisk?

Varför gör du inte egna? Några av de bästa frysta jag köpt är Lidl:s Enebacken. Men jag tycker normalt inte om köpta.
Jag har en ätstörning o två av mina läkare vill sätta mig hos en dietist. Jag är typ besatt av viss mat...
Citera
2018-07-16, 23:10
  #15
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Jag har en ätstörning o två av mina läkare vill sätta mig hos en dietist. Jag är typ besatt av viss mat...

Men måste du äta just köttbullar och hamburgare?
Citera
2018-07-17, 10:09
  #16
Medlem
Mulla Krekars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Men måste du äta just köttbullar och hamburgare?
Nja, det går bra med tacos, pizza eller plocksallad också, eller ibland ingenting!
Citera
2018-07-17, 13:39
  #17
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Nja, det går bra med tacos, pizza eller plocksallad också, eller ibland ingenting!

Vi är ju väldigt OT här, men ät tacos i form av burritos med varierande färs; Kyckling, kött, bland eller fläsk. Sedan en massa mixade grönsaker och lite sås. Det blir billigt om du håller dig till enbart det och köper och lagar stort och sedan bara värmer upp från matlådor.

Hälsosamt är det också.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback