Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2018-07-18, 13:56
  #85
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TraXzman
Det var det som var kontentan att "känslostyrda beslut" hör inte hemma i politiken. Man kan tycka synd om andra länder som är fattiga, sjuka, dom som svälter eller bor i krig, slav, dålig lön, sexhandel, ja världen består av ondska helt enkelt mot de svagare, men det löser inte problemen att bara se enkelriktat. Dvs att alla ska komma till Sverige för att bli fri problemen

Utan det är ju att få mest valuta för sina resurser som land, att man vill hjälpa dom i hemländerna uteslutande.
Vi har ju redan fattiga, sjuka och en massa som går på bidrag och inte jobbar, kriminella osv. Varför skulle mer invandrare som föds i tid och minut lösa en situation som beror på just invandrare??

Resurser läggs då på att hjälpa dom i hemländerna (närområdena) helt och hållet och där dom hör hemma. Behövs utbildning till vad som kan tänkas behövas i sitt land eller annat land kan detta tillgodoses där ochså inkl produktionen kan då ske på export

Man avhjälper inte problem genom att fly från dom utan att ta uti me dom

Håller med 100%
Citera
2018-07-18, 17:25
  #86
Medlem
flygandeflaxs avatar
Hmmmmm jag tror helt säkert att kvinnor i större grad röstar vänster men ytterst få kvinnor idag är för massimport av män från sk MENAländer som anser att en kvinna ska täcka sig från topp till tå.
Jag kan bara utgå från min själv att ”nej jag vill inte ha högerpolitik i form av sänkta skatter och större klassklyftor men: jag vill heller inte ha hit en massa människor som är tokreligiösa och helt ointresserade av att ingå i ett västerländskt samhälle.” Så man kanske anser att just skattepolitiken är ens grund som man inte vill rucka på, ideologiskt. Därför hamnar rösten på ex vis V. Och invandringspolilitiken blir en blind fläck, kanske många i lönndom önskar att ”snart måste väl även mitt parti fatta att invandringssituationen är ohållbar”. Tror iofs att en del män också tänker så.
Hade SD varit en gnutta mer åt vänster så hade de fått massor av röster. Nu är det mer varför ska jag lägga min röst på ett parti som visserligen är klarsynt gällande intergration, men som egentligen är som moderaterna i övrigt?
Sen finns det naturligtvis en massa företrädesvis naiva kvinnor som av någon anledning älskar unga afghanska män, men idag kan de likaväl rösta på Annie Lööf som på Sjöstedt.
Citera
2018-07-18, 21:07
  #87
Medlem
Kvinnor tänker inte på ekonomin, hur det ska gå ihop.
Kvinnor tänker inte på sin egna "ras", att den ska bevaras.
Och faktiskt så bryr sig kvinnor väldigt lite om sina medsystrars vel o vä.
Att "en o annan våldtas", att det är osäkrare för ensamma kvinnor utanför hemmet, är högst sekundärt.

Sveriges regering och alla sjuklöverpartier har deklarerat att de är feminister. Kvinnans åsikter ska gälla.
Kvinnan har tolkningsföreträde pga sitt kön. Så länge denna ordning råder så går vi mot att bli minoriteter i vårt eget land. Bara en tidsfråga.

Och det är "vi" män som har krattat manegen. Så visst, situationen i landet, ja i större delen av Europa är den vite mannens "fel" eller förtsjänst, hur man nu ser på det.

Trösten är väl att vi tvingas dela på notan mellan könen. Notan som omskrivet tex kräver 12 skattebetalare för att försörja en afrikan.

https://www.frieord.no/debatt/det-kr...kansk-migrant/
Citera
2018-07-19, 03:36
  #88
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Frågan är om de hade importerat män eller försökt anpassa sig för att få den svenska mannen som visat stake. En bra dominant man med samma kultur som en själv borde vara betydligt intressantare än en muslimsk kvinnoförnedrande man. Men allt och alla är ju inte som det borde nuförtiden så ingenting bör förvåna en.
Vem bryr sig? Den Svenska kvinnan är helt klart defekt.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback