Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-17, 19:32
  #25
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DubbelPanna
Magnetventilen var inte lösningen. Kablaget till den verkar inte heller skadad enl multimeter.

Nästa steg blir som ni rekommenderar att testa wastegaten. Då jag aldrig pillat på turbomotor innan undrar jag om man behöver tänka på något? Ska jag göra det med bilen på eller avstängd?
Nej T7 magnetventil blir det sällan fel på.

Blev det ingen skillnad utan R-slangen?
Testade du att köra utan C-slangen?

För att testa wastegate kan du trycka med en cykelpump i W-slangen.
Citera
2018-07-17, 20:48
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Nej T7 magnetventil blir det sällan fel på.

Blev det ingen skillnad utan R-slangen?
Testade du att köra utan C-slangen?

För att testa wastegate kan du trycka med en cykelpump i W-slangen.

Ska prova att pilla på wastegaten och se om det är den som är boven. Kan sedan även testa utan R respektive C slangen. Återkommer inom kort. Tack för hjälpen
Citera
2018-07-17, 23:12
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Nej T7 magnetventil blir det sällan fel på.

Blev det ingen skillnad utan R-slangen?
Testade du att köra utan C-slangen?

För att testa wastegate kan du trycka med en cykelpump i W-slangen.

Precis varit ute och testat. Ingen skillnad utan R slangen. Dock var det skillnad utan C slangen. Kom upp i gula fältet dock på liten väg så jag tryckte inte för mycket. Ideer?
Citera
2018-07-18, 16:33
  #28
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DubbelPanna
Precis varit ute och testat. Ingen skillnad utan R slangen. Dock var det skillnad utan C slangen. Kom upp i gula fältet dock på liten väg så jag tryckte inte för mycket. Ideer?
Då är det nog inte problem med tankurluftningen i alla fall.
En undersökning med Tech2 skulle nog inte vara så dumt.
Citera
2018-07-18, 22:32
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Då är det nog inte problem med tankurluftningen i alla fall.
En undersökning med Tech2 skulle nog inte vara så dumt.

Har testat med Tech 2, enda den klagade på var att den inte fick korrekt kontakt med ABS enheten eller liknande. Borde inte vara relaterat... eller?
Citera
2018-07-19, 10:22
  #30
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DubbelPanna
Har testat med Tech 2, enda den klagade på var att den inte fick korrekt kontakt med ABS enheten eller liknande. Borde inte vara relaterat... eller?
Med Tech2 kan man läsa ut värden som kan leda en rätt i felsökningen.

ABS, var det inte så att ABS-problem kan göra att bilen går på grundladd?
Citera
2018-07-19, 22:33
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Med Tech2 kan man läsa ut värden som kan leda en rätt i felsökningen.

ABS, var det inte så att ABS-problem kan göra att bilen går på grundladd?

Intressant tanke, ska försöka kolla med en mekaniker om de har ideer då
Citera
2018-08-02, 23:45
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Med Tech2 kan man läsa ut värden som kan leda en rätt i felsökningen.

ABS, var det inte så att ABS-problem kan göra att bilen går på grundladd?

Kände mig lite kaxig och valde att testa runt lite mer, drog ur W slangen från magnetventilen och tänkte köra en repa för att testa. Sagt och gjort, kör ca 200m innan jag hör en lättare smäll och bilen dör. Blinkande motorlampa med felkoder p1300 och p0300. Ska röra mig tillbaks till parkeringen och bilen går som en påse nötter. Enligt trådar på nätet verkar det vara misständningar. Har du någon input?
Citera
2018-08-02, 23:56
  #33
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DubbelPanna
Kände mig lite kaxig och valde att testa runt lite mer, drog ur W slangen från magnetventilen och tänkte köra en repa för att testa. Sagt och gjort, kör ca 200m innan jag hör en lättare smäll och bilen dör. Blinkande motorlampa med felkoder p1300 och p0300. Ska röra mig tillbaks till parkeringen och bilen går som en påse nötter. Enligt trådar på nätet verkar det vara misständningar. Har du någon input?
Tändstift och tändkassett?
Citera
2018-08-02, 23:58
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoJ
Tändstift och tändkassett?

Ska förbi och köpa nya TS från mekonomen imorgon,BCPR7ES11 enligt vad majoriteten rekommenderar. Tändkasette får bli nästa steg.
Citera
2018-08-03, 00:02
  #35
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DubbelPanna
Ska förbi och köpa nya TS från mekonomen imorgon,BCPR7ES11 enligt vad majoriteten rekommenderar. Tändkasette får bli nästa steg.
Har du hört en liten smäll och motorn dog tror jag att tändkassetten bör bytas samtidigt med tändstiften. En kass tändkassett kan vara dålig för tändstiften, och tvärtom.
Citera
2018-08-03, 00:05
  #36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoJ
Har du hört en liten smäll och motorn dog tror jag att tändkassetten bör bytas samtidigt med tändstiften. En kass tändkassett kan vara dålig för tändstiften, och tvärtom.

Vågar man kolla skroten?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback