Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-14, 10:55
  #1
Medlem
Sveriges två bästa komiker, båda gör konst, lite åt det abstrakta hållet, mycket färg, mycket surrealism och mycket porträtt på djur och människor.

Vem är den mest begåvade konstnären tycker flashback?
Citera
2018-07-14, 11:46
  #2
Medlem
MrChows avatar
Apelgren är konstnär och Wahlgren är bara konstig enligt mig. Apelgren har gjort en del verk som är väldigt verklighetstrogna. Wahlgren ser ut som att en påtänd åttaåring gjort dem.

Men jag har lita mycket respekt för bägge fast på helt olika vis.
Citera
2018-07-14, 11:51
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrChow
Apelgren är konstnär och Wahlgren är bara konstig enligt mig. Apelgren har gjort en del verk som är väldigt verklighetstrogna. Wahlgren ser ut som att en påtänd åttaåring gjort dem.

Men jag har lita mycket respekt för bägge fast på helt olika vis.

När det kommer till humor finner jag PW vara ett sanslöst komiskt geni. Kanske är samma sak med konsten, dvs att den appellerar till väldigt få vilket är naturligt när det är genier vi pratar om

Ingen kritik av ditt inlägg dock, det är möjligt att det är riktigt att kategorisera det så..
Citera
2018-07-14, 12:59
  #4
Medlem
godhetsapostelns avatar
Har wahlbeck nån formell utbildning?
Citera
2018-07-14, 13:03
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Har wahlbeck nån formell utbildning?

Vet inte, men han ägnar MYCKET tid åt konst. Kolla hans instagram, ständigt uppdateringar från hans verkstad och galleri.
Citera
2018-07-16, 22:16
  #6
Medlem
SiewertOholms avatar
Lol, Wahlbeck sopar ju mattan
Citera
2018-08-11, 14:30
  #7
Medlem
Observerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkTank111
Sveriges två bästa komiker, båda gör konst, lite åt det abstrakta hållet, mycket färg, mycket surrealism och mycket porträtt på djur och människor.

Vem är den mest begåvade konstnären tycker flashback?

Ingen av dem är begåvade eller innehar någon form av kvalitet som får deras verk att sticka ut ur mängden. Påstår man det har man nog ingen klar gräns för vad som anses begåvat eller obegåvat. I detta fall handlar det främst om produktivitet och energi, och där tar nog Peter priset. Men att hävda att han är en begåvad konstnär är att gå för långt enligt mig. Jag ser inga som helst tecken på att han har grundläggande kunskaper inom komposition, färgharmoni, valörer etc etc, och det han skapar är inte direkt nyskapande. Däremot kan man uppskatta hans explosivitet och mod att dra penseldrag utan känsla och hans mod att kladda på hur som helst. Det i sig kan vara bra egenskaper, då det finns många duktigare konstnärer med en överväldigande rädsla för misslyckande. Denna rädsla gör dem osynliga för omvärlden. Peter syns, det ger jag honom.
Citera
2024-01-21, 09:52
  #8
Medlem
Tycker hans konst är speciell. Komiken kommer fram i konsten.

Tror de kommer öka i pris med tiden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback