Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-14, 07:52
  #1
Medlem
Tittar aldrig på en fredag på tv 2,men tittade igår på svartvita foto och korta filmer från en svunnen tid. Vilken skatt, sorg och stor fattigdom från 60 talet (inte så länge sedan). Jag trodde aldrig att Sverige var så jäkla fattigt land. Alla dessa hjältar från den tiden som jobbade från 14-15 års åldern med träskor på fötterna, skitbostäder, dass på gården och smuts och smuts. Idag fattiga pensionärer /om dom lever/ som byggde detta land. Varenda svensk och huvudsaken politikerna borde se filmen varje dag dom äter frukost och titta på den vilda western dom skapade idag. Vilken jävla orättvisa.Vill bara gråta.[SPOILER [/spoiler]
Citera
2018-07-14, 09:41
  #2
Medlem
noll.con.trolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flora1230
Tittar aldrig på en fredag på tv 2,men tittade igår på svartvita foto och korta filmer från en svunnen tid. Vilken skatt, sorg och stor fattigdom från 60 talet (inte så länge sedan). Jag trodde aldrig att Sverige var så jäkla fattigt land. Alla dessa hjältar från den tiden som jobbade från 14-15 års åldern med träskor på fötterna, skitbostäder, dass på gården och smuts och smuts. Idag fattiga pensionärer /om dom lever/ som byggde detta land. Varenda svensk och huvudsaken politikerna borde se filmen varje dag dom äter frukost och titta på den vilda western dom skapade idag. Vilken jävla orättvisa.Vill bara gråta.[SPOILER [/spoiler]

Trevligt att höra att någon bryr sig. Politikerna gör det definitivt inte.

Vi har ett fantastiskt Sverige att förvalta, som våra förfäder slet röven av sig för att bygga upp. Och idag går de här - i världens bästa land - och samlar tomburkar. De har knappt råd med mat utan tvingas vända på varje krona. De medicineras, torkas ut och svälts ihjäl under närmast industriella former. Det är tacken för att de byggde vårt fantastiska land.

RIP svenska hjältar.
__________________
Senast redigerad av noll.con.troll 2018-07-14 kl. 09:44.
Citera
2018-07-14, 09:46
  #3
Medlem
noll.con.trolls avatar
Men kan i alla fall trösta mig lite med att mina egna morföräldrar fick ett hyfsat liv, trots sjukdomar och elände som de drabbades av. De bodde i sitt eget hus fram tills att de gick bort nyligen, de slapp både fattigdom och att hamna på ålderdomshem. Det är jag väldigt glad för, men de blev ju också rånade på sin pension som alla andra.
Citera
2018-07-15, 16:22
  #4
Moderator
rotadents avatar
Foto: allmänt --> Tv-serier och tv-program
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback